Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3366 Bydliště: Brno
Zaslal: pá květen 24 2024, 15:51 Předmět: rezavé kotouče po 1týdnu stání na asfaltu
Zdravím, jdu zjistit proč rezavějí kotouče už po týdnu. Auto Škoda Rapid je r.v. 2016 najeto 135 xxx km a kotouče jsou jinak ještě dobře použitelné. Jen ta rez. Je to nějaká techn. nekázeň při výrobě kotouče, je to pro samotný kotouč problém?
Založen: Feb 08, 2010 Příspěvky: 552 Bydliště: Dolní Cerekev, Česko (Czechia)
Zaslal: pá květen 24 2024, 19:21 Předmět:
Zrovna dneska jsem přivezl od mechanika auto u kterého bylo, protože mi přední brzdy pískaly aniž bych brzdil. Říkal, že nějakou vadu na brzdách neobjevil, ale že vnitřní plocha kotoučů byla asi 1cm od vnějšího i vnitřního okraje orezlá, přitom vnější plochy jsou otírané destičkami celé. Je tomu asi tři roky co kotouče dával nové včetně destiček. Ptal jsem se ho jak je možné, že vnitřní destičky neotírají celou plochu kotouče a on mi říkal, že to bude tím, že se s autem málo jezdí. To je sice pravda, ale to mi nevysvětluje ten mechanizmus, jak se vnitřní destičky dokážou nedotýkat části třecí plochy. Měl by pro to někdo vysvětlení?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá květen 24 2024, 22:11 Předmět:
Je to důsledek toho, že se málo jezdí - protože rez na povrchu kotoučů "vyžere" při následným šlápnutí na brzdy třecí materiál destiček a nadělá do něj rejhy. Destičky se pak při prudším zabrždění nedotýkají celou plochou a ty vystouplý plochy se ohřejou dřív - následkem nerovnoměrnýho ohřevu plocha povrchově rozpraská a vzniknou na ní šupiny až krátery, který se prostě zase následným navlhnutím a dalším drhnutím rzí vylámou. Udělalo mi to jak na neprémiovejch kotoučích, tak i na Brembu, je to prostě následek ne-denního používání auta. Nejhorší je na takhle "zliškovatělý" kotouče šlapat zlehka a jemně - to má rez čas se ohřátím vytvrdit a vybrousit víc matroše z destiček. Naopak kdo na vhodným místě po rozjezdu krátkým prudkým zabrzděním kotouče "orve" zpátky na holej kov si ušetří destičky na delší dobu. Je to jen zdánlivej paradox, zkušený mecháni vědí o čem píšu. Pro zajímavost - třeba u letadel se pro delší uložení/odstavení musejí brzdy obkládat pytlíkama pálenýho silikagelu nebo obdobnýho absorbéru vlhkosti a uzavírat do co nejmíň prodyšnejch obalů, aby se povrchová koroze co nejvíc omezila - a pro nový uvedení do provozu po době delší jak několik tejdnů se musí brzdy před prvním startem vyčistit právě rozjezdem po RWY na rychlost řádově 100km/h///80-85MPH//55knots a následným provozním zastavením brzdama spolu s následnou kontrolou kotoučů a obložení, aby se předešlo tomu, že se po odstavení odstartuje s potenciálně vadnýma brzdama ... Některý společnosti dokonce po odstavení letadel třeba právě kvůli "PRCácký rýmičce" v nedávný minulosti před novým obnovením provozu brzdy preventivně kompletně měnily ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1844 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so květen 25 2024, 7:39 Předmět:
Donedávna jsem používal dvě auta - jedno v zimě netopilo tak bylo na léto a druhé mělo zimní gumy tak jsem nemusel přezouvat. Pokud jsem však kterékoli auto nechal stát déle jak cca deset dní, tak destičky přirezly na kotouče, nemá smysl popisovat jak se to pozná, to ví snad každý. Takže jsem i nepoužívané auto jednou za týden projel a brzdy očistil tak jak popsal EKKAR.
Je to běžná vlastnost. U Škodovek obecně ještě intenzivnější. Některé Fabie trpěly i na přireznutí paken v bubnu při zatažené ručce. Na to stačilo nechat ji za vlhka stát přes noc na ruční brzdě a ráno jsem tahal zablokovaná zadní kola za sebou, než se pakny utrhly. Dělala to od nové a dělá to dodnes. A dělaly to i dvě další, co mi přišly pod ruku.
(Ne, není to přimrznutí.)
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 25 2024, 13:13 Předmět:
Kotouče&desky by obecně "přirezávat" neměly, protože kotoučový hydraulický brzdy s výjimkou parkovacích s excentrem nezůstávají v klidu v kontaktu desky-kotouč. Bubny přirezávají právě proto, že fungujou v drtivý většině i jako parkovací/ruční brzda = jsou dlouhodobě v kontaktu i na stojícím autě a bohužel, při parkování se hodně často na poslední chvíli namočí a nejsou přitom dost horký, aby stačily rychle uschnout. Takže je řidič zatáhne vlhký až mokrý a rez má volný pole působnosti ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32762 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 25 2024, 20:49 Předmět:
A ty ten úplně nejzbytečnější OT, jakej napsat jde - protože se na víc než na blbý žvanění nezmůžeš. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.