Zaslal: po červen 24 2024, 20:36 Předmět: Jaký olej to VW Touran?
Dostihla mě výměna oleje ve VW Touran 2.0TDi 110kW r.v. 2017 motor DFG
Co by jste do toho nalili?
Asi bych šel do LL neboť to auto ujede ročně tak 5tis km. Takže výměna co dva roky je pořád nájezdem v klidu.
Díky za rady _________________ Internet - metla lidstva
Co takhle to, co doporučuje, nebo spíš předepisuje výrobce (myslím tím viskozitu, výkonnostní třídu atd.)?
Jinak šetřit na oleji (ať už v pořizovací ceně, nebo výměnnou lhůtou či jakkoliv jinak) je nejlepší cesta do pekel. Jakýkoli Long Life je podle mě přesně z této oblasti. Olej nedegraduje jen počtem motohodin...
A abych byl konkrétní: osobně (v koncernovém benzínu) používám Total Quartz 9000, ale co člověk, to názor... _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne po červen 24 2024, 20:52, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červen 24 2024, 20:49 Předmět:
Koncernová 1,4 atmosféra BXW, každoročně Shell Helix HX8 5W-40.
Najedu max 10000 za rok, ale šetřit na másle používáním LL sraček nehodlám. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Podle všeho to vypadá na 507 00, ale jistý si nejsem. Proto se ptám. A dále... 0W30 nebo 5W30. Za mne tedy 5W30. _________________ Internet - metla lidstva
Tak jsem hledal VW doporučuje Castrol tedy našel jsem Castrol EDGE 5W30
VW servis tam lil asi podle poznámky co tu mám Mobil 1 ESP 5W-30
Pokud jsem se díval tak oba mají normu 504 00/507 00 takže asi jsem na to šel správně.
Asi tedy nechám ten Mobil i když je mi to záhadou proč značkový servis lije Mobil když VW doporučuje Castrol _________________ Internet - metla lidstva
Mi je to jasný. To auto jezdí jednou až dvakrát týdně cca 50km a zbytek jsou pak trasy jako na otočku Ostrava - Prágl a zpátky a tak. Má to LL od začátku, ale je fakt, že ho využívám na ten čas a nejvíc jsem na oleji najel tak 12tis km.
Auto jezdilo i přes nějaké pochybnosti do autorizáku až do doby co po mě chtěli nějaký obnos za opravu spojky který jsem nehodlal dát a nějak jsem si ověřil, že mé pochybnosti byly pravdivé (jako on moc nejezdí tak vzduchový filtr budeme pouze fakturovat)
Tak si říkám vyměním si to stejně jako na všem doma sám. A hle VW a jeho příručka tajemná jak hrad v Karpatech. Jedny stránky říkají 5W30, jedny 0W30. V manuálu jsem se dočetl, že obecně doporučují 504 00/507 00, ale tučným tam je, že pro některé modely není vhodný... no to mě... _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 25 2024, 1:09 Předmět:
Musíš brát ohled nejenom na teplotně viskozitní vlastnosti, na ty už se dávno nehraje a voleje pro moderní motory se dělají řídký doslova jak voda a počítá se s tím, že na kluznejch plochách musí bejt dostatečně tlustej "film", kterej i kvůli malý viskozitě, aby klad co nejmenší odpory, částečně odchází i mimo odtokový prostory a spaluje se. Všecko jen a jen s úmyslem zmenšit čerpací ztráty a třecí odpory co nejdřív po startu, navíc s co nejmenším obsahem nespalitelnejch popelovin, aby se nezasíraly DPF filtry částic. Zatímco moderní motor z let 80. nežral ani frťana mezi výměnama (šádynu nepočítat mezi moderní motory), dnešní agregáty s naprostým klidem dosahujou svojí spotřebou oleje i tu šádynu a mnohdy ji i překonají, protože dnešní motory můžou podle výrobců brát i víc než 0,5litru NA 1000 KM UŽ JAKO NOVÝ!!!! _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 792 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: út červen 25 2024, 5:34 Předmět:
Za mě 5w30, značku si vyber sám. U nás v servisu lejeme castrol a já si radši objednám total quartz. Ještě bych šel třeba do petro canada a pokud neřešíš cenu tak millers oils.
Ekkar: jo, tohle jsem před pár lety zaregistroval u Hondy Civic IX 1.8 i-VTEC (nebyla moje), ta žrala olej jak prokopnutá a prý to bylo "normální".
Prostě jak u vylágrovaný starý škodovky, pixla s sebou a furt dolejvat.
To je onen "pokrok", kdyby už s tím konečně šli do prdele.
Nejhorší je, že člověk neví dne ani hodiny, kdy jakékoliv progresivistické pako zase vygeneruje novou hrůzu (nejen technickou, ale napříč všemi obory) a s pomocí médií se to pak rychle změní na "standard" a "normální". _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32299 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út červen 25 2024, 8:25 Předmět:
Takže po ujetí 10 000km v podstatě jen vyměníte plnoprůtokovou vložku a jezdí se dál, protože mezitím už jste nadolejvali celou 4-litrovou náplň motoru ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2589 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út červen 25 2024, 10:59 Předmět:
Průser byl hlavně v olejích pro PD motory. Tam donutilo zavedení DPF změnu oleje za C3, čili low saps. 505.01 je tedy vždy olej C3, a tím průšvih pro PD, z důvodu horší mazivosti. Olej C3 je ideální pro CR s DPF, ale ne pro PD, a to ani s DPF. Podle mne by olej A4-B4 PDčku asi neublížil. Nezkoušel jsem to. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.