S tou baterkou to uz lepsie nebude, takze vymena je na programe dna. Otazka znie, ci nepouzit napr toto z inzeratu a len prehodit spodny diel s konektorom:
To je těžko říct. Jak je stará ? Dokud neuvidíš co je vevnitř za články, tak je to černá krabička.
100 i 150 éček se mi zdá dost málo, když 1ks 18650 s kapacitou 3500mAh začíná na cca 200kč.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1824 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt červenec 04 2024, 14:12 Předmět:
V předchozí části diskuse jste zde již zmínil, že to na žádné dlouhé trasy stejně nemáte. Takže pokud si v tom původním packu 10s6p nahradíte všechny články těmito EVE články 18650 z holandského nKonu tak při odběru 60ks najednou to budete něco mezi 14Ah až 15Ah za cenu cca 113E včetně DPH a GLS dopravy, ale bude s tím dost práce. Zatímco hotový pack okolo 13Ah z toho Vámi odkazovaného německého eshopu bude za cca 200E.
Tohle jsou právě přesně články, který tam byly a znovu je tam nedám, protože se to vyzkratovalo a co se nevyzkratovalo, tak se časem samovybíjí, nebrat, odešlo to po pár stovkách km.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1824 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt červenec 04 2024, 14:52 Předmět:
Ty co jste sem dal na fotce nejsou ty samé články, na které odkazuji a zřejmě nejsou ani od stejného výrobce. Jen jsou jim podobné. EVE články jsou označené INR18650-25P EVE, ale ty na vaší fotce vypadají spíš na INR18650S bez jména tedy tzv. NONAME což nejsou přímo fake, ale bývají to články nižších kvalit.
EVE nejsou špatné články. Navíc ta rada byla spíš pro dericka, který jak naznačil by raději ušetřil a jezdí spíš jen krátké trasy. Pokud Vám nestačí EVE tak lepší budou tyhle Samsungy INR18650-30Q v předobjednávce, které brzy naskladní.
podobně na tom jsou ai ty slavný LFP, hlavně dyž se to rve jako náhrada olova; při hlubším vybití, kerý je dost na hranici kam se může olovo vybíjet, dojde k nevratnejm změnám; už se nepamatuju přesně ten mechanismus, sem to četl v nejaké studii
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1824 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt červenec 04 2024, 15:29 Předmět:
Z hlediska co nejdelší životnosti je pro dobíjecí lithiovky obecně celkem dobrý provoz v rozsahu 85% při nabití až do cca 20% při vybití vůči jmenovité kapacitě. I když každá z těch technologií Li-Ion, LiFePo4 má jiné množství cyklů, tak tohle platí do jisté míry obecně pro všechny. Ne, že by se nadalo je provozovat i ve větším rozpětí, ale z hlediska životnosti vůči dá se říct průměru v dané technologii to pak bude prostě o něco horší.
V tom pripade niet co spekulovat. Mam asi 60ks novych Sony Murata VTC4 z nkon.nl. Nechcem vsak zbytocne robit full-pack, ked nachodim 20-30km za tyzden aj to len v lete a za pekneho pocasia. Takze to vidim na 10x3 Vtc4 co by malo byt 6,3A. Pripomoc len vynimocne davam cez 3 (z 5) a nabijat to raz za tyzden je idealne.
A co si budeme hovorit, na cestach je to coraz horsie a na biku je to stale o zivot. Takze ziadne tury ani podobne kraviny, len nevyhnutne vyuzitie vtedy ked je to vhodne a potrebne.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 1824 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: čt červenec 04 2024, 16:21 Předmět:
To jsou dobré články. Nicméně i přesto 6,3Ah berte, že je 100% jmenovité kapacity, a to z hlediska delší životnosti rozhodně není vhodná úroveň vybíjení. Pokud si to budete hlídat a udržíte to v tom dříve zmiňovaném rozsahu cca 85% při nabití až 20% při vybití tak to je rázem jen cca 4,1Ah, ale i to může stačit na krátké trasy a pokud se jen nevozíte, ale taky dost šlapete do pedálů.
Podla mojich skusenosti nie je problem nabijat az do 100% ked sa do par hodin bude bateria pouzivat. Tych 20% spodnych respektujem s tym, ze raz za 2-3 mesiace sa moze ist aj hlbsie. Takze cca 5A (skoro 200w) snad bude OK. Nie zeby som chcel usetrit, ale castejsie a kratsie nabijanie nie je problem. Co sa tyka prudov VTC4 su do 30A na clanok, co s prehladom presahuje okamzitu pazravost biku. A nakoniec je podstatne aj neocakavane zlyhanie niektoreho clanku, kde su pri potencionalnom skrate tri clanky paralerne urcite lepsie ako 6ks na sekciu. Ale mozno este zvazim 4ks, uvidime.
Otvoril som tu bateriu (plastovy vrch aj spodok) ale cela je zaliata ciernym tmelom a ulozena v hlinikovom obale. Nieco podobne ako ked sa zalievali xenonove ballasty. Neviem sa dostat k jednotlivym sekciam, ani ich pomerat. Takze repas prichadza do uvahy najskor cez zimu, ked bude cas.
A s bateriou to po troch cykloch vyzera takto:
Teraz sa vypina pri 38,5v (povodne 39,1v) a nabija sa do 41,2v (povodne 40,9v) Dojazd sa blizi k 20km s asistenciou 3 (obcas do kopca aj 5). K tomu packu bola nabijacka 4A a za 45min to bolo nabite. Teda svietila zelena. Teraz to vsak nabijam prudom 1A cca 6-7hodin. Ale skusim nechat aj dlhsie. Nechcem si robit nejake iluzie o vymlatenej baterii, ale okrem ineho to bolo nespravnym pouzivanim rozhasene. Skoda ze sa neda dostat k BMS aby som zistil viac. A ked to klakne tak sa clanky vymenia.
Naposledy upravil derick dne út červenec 09 2024, 16:45, celkově upraveno 1 krát.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.