Založen: Mar 19, 2011 Příspěvky: 1983 Bydliště: Jižní Čechy Dačicko
Zaslal: čt červenec 18 2024, 15:51 Předmět:
Taky si myslím, že to bude na hydraulice, ale ještě mě napadlo, že by mohla bejt ojetá ta vidlička, co ovládá ložisko.
protože ten problém byl asi už před výměnou lamely. Spojka vypínala až úplně u podlahy.
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 143 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: pá červenec 19 2024, 16:59 Předmět:
Pro pana Ekkara:
se Škodovkama s motorem vzadu jsme najezdili vyšší stovky tisíc km, ale co si pamatuji od útlého mládí, tak nikdy nebyl problém s hydraulickým ovládáním spojky. Horší bylo ovládání plynu, ta ocelová struna většinou praskla v ten nejnevhodnější okamžik.
P. S. v době, kdy těchto aut byla na silnicích většina, se dalo pohodlně dojet s nevypínající spojkou kamkoli, když za volantem nesedělo kopyto. Dnes by se po ucpaných silnicích bez funkční spojky moc dobře nejelo (startér by nebyl rád).
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33046 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so červenec 20 2024, 1:22 Předmět:
Jezdil jsem s asi 10 různýma kusama škodovek s motorem vzadu a s hydraulickou spojkou. Lanovod plynu praskal proto, že ho netvořilo dražší lanko, ale laciná (a bohužel kalená) struna. Tu bylo nutný k jejímu upevnění jak u pedálu, tak u karbce ohnout kleštěma - a to kalenej materiál nemá rád. Další problém přinášel suchej bowdenovej obal - v něm tření způsobovalo nadměrnej odpor. Stačilo ten bowden preventivně prolít převodovým olejem, v nouzi stačil i Konkor ve spreji a místo zahejbání struny na koncích použít šroubovací svorky, třeba "střívka" z elektrikářský svorkovnice "čokolády" - a vydrželo to věčně - a podle zákona schválnosti možná taky i proto, že jsem v tašce vercajku a ND vozil i stočenou fungl novou náhradní strunu k plynu. Naopak shrnutou gumičku na pístku pracovního válce spojky a tím i zablokovanou spojku ve vypnutým stavu jsem zažil snad 10x - a s volně lítajícím pedálem a trvale vypnutou spojkou se dá jezdit leda z kopce dolů. Posledních několik let jsem vozil novej (resp. repasovanej) spojkovej váleček a dvoudeckovou flaštičku brzdovky na doplnění v kufru, dokázal jsem ho na silnici vyměnit ze zoufalství i potmě ve 2 ráno ... Vina byla evidentně v nějaký blbý gumě těch pístkovejch těsnění, protože když jsem je pak koupil jinde, najednou se trhat a zasekávat přestaly. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.