Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

fabia 1.4MPi r 2000 oranžová kontrolka se rozsvítila
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
AZK401



Založen: Apr 21, 2011
Příspěvky: 209
Bydliště: Příbram VII

PříspěvekZaslal: po červenec 29 2024, 21:28    Předmět: Citovat

To už vyzkoušeli v Černobylu, odpojili kontrolku, která je s®ala Very Happy Very Happy Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
golemson



Založen: Nov 13, 2021
Příspěvky: 137
Bydliště: u Temelína

PříspěvekZaslal: út červenec 30 2024, 20:48    Předmět: Citovat

U první Fóbie to také občas znamenalo špatný kontakt brzdového spínače, nebo odešlý přímo ten spínač. Zkontroluj kabely, kontakty a tak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3514
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 4:48    Předmět: Citovat

Závada spínače na pedálu brzdy je signalizována sočasně rozsvícením kontrolky EPC a MIL.
Ať už to nechá šampon připojit na diagnostiku, nebo tady z toho zase bude mnohostránkové vlákno o všech neduzích Fabie I včetně vystřeleného termostatu, těsnění pod hlavou a vylágrovaných ložiscích předních kol.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6149
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 12:03    Předmět: Citovat

Jasně, diagnostika musí hlásit, co je to za závadu.
Jinak hladina brzdovky, sjetí brzdovejch paken, hladina chladicí kapaliny bejvaj na jiný kontrolce.
Teploměr ukazje zpravidla maximálně 90°C a pak ani ťuk víc, aby náhodou nebyl řidič nervózní, když mu z motoru šlehaj plameny Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32499
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 13:14    Předmět: Citovat

U jedničkový fábule a jejích současníků (protože obdobná skupina závad postihovala i jedničkovou octu a v menší míře i jedničkovýho superba) to není závadou brzd, ale přímo a jen špatnou konstrukcí brzdovýho spínače na pedálu. Koncern se totiž rozhodnul uplatnit na něm jednu "fíčuru", kterou nenávidí každej kdo na ni při řízení narazí. Jde o to, že k brzdovýmu pedálu je přidruženej další mikrospínač resp. kontakt, kterej dává do ŘJ motoru informaci o tom, že řidič sešlápnul brzdovej pedál. Implementovanej software pak udělá jednu jedinou věc - odstaví vstřiky. Všecko stejně jako "softwarová filtrace údajů" teploměru a palivoměru (aby kejvání jejich rafik nerozptylovalo řidičovu pozornost, takže teploměr ukazuje 90°C i když voda v motoru má s bídou 40°C a volej ještě spí zimním spánkem těsně nad nulou - anebo i když se zpod kapoty páří jako z kotle) je namířený k tomu, "aby se předešlo řidičově chybě, kdy v panice brzdí a zároveň šlape na plyn".
Nikdy, opakuju, NIKDY jsem neslyšel o pitomci, kterej by dupal ZÁROVEŇ na plyn a brzdu - maximálně že si tu brzdu s plynem někdo splete, ale brzdy každýho auta musejí bejt tak silný, aby "přetlačily" motor a dokázaly auto zastavit, i když se plyn zasekne. Takže jedinej efekt kterej tohle konstrukční a softwarový opatření přineslo je ten, že bez nakopnutí softu a vyloučení vlivu tohohle spínače z palivový mapy se s těma autama nedá řadit s meziplynem a s levou nohou na brzdě, respektive s meziplynem dávaným pravou patou při špičce pravý nohy na brzdě. Já sám zvyklej na přibržďování levou nohou jsem se musel tuhle fíčuru odnaučit, protože mi jinak při podřazování chcípal motor ...

No a tenhleten spínač když se poondí a má to velice často ve zvyku, protože tam soudruzi nacpali kontakt s neověřenou životností v prostředí dole u pedálu, tak vinou svodů zblbne ŘJ motoru a ta pak padne do nouzáku a "vylítne vrtulník" resp. "letí grilovaný kuře". Dvojková octa už ten spínač má jinak udělanej a všecky ostatní auta po roce 2003-4 taky - funkce vypnutí vstřiků při sebemenším přibrzdění ale u nich je taky ...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6149
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 13:39    Předmět: Citovat

Tak mě to sjetí destiček na Koktávce zafungovalo správně.

Když se mi rozsvítila třetí kontrolka (palivo, motor, brzdy) a ještě to pípalo, tak se manželka šprajcla, že se mnou dál nepojede, dokud to nespravím Very Happy

Protože jsem tomu tehdy moc nerozuměl, tak jsem zajel k pumpě, zjistil, že je tam brzdovky na spodním limitu, koupil jsem brzdovku a palivo a zhaslo jen to hladový oko.

Brzdilo to, motor byl taky ok. (tam mě zlobil vstřik), tak jsem jel dál.

Mělo to 95kkm a destičky byly KO.

Vstřik jsem spravoval tady na bastlírně, 2x to bylo v dílně na diagnostiku, za 10 kkč vyměnili svíčky, kabely, cívky, za 2kkm to tam bylo zase, chtěli mi za 16kkč měnit vstřiky, tak jsem si to našel sám, jeden blbnoucí vstřik, je tam čína za 800Kč a 60kkm najeto bez problémů.

Teď to budu muset po 60kkm trochu oprášit, svíčky, asi novej řemen v rozvodech a pumpu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32499
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 14:32    Předmět: Citovat

Na sjetí destiček je jiná kontrolka a s motorovou ŘJ potažmo pádem do nouzáku nemá nic společnýho.


destičky KO.png
 Komentář:
 Velikost:  3.04 kB
 Zobrazeno:  5 krát

destičky KO.png



_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Maxipes_



Založen: Jan 06, 2017
Příspěvky: 141
Bydliště: Litovelsko

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 15:18    Předmět: Citovat

Pan Ekkar píše v předminulém příspěvku zase pěknou blbost o tom, že mu dvojitý brzdový spínač u Fabie 1.4 OHV brání řadit s meziplynem a zároveň brzdit provozní brzdou, to je nesmysl. Před odstavením auta za mokra a deště je vhodné ohřát brzdy na takovou teplotu, aby se vysušily a potom rychle a kvalitně nerezavěly, kdo to někdy dělal a nebydlí zrovna pod kopcem, tak za jízdy stojí na plynu a levou nohou mírně přibrzďuje a při tom zjistí, že řídící jednotka má prodlevu asi 5 až 7 sekund, než v tomto režimu přejde na nastavení škrtící klapky a vstřikování na volnoběh.
Zvláštní je taky odstavec, kde se píše o levé noze na brzdě, pravá noha dává meziplyn a spojku při tom obsluhuje zřejmě třetí noha, taky je dost nereálná představa, jaký tvar by muselo mít chodidlo a noha, aby se dalo špičkou brzdit a patou dávat meziplyn, když u tohoto auta jsou pedály skoro stejně vysoko i stejně daleko od sedadla, kdybych otočil chodidlo doleva, aby byla pata na plynu, tak špička bude daleko vlevo za pedálem spojky. Ale dá se velice pohodlně levou částí chodidla pravé nohy brzdit a pravou částí chodidla dávat meziplyn, tak to dělám a myslím, že jiný způsob by byl hodně krkolomný (kotníkolomný).

P. S. od začátku mám v řídící jednotce motoru software od p. Ing Jansy (mr. Cimbu), takže jestli je ta prodleva a možnost brzdit a dávat při tom meziplyn zásluha mr. Cimbu, tak beru první půlku textu zpět, ale asi to není pravděpodobné, protože ve všech služebních Fabiích i Octávkách, co jsem s nima jezdil, mi při řazení dolů a současném brzdění, meziplyn normálně fungoval.
Zase je dobré vědět, že pan Ekkar má tři nohy a asi by nebylo fajn, dostat od něj nakopáno Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32499
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 18:25    Předmět: Citovat

Cimbu = Janda, ne Jansa. A ten umí čipovat akorát Sipmosy, neboli převážně vážně jen "haťapky". A čipuje to "zahradnickou metodou" = nechá si sjet předem telefonicky objednaný zájemce k sobě na zahradu, jednou obejde majitele s papírem, že úpravu podstupujou na vlastní riziko a on ani jeho firma Cimbu de facto neodpovídají za žádnej následek tý úpravy, skasíruje je o částku 3000 "bez papíru", podruhý obejde s noťasem jejich kcháry a "nasype" do nich přes OBDE zásuvku svůj modifikovanej soft bez jakýkoliv předcházející diagnostiky. Výsledek je pak hop nebo trop. Bohužel, osobně jsem se u něj ptal na možnost úpravy softu v ŘJ motoru mýho Drobka a nesetkal jsem se s kladnou odezvou - ŘJ od výrobce Magneti Marelli "pan Cimbu" jednoduše neumí. Ty jednotky MM mají od Sipmosů víc odlišností než by se zdálo a v Cimbu se jim je nepodařilo efektivně "prolomit". Tolik k úpravám softu.

Jízda pod plynem s levačkou na brzdě resp. meziplyn patou a brzdění špičkou se bohužel pro tebe nepoužívá na silnici za běžnejch adhezních podmínek - to je určený pro jízdu na povrchu s adhezí horší než špatnou, kde potřebuješ mít kola auta v prokluzu a přesto neztratit kontrolu nad směrem jeho pohybu. Nepotřebuju tak jezdit denně, ale když jsem zkusil v zimě na kluzku zároveň brzdit a podřazovat s meziplynem, motor mi opakovaně chcípal, musel jsem přejít na přerušování brzdění během meziplynu. Až po několika dalších letech jsem se od člověka přímo z Das Schade Werke dověděl, že motory 1,4 16V mají úplně jinej soft, než motory s jednotkama od výrobce Siemens. Podle toho mýho zdroje je to důsledek určitýho období v půlce 90.let, kdy koncern usiloval o rozšíření počtu dodavatelů "bižutérie" kvůli plánovanýmu navyšování výroby, kterýmu Siemens přestával objemově stačit, přičemž právě pro atmosféricky plněnou motorizaci 1,4 byl zvolenej dodavatel z Talošska.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 838

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 18:41    Předmět: Citovat

To jsi opravdu chtěl čipovat ten svůj 63kW agregát a vymlátit z něj 3kW navíc, aby zabíral lépe odspodu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32499
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 20:58    Předmět: Citovat

Chtěl jsem plošší průběh krouťáku a míň výraznou výkonovou špici, respektive plynulejší = plošší opadnutí za vrcholem. O tohle při "civilním" čipování většinou jde - ale Cimbu prostě tyhle motory neumí. Všimni si toho, na jejich webu žádná varianta KONCERNOVÝ čtrnáctistovky s atmosférickým plněním jako předmět úpravy není. Nabízejí očipování "haťapek", starších škodováckejch "ohav" a přeplňovanýho 1,4TSi - a dehťáků. Ten motor BXW (i "€uro-pětkovej" CGGB) je totiž něco, s čím se člověk musí docela dost dlouho sžívat - obzvlášť po předchozím několikaletým ježdění s jednobodovým formanem načipovaným na 57kW. I když "suchej" forman s "jednatrojkou" váží kolem 900-950 kilo a room v podobný konfiguraci s "jednačtyřkou" je zhruba o 2 metráky těžší, ty motory jsou jako nebe a dudy - naprosto určitě pokud je BXW v továrním nastavení. Jezdit s nima STEJNĚ rozhodně není možný. A to, jak jsem ještě dodatečně zjistil, já díky tomu, že mám rooma přímo fabrikou udělanýho jako kategorie N1, mám v ŘJ už z výroby jinej soft, zvyšující výkon zhruba o 5-6kW právě kvůli tomu "enku" - protože u nich se počítalo s tím, že budou jezdit permanentně víc naložený, než "osobní = M1" roomstery. Jenomže "podčtverec" je prostě "podčtverec" a s "nadčtvercovým" motorem ve většině ostatních škodovek včetně těch starších se to blbě porovnává. Výkonová/krouťáková charakteristika je úplně jinačí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7775
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 21:08    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
formanem načipovaným na 57kW.

ROFL
S tebou je stejně sranda Laughing

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32499
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 21:26    Předmět: Citovat

Já se s tebou hádat nepotřebuju - já viděl graf z brzdy a vím, jak jezdil. Naloženej na tejdenní dovolenou na Veľkým Mederu na D2 od Modřic k Malackám stačil krátký 1,6 felině - na její předjetí už neměl "měchy", ale ujet mi nedokázala. Kdyby mi totálně nezreznul pod zadkem a bylo by reálný ho zachránit za slušnej peníz, nikdy bych se ho nezbavoval. V práci jsme měli podobnýho v jasně červený barvě - taky kombíka - a na služebky se o něj tahaly sirky, kdo si ho bude mít tu čest vzít. Forman obecně s výjimkou protikorozní NEúpravy bylo jedno z nejlepších aut, jaký se v Bolce kdy povedlo postavit. Felina už byl jen trochu výraznější facelift v režii koncernu.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7775
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 21:33    Předmět: Citovat

Ale jo, třeba nekecáš. Jen že mě tahle motoristická "latina" vcelku baví Laughing
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 838

PříspěvekZaslal: st červenec 31 2024, 22:05    Předmět: Citovat

Snad před 27 lety jsem měl trojkového Golfa 1.4 asi 44kW. Když jsem natankoval 98 Super, tak jsem cítil, jak to táhne o mnoho lépe Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund