Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

fabia 1.4MPi r 2000 oranžová kontrolka se rozsvítila
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32390
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt srpen 01 2024, 0:49    Předmět: Citovat

Jo, u těchhle kubatur je těch pár oktanů navíc poznat, hlavně v přechodech otáček a při "plnym knedliku". Tam totiž výkonnější palivo nahrazuje objem a motor tak rychle "nezvadne". Znají to všichni, co jezdili a jezdí s kubaturama pod 2 litry bez dopingu turbem. Mimochodem - ta "jednačtyřka" z třetí generace golfa byla s ještě litinovým blokem, následující generace už dostávala celohnilíkový motory = důsledek akvizice AZNP koncernem, kterej tím v Boleslavi získal světově dost ojedinělou technologii tlakovýho lití hnilíkovejch motorovejch bloků do ocelovejch forem ... Doběh produkce litinovejch "golfovejch jednačtyřek" zastihnul ale ještě výrobu jedničkovejch fábulí, kde alternovaly 59kW agregáty se "starýma ohavama" původem ještě z "embéčka" - než byly jako kubatura nahrazený celohnilíkovou 16-ventilovou dvojverzí 55 a 74kW ... V rámci sortimentu výkonů 40-50kW ale starý 1,4 nahradila celokoncernově celohnilíková trojhrnková 1,2HTP, původně prezentovaná pod označením 1,2MPi - ve slabší 6V verzi se 40kW a silnější 12V se 47kW, od roku 2003 "faceliftovaná" na komplet 12V rozvod a výkony 44 nebo 51kW. Atmosférický jednačtyřky pak doběhly v letech 2015-16 už jen v podobě 63kW verze, protože je v nabídce nahradila oturbená 1,2TSi.
Pokud jsou ale moje informace správný, tak se ty motory pořád ještě dělají pro jihovýchodní Asii, jižní Afriku a jižní Ameriku, kde jsou menší nároky na ekologii a kde se upravujou pro spalování lihobenzínovýho mixu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
danhard



Založen: Mar 05, 2007
Příspěvky: 6143
Bydliště: Jesenice u Prahy

PříspěvekZaslal: čt srpen 01 2024, 16:02    Předmět: Citovat

Oktanový číslo je znát na maximálním výkonu i na spotřebě, když jezdíš stejně. Je takový líp naladěný Very Happy
A s Koktávkou jsem jezdil ii na Etanol/Natural95 1:1 a taky to jezdilo, výsledná "úspora" minimální, protože to víc baštilo.
Proto mě sere, když tam potichu cpou další Ečka, ale cena je stejná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32390
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt srpen 01 2024, 16:57    Předmět: Citovat

Na ten mix Naturalu BA95 a E85 "halb und halb" jsem někdy kolem roku 2010 zkoušel jezdit s Drobkem taky. Zkušenost totožná - sice to jede, ale žere to víc než na "čistej" benál, neřkuli na "stooktan" - i když výsledný oktanový číslo E85 je vyšší než u benálu, tak výkon snižuje obsah kyslíku v lihu (-OH skupina), způsobující jeho nižší měrnou výhřevnost. A protože jsem to zkoušel v listopadu a prosinci kdy teploty padaly k nule i pod ni, došel ke slovu ještě další nedostatek směsi s vyšším obsahem lihu - vyšší odparný teplo, který zhoršuje zapálitelnost vstříknutýho paliva ve studeným válci. Takže zatímco na benál motor chytal na první překulení, na směs s 50% E85 se točil a točil a ne a ne chytnout, až třeba po 15 vteřinách protáčení konečně blafnul s tím, že stejně ještě několik otáček neběžel pravidelně na všecky válce a kuckal. Následoval "výlet vrtulníku", protože ŘJ zaregistrovala vynechání zážehu opakovaně v některým válci - po okamžitým dotankování "stooktanem" u první pumpy kde jsem na něj natrefil (naštěstí jsem tou směskou nenalil celou 55l nádrž, ale jen asi 20l) jsem musel do servisu, nechat "vrtulník" zhasnout a závadu z registru smáznout pomocí diagnostiky. A zároveň jsem se dověděl pro mě dost důležitou informaci - můj motor ač to koncern vehementně popírá, NEMÁ víceprocentní lihový směsi v lásce ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund