Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32389 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 01 2024, 0:49 Předmět:
Jo, u těchhle kubatur je těch pár oktanů navíc poznat, hlavně v přechodech otáček a při "plnym knedliku". Tam totiž výkonnější palivo nahrazuje objem a motor tak rychle "nezvadne". Znají to všichni, co jezdili a jezdí s kubaturama pod 2 litry bez dopingu turbem. Mimochodem - ta "jednačtyřka" z třetí generace golfa byla s ještě litinovým blokem, následující generace už dostávala celohnilíkový motory = důsledek akvizice AZNP koncernem, kterej tím v Boleslavi získal světově dost ojedinělou technologii tlakovýho lití hnilíkovejch motorovejch bloků do ocelovejch forem ... Doběh produkce litinovejch "golfovejch jednačtyřek" zastihnul ale ještě výrobu jedničkovejch fábulí, kde alternovaly 59kW agregáty se "starýma ohavama" původem ještě z "embéčka" - než byly jako kubatura nahrazený celohnilíkovou 16-ventilovou dvojverzí 55 a 74kW ... V rámci sortimentu výkonů 40-50kW ale starý 1,4 nahradila celokoncernově celohnilíková trojhrnková 1,2HTP, původně prezentovaná pod označením 1,2MPi - ve slabší 6V verzi se 40kW a silnější 12V se 47kW, od roku 2003 "faceliftovaná" na komplet 12V rozvod a výkony 44 nebo 51kW. Atmosférický jednačtyřky pak doběhly v letech 2015-16 už jen v podobě 63kW verze, protože je v nabídce nahradila oturbená 1,2TSi.
Pokud jsou ale moje informace správný, tak se ty motory pořád ještě dělají pro jihovýchodní Asii, jižní Afriku a jižní Ameriku, kde jsou menší nároky na ekologii a kde se upravujou pro spalování lihobenzínovýho mixu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 05, 2007 Příspěvky: 6143 Bydliště: Jesenice u Prahy
Zaslal: čt srpen 01 2024, 16:02 Předmět:
Oktanový číslo je znát na maximálním výkonu i na spotřebě, když jezdíš stejně. Je takový líp naladěný
A s Koktávkou jsem jezdil ii na Etanol/Natural95 1:1 a taky to jezdilo, výsledná "úspora" minimální, protože to víc baštilo.
Proto mě sere, když tam potichu cpou další Ečka, ale cena je stejná.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32389 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 01 2024, 16:57 Předmět:
Na ten mix Naturalu BA95 a E85 "halb und halb" jsem někdy kolem roku 2010 zkoušel jezdit s Drobkem taky. Zkušenost totožná - sice to jede, ale žere to víc než na "čistej" benál, neřkuli na "stooktan" - i když výsledný oktanový číslo E85 je vyšší než u benálu, tak výkon snižuje obsah kyslíku v lihu (-OH skupina), způsobující jeho nižší měrnou výhřevnost. A protože jsem to zkoušel v listopadu a prosinci kdy teploty padaly k nule i pod ni, došel ke slovu ještě další nedostatek směsi s vyšším obsahem lihu - vyšší odparný teplo, který zhoršuje zapálitelnost vstříknutýho paliva ve studeným válci. Takže zatímco na benál motor chytal na první překulení, na směs s 50% E85 se točil a točil a ne a ne chytnout, až třeba po 15 vteřinách protáčení konečně blafnul s tím, že stejně ještě několik otáček neběžel pravidelně na všecky válce a kuckal. Následoval "výlet vrtulníku", protože ŘJ zaregistrovala vynechání zážehu opakovaně v některým válci - po okamžitým dotankování "stooktanem" u první pumpy kde jsem na něj natrefil (naštěstí jsem tou směskou nenalil celou 55l nádrž, ale jen asi 20l) jsem musel do servisu, nechat "vrtulník" zhasnout a závadu z registru smáznout pomocí diagnostiky. A zároveň jsem se dověděl pro mě dost důležitou informaci - můj motor ač to koncern vehementně popírá, NEMÁ víceprocentní lihový směsi v lásce ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.