Já si nestěžuju. V Hořicích, jak se jezdí 300 zatáček Gustava Havla, tak jsem jel kolem vodárny do kopce v místech jak byla komentátorská budka a ze shora zkoušel na vlhku driftovat b(l)o(b)rec s Avií. Minuli jsme se doslova o pár centimetrů a taky nenadávám na důchodce v Aviích...
No, co třeba statistika?
https://www.autorevue.cz/ktera-vekova-skupina-ridicu-je-nejvice-nebezpecna_1
A jejich závěr je nejzajímavější:
Naopak vysoká závažnost nehod s následkem úmrtí je ve věkové skupině (nad 70 let) dána především stářím řidičů a jejich automobilů. Většina řidičů nad 70 let používá vozy starší 20 let, kde je míra pasivní i aktivní bezpečnosti na velmi špatné úrovni. Často tyto auta bývají ve velmi žalostném technické stavu. Osoby nad 70 let mají také méně šancí k přežití i díky chatrnému zdraví.
Jaký je rozdíl mezi vrahem a sebevrahem?
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8025 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá srpen 02 2024, 14:16 Předmět:
No jo kluci, taky už kácí okolo mě. Co s tím nadělám? Nic. Zbytečně se tomu nepodávat a užívat každý den. PS ale taky mám problém. Co budeme pít na zítřejší grilovačce? Tak hezký víkend všem! _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Podľa hentakých štatistík sú najlepší vodiči deti do 10 rokov. Ešte musía štatistickí mudrci veľa mudrovať, kým sa zo štatistiky stane seriózna veda na úrovni dnešnej napríklad algebry.
Bohdalka jezdila v devadesáti,po Praze.To není jako zajet ze Lhoty po okresce 10km do Kauflandu v dvacetitisícovém městě
Schopnost bezpečně jezdit je dána spíš zdravotním stavem seniora,na to se dělají od 65.roku prohlídky
Jestli jsem se dobře díval, tak ta statistika je z roku 2002 a 2003 => 20 let stará.
Vzhledem k tomu, že populace v ČR všeobecně stárne, tak bude seniorů za volantem přibývat. A zase - čím víc jich bude jezdit, tím víc se jich připlete do nehody. Aby ta statistika dávala smysl, musel by to být vážený průměr, nikoli souhrn absolutních čísel. A tam by byl výsledek naprosto jiný a jasný.
A k těm starým nevyhovujícím autům? Po tatovi jsem zdědil feldu r.v.1995. Emise má na desetině povolených limitů. Něco takového neumí ani moderní auta. Fakt je, že má "nalítáno" 40t. km a vypadá jak nová.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so srpen 03 2024, 9:10 Předmět:
Zas - fakty vytržený z kontextu. Nevyhovující auto není roky v garáži opečovávaná felina 25-30 roků stará, ale ojetina v nevyhovujícím technickým stavu náprav, brzd a podobnejch konstrukčních celků, kterou z nedostatku možnosti garážovat musí její majitel parkovat u chodníku - a kvůli minimálnímu ročnímu nájezdu si myslí, že se auto neopotřebovává. S jednou takovou jsem měl dost pochybnou čest muset jet - převoz pozůstalosti do sousedního okresu k nový majitelce, vnučce zesnulýho. Shodou okolností to taky byla felina, dokonce už ta faceliftová, s posilovačem řízení, airbagem a dalšíma vymyšlenostma, který původní majitel nikdy ani nepoužil. Ale vzhledem k jeho nemoci stála poslední rok na parkovišti, pak plynule přešla do majetku dědičky a já byl požádanej o převezení. Dostal jsem klíče a instrukce, kam ji dokočírovat. Centrál necentráloval, bo baterka v 3,14či. OK, následoval telefonát nový majitelce jestli koupit novou, bylo mi řečeno, že tatínek nějakou doma má, jestli nemůžu na převoz použít nějakou svoji - fajn, měl jsem, tak jsem feldu oživil, natočil - ale nerozjel. Kvůli přirezlým zadním paknám jsem musel vzít hever, sundat postupně obě zadní kola a pomlátit bác-hamrem bubny, aby se vůbec dalo odjet. No a když jsem se potom po asi hodině za šílenýho chřoustání rezavejch šupin v bubnech konečně rozjel, tak na první křižovatce šlápnu na brzdu - a nic, jel jsem dál, orezlý kotouče i bubny měly asi takovej brzdnej účinek, jako by tam skoro nebyly ... Naštěstí nic nejelo a já musel všem dalším kolemjedoucím po následujících asi 5km připadat jako naprostej pitomec - rozjezd trojku na 50-60 a brzda na 25-30 a repete plex. Pak se naštěstí brzdy jakž-takž umoudřily a dalo se s tím dojet těch asi 45 kiláků do cíle ... Stačí desetina takovýho "stavu" - a senior jedoucí po tejdnu na nákup nebo po měsíci na krchov zametat listí - úlek, panika, reakční čas jak u šneka a rána je na světě. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Proč zase děláš ze seniorů blbce, kteří nevědí, do čeho sedají. Vzpamatuj se! Kolik tobě chybí do těch 73, dvacka? Když už dopředu víš, jak dopadneš, tak raději odevzdej řidičák zavčasu.
K tomu asi jen to, že většina seniorů si to své autíčko opečovává, protože na nové hned tak mít nebudou.
A ekkar se tu veřejně přiznal, že jel s autem, které rozhodně nebylo způsobilé provozu. Tedy v rozporu se zákonem. To mu ale vůbec nebrání v tom, kritizovat další, co by si něco podobného dovolili. Inu zase dvojí metr - já můžu, ale všichni ostatní ne.
Správné řešení - auto nepojízdné, takže odtah. Buď k majitelce, která si vše zařídí sama, nebo do nejbližšího servisu, kde ho zprovozní.
A to ani nezmiňuji, zda vůbec mělo platnou technickou.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5133 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: so srpen 03 2024, 10:14 Předmět:
S tou štatistikou pozor. Vraj z cyklistov ktorí mali nehodu malo 60% prilbu, 40% nie. To znamená, že nosenie prilby spôsobuje nehody. _________________ Prichytené vrchnáky na PET fľašiach ma štvú, tak fľaše odovzdávam zásadne bez nich. (Mysleli to dobre ale dopadlo to ako vždy.)
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
To má taky svoje důvody. Jednak cyklista s přilbou si je více sebejistý a tudíž víc blbne, a druhak, při předjíždění cyklisty bez přilby si řidiči dávají větší pozor.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.