Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kde najít autorizovaný servis ?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Televizory, monitory a projektory - PORADNA pro amatéry a začátečníky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2047
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 9:47    Předmět: Kde najít autorizovaný servis ? Citovat

Zjistil l jsem, že v případě závady na TV v záruční době je velký problém sehnat autorizovaný servis (autorizovaného opravce) pro danou značku.
Např.na stránkách LG - daleko široko v mém okolí včetně i krajského města nic není , pouze Praha. Děkuji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZVUK2000



Založen: Apr 22, 2012
Příspěvky: 4076
Bydliště: Karvinsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 10:18    Předmět: Citovat

V záruce to snad řeší prodejce. Problém bývá pozáruční servis.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2047
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 10:30    Předmět: Citovat

Ale v tom je právě problém u TV koupených na internetu odněkud, prodejce mi pouze řekne, ať jim k ním televizi nějak dopravím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 1018
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 10:32    Předmět: Citovat

Ako zákazník počas záručnej opravy máš dve možnosti. Aktívne a sám si vyhľadáš autorizovaný servis, ktorý v prípade obskúrnych značiek môže byť trebárs v Poľsku alebo v Rumunsku, ideálne spolu nejako predbežne emailovo pokomunikujete, či to vôbec robia, atď. Zariadenie zabalíš a doručíš do servisu. Dopravu zaplatíš ty. Po určitej dobe (max 30 dní) sa ti zo servisu ozvú s viac alebo menej uspokojivou odpoveďou. V najlepšom prípade ti opravené zariadenie príde domov a bude fungovať ďalej. Druhá možnosť, doručíš zariadenie predajcovi (čo v prípade internetového predaja, môže byť takisto problém) a zvyčajne presne na 30ty deň sa reklamácia nejakým spôsobom vyrieši. Preto pokiaľ nekupujem vyložene jednorázovku, dosť veľkú váhu pri výbere predajcu je aj to, ako má vyriešenú túto otázku. A lepšie ako ušetrených 5 eur pri nákupe je napríklad možnosť poslať reklamáciu predajcovi zadarmo trebárs cez paketu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2047
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 11:57    Předmět: Citovat

Jenže u paketů či zásilkovna narazim na max.povolene rozměry, součet stran nesmí přesáhnout 150 cm, takže jedině přes Ppl a pod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8025
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 12:23    Předmět: Citovat

Značkové servisy prakticky neexistují. Taky proč, výrobcům se nevyplatí. Jsou takové, které opravují i LG ale to nejsou značkové servisy. To že sis objednal TV od Alzy nebo nějakého jiného pochybného virtuálního dodavatele, riskuješ že v případě záruky dopadneš špatně. Poslat někam takovou 65" placku je hodně drahá loterie. I toto je třeba při koupi zvažovat.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34341
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 13:29    Předmět: Citovat

Este sa moze stat, ze ti to v servise odmietnu opravit, lebo vyrobok nebol urceny pre vas trh. Takze to ries s predajcom.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martinkopp



Založen: Oct 12, 2023
Příspěvky: 129

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 13:55    Předmět: Citovat

Dopravu u záručních oprav ti uhradí prodejce, zeptej se ho jestli si pro věc přijede nebo čím to máš poslat aby veškeré náklady na dopravu považoval za účelně vynaložené a žádný autorizovaný servis neřeš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rayx



Založen: Sep 26, 2014
Příspěvky: 378

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 15:12    Předmět: Citovat

dvorak napsal(a):
Např.na stránkách LG - daleko široko v mém okolí včetně i krajského města nic není , pouze Praha.

To asi nee, jen to nemají optimalizovaný. Si zadej třeba ten větší Hradec a najde to
https://www.lg.com/cz/podpora/kontaktujte-nas/vyhledat-servis/?ascId=C0104301-S
https://www.lg.com/cz/podpora/kontaktujte-nas/vyhledat-servis/?ascId=REALTIME%20CZ-S

Stejně bych ale nejdříve otravoval prodejce, a teprve pak přímo LG. Koukám, měli a snad stále maj službu Servis u Vás doma, dříve pro placky od 37", dnes až od 44" výš. Více řeknou na 228 887 050
https://www.lg.com/cz/podpora/#supporttab-9698bfbb0f-item-f5c7edfe90-tab
a rozkliknout Q. Jak mám postupovat při reklamaci zboží?

tito šášulové z Náchoda uvádí dokonce až od 49" ...
https://www.lgshop.cz/reklamace

To už sháníš servis pro tu náhradu samsuna po blesku?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ivan_01



Založen: Sep 15, 2018
Příspěvky: 1018
Bydliště: BB SK

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 15:54    Předmět: Citovat

martinkopp napsal(a):
Dopravu u záručních oprav ti uhradí prodejce...
na toto sa nespoliehaj, nieje to pravidlo. Ale človek ak má hubu, email alebo telefón, tak sa opýta. A doporučujem každému odložiť originálny obal (aj keď nieje podmienkou podania reklamácie) aspoň nejaký čas, pretože fakt niekde prenášať 65" placku je oser.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martinkopp



Založen: Oct 12, 2023
Příspěvky: 129

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 16:25    Předmět: Citovat

Na to se spolehnout můzeš, je to napsáno v zákoně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1882
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 17:39    Předmět: Citovat

Níže uvedené platí v ČR. V jiných zemích EU jako je např. SK to může být jiné v závislostí na tamní úpravě v příslušných zákonech vztahujících se na tuto problematiku. Zákony k této problematice by sice měly být do jisté míry harmonizovány v rámci celé EU, ale v dílčích ustanoveních mohou i tak existovat různé národní odchylky.

Zdroj: ČOI: FAQ k reklamaci zboží

ČOI napsal(a):
A. Na co nezapomenout při uplatnění reklamace

1. U koho mohu podat reklamaci?


a) U prodávajícího?

Ano. Reklamace se uplatňují zásadně u prodávajícího, od kterého bylo zboží koupeno, protože ten je vaším smluvním partnerem, který odpovídá za bezvadnost koupeného zboží po dobu 24 měsíců od jeho převzetí nebo po dobu jím poskytnuté záruky za jakost. Prodávající ovšem může určit v potvrzení o svých zákonných povinnostech z vad zboží nebo záručním listě jiného podnikatele, který bude provádět opravy (servis). V takovém případě byste se měli nejdříve obrátit na servis, ledaže byste požadovali jiný způsob vyřízení reklamace, než je oprava.

Kde je to upraveno: §2161 odst. 1 a 2 a §2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13, §19 odst. 1, 4 a §24 odst. 7 písm. m), w) a x) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

b) U servisu?

Ano, je-li uvedený ve smlouvě či ve vystaveném potvrzení o zákonných povinnostech prodávajícího z vad zboží či záručním listě. Prodávající totiž může určit jiného podnikatele k provádění oprav, ostatní práva je však nutné uplatňovat u prodávajícího. Bez tohoto určení se vám může stát, že s reklamací dorazíte do servisu např. výrobce, který však nebude pro vašeho prodávajícího opravy provádět.

Prodávající vás musí řádně informovat o tom, u koho a kde můžete reklamaci uplatnit. Pokud se tak nestane předem a vy už jste s nefunkční televizí dorazili do prodejny, prodávající už vás nemůže posílat do servisu. A vaši reklamovanou televizi musí přijmout.

Kde je to upraveno: §2172 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13, §19 odst. 1, 2 a 5, a §24 odst. 7 písm. m) x) a y) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

F. Musí mi prodávající uhradit náklady spojené s reklamací?

Ano, v případě uznané, oprávněné reklamace máte právo na to, aby vám prodávající nahradil účelně vynaložené náklady, které jste v souvislosti s vaší reklamací měli.

Toto právo však nelze chápat tak, že vám prodávající musí proplatit všechny náklady v plné výši. Ale ani tak, jak se prodávající občas mylně domnívají, jen náklady nejnižší. Zákon má na mysli náklady účelně vynaložené při uplatnění reklamace. Je-li možné například zanést zboží na reklamaci na pobočku, která je blíž, zaslat zboží poštou, nežli jej převážet automobilem do 300 km vzdálené prodejny, dejte přednost méně nákladné variantě. Prodávající vám náklady uhradit musí minimálně v té jejich části, kterou pokládá za účelně vynaloženou.

Mezi typické náklady spojené s reklamací patří poštovné či náklady jiné dopravy zboží na reklamaci a zpět a cena znaleckého posudku pořízeného po zamítnutí reklamace.

Zákon nyní výslovně ukládá prodávajícímu povinnost převzít zboží na vlastní náklady k odstranění vady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena předtím, než se vada projevila, musí provést jak demontáž vadné věci, tak i montáž opravené nebo nové věci. Druhou variantou je, že vám uhradí náklady s tím spojené.

Právo na náhradu nákladů uplatněte u prodávajícího co nejdříve po vyřízení reklamace k vaší spokojenosti nejpozději však do jednoho měsíce po skončení 24měsíční lhůty či záruční doby.

Prodávající vás o právu na náhradu nákladů reklamace musí informovat.

Kde je to upraveno: §1924, §2170 odst. 2 a §2174a odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník; §13 a §24 odst. 7 písm. m) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dvorak



Založen: Apr 25, 2013
Příspěvky: 2047
Bydliště: Dvůr Králové n.L.

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 18:53    Předmět: Citovat

Ano, řeším náhradu za Samsunga po blesku. A abych se vyhnul těm komplikacím při případné reklamaci, koupím to prostě v některém našem místním obchodě. I když konkrétní typ, o který bych měl zájem, mi tady nenabídnou ani jej neobjednají, proto koukám po eshopech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18772
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 20:01    Předmět: Citovat

To měl mladej s NB . Servis v Polsku a pochopitelně neuznaná záruka , zde 100x popsáno . Jo , zeptali se , zda tu paletu zaplatí .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DedVseved



Založen: Jul 01, 2019
Příspěvky: 713

PříspěvekZaslal: ne srpen 04 2024, 20:21    Předmět: Citovat

Sice tu padla pochybná Alza, ale bral jsem od nich letos lednici, která má skoro metrák a se kterou měli co dělat, aby mi ji donesli domů a potom mi hlavně přáli, aby mi vydržela co nejdéle, jinak by pro ni museli v rámci reklamace přijet. V podmínkách mají "Na žádost kupujícího lze v rámci uplatnění reklamace objednat ze strany Alzy svoz zboží tohoto typu". Myslím, že podobně to bude mít třeba i Datart, který schlamstnul Electroworld, ale jistý si nejsem. V Alze mám totiž díky zaměstnavateli slušnou korporátní benefitní slevu včetně dopravy zdarma, kterou využívám často.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Televizory, monitory a projektory - PORADNA pro amatéry a začátečníky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.27 sekund