Zaslal: ne srpen 25 2024, 9:15 Předmět: Stator střídavého 1f AS motoru 1800w
Zdravím mám rozebraný kus nářadí (pokosová pila) ve kterém je špatný rotor. Jestli se vyplatí výměna nebo ne tu řešit nechci.
Kontroloval jsem tedy i stator. Obě cívky jsem musel měřit najednou a mají asi 1.5 ohm. Zkrat na kostru rotoru není. Všimnul jsem si ale jemného drátu který je různě zapleten okolo vinutí statoru, který je v jednom místě volný a přerušený. Drátek vede do spínače do svorky BRAKE (ve schématu 1b)
Chtěl bych vědět k čemu ve statoru ten slabší drátek slouží. Nejprve mě podle názvu napadla nějaký brzda po vypnutí
Zajímá mě o co by mohlo jít a případně jestli bez toho je stator funkčí, když nářadí budu používat s rozumem. Nebo je to i na výměnu statoru.
Je to statorové vinutí pro brždění. Je zapojené paralelně ke kotvě při vypnutém vypínači. Bez něho bude pila volně dobíhat. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 1912 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne srpen 25 2024, 10:36 Předmět:
Stávalo se dost často třeba u velkých (OPRAVDU velkých) hoblíků PROTOOL, že se brzdicí vinutí prošlehlo na pracovní a pak to správně nefungovalo, jiskřilo to a vypadalo to, že je motor vadný, výměna statoru pomohla. Zkrat způsobil to, že brzdicí vinutí brzdilo i za chodu. Pokud je brzdicí vinutí vinuté tak že je přístupné (a nemáš náhradní stator) tak je nejlepším řešením jej odvinout a zahodit. Jak poznamenáno výš, pak stroj déle dobíhá.
Naposledy upravil jardafiala dne ne srpen 25 2024, 10:38, celkově upraveno 1 krát.
Stávalo se dost často třeba u velkých (OPRAVDU velkých) hoblíků PROTOOL, že se brzdicí vinutí prošlehlo na pracovní a pak to správně nefungovalo, jiskřilo to a vypadalo to, že je motor vadný, výměna statoru pomohla. Zkrat způsobil to, že brzdicí vinutí brzdilo i za chodu. Pokud je brzdicí vinutí vinuté tak že je přístupné (a nemáš náhradní stator) tak je nejlepším řešením jej odvinout a zahodit. Jak poznamenáno výš, pak stroj déle dobíhá.
Tak tady to brzdící vinutí je přerušeno právě v místě kde je mezera mezi těmi hlavními cívkami do série, tak snad je šance, že by to nebylo proražené na hlavní vinutí. A můžu se pokusit odstranit ty části co jsou přístupné.
A tedy pokud by to bylo ve zkratu tak s novou kotvou to asi poznám na chodu a jiskření? A případně seženu i stator.
Jinak šlo o vyhozenou pokosovku od Bosch, která předtím běhala a rotor dopadnul takto.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.