Lepší vlákno jsem nenašel. Vysokootáčkový 2T ROTO 35, benzín Verva 100, elektronické zapalování z baterie.
Za chodu najednou prudce klesly otáčky z cca 9000 na 2500 ot/min. Následnej start na volnoběh bez problémů ale do otáček se mu nechtělo.
Příčiny můžou být:
- svíčka
- rafnutí
- přicpanej karbec Walbro
- vybitá baterka zapalování, co nestíhá dávat energii pro častější jiskru
- kleklý zapalování
- ??
Svíčku jsem vyměnil za novou UR17 - stejný. Vymontoval jsem motor, sundal hlavu a válec, kouknul na jehlový ložiska v ojnici, raflej není. Rozebral jsem Walbro do mrtí, sítko žádný svinstvo, menbrány v cajku tak jsem ho strčil na 10 minut do ultrazvuku. Zítra motor zkusím ale asi to karbecem nebude.
Baterku, 4S Eneloop 1,9 Ah jsem změřil, 5,3V. Dal jsem ji nabít, do první delty se vešlo 420 mAh, po druhý deltě už jen 110 mAh, takže vybitá nebyla.
Tak už zbejvá jen zápalko, což je plechová zapájená škatulka s VN kabelem s speciál fajifkou na svíčku UR17 s odbroušeným přípojným ozubem. Všecko tlustě odstíněný. Pak z toho čumí kábl k hallovce spínači na výstupní hřídeli motoru a napájecí kabel GND, +V a LED. Ta za chodu proti V+ bliká jak je jiskra, po chcípnutí bliká největší dosažený otáčky. Zapalování vyměnit nemůžu, jiný mají svíčky NHK CM-6.
Jak by se dalo v dílně to zápalko odzkoušet? Svíčka musí být ve fajifce, jinak by se mohlo něco proseknout, to vím a problém s tím nebude. Jak ale vybudit hallovku aby dávala pulzy pro řízení zápalka? Teoreticky by měl stačit dvoukanál oscilo, jednu sondu omotat kolem VN kabelu, druhou na signál co bude budit hallovku a porovnat oba kanály. Řezat kábl se mi teda vůbec nechce. Když udělám ramínko s magneten do bateriovky vrtačky, tak to bude makat ale nezjistím, zda se neztrácí zapalovací pulzy, protože nebudu mít signál z hallovky. Tak jak na to?
Díky! _________________ Jirka
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18693 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: pá říjen 11 2024, 23:34 Předmět:
Ne, je to na dvou šroubech M3 a byly zatažený na bejka.
Zkusil jsem z RC generu budit cívečku s bambiliónem závitů, jako jádro v ní šroub M4. I když ji přiložím přímo na hallovku a gener osolím na maximum, což je asi 3V/600R tak Ledka nebliká. Když vemu permanentní SmCo magnet tak po přejíždění po hallovce blikne. Tak buď je malá intenzita pole z tý cívky a nebo zápalko nechce reagovat na sinusovku. Ale spíš to bude rozdílnou "silou" magnetu a cívky.
Nějakej nápad? _________________ Jirka
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33079 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 12 2024, 0:13 Předmět:
Ta cívečka na 3V/600Ω má samozřejmě moc malou intenzitu mag. pole, musel bys ji budit MOSFETem ze 12V a musela by bejt namotaná mnohem tlustším drátem. Na samotné spuštění impulsu by buzení sinusem nemuselo vadit - Hall sepne v momentě, kdy magnetická intenzita překročí jeho prahovou spínací hodnotu bez ohledu na to, jestli je budicí impuls hranatej nebo plynulej - však se to využívá v nejrůznějších aplikacích k určení polohy a přiblížení. Spíš bych se podíval na mechanickou závadu toho motoru - běžel naprázdno, nebo jsi ho měl zatíženej aspoň vrtulí? Pokud byl s vrtulí nebo jinak zatíženej, pak bych hledal netěsnost, kterou si motor mimo karbec přisává falešnej vzduch - následný ochuzení směsi vede u 2T při chodu naprázdno k nárůstu otáček, ale při zatížení naopak k poklesu výkonu a ztrátě otáček ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Není tam bipolární Hallovka, stejně jako v PC ventilátorech? - ta potřebuje jednu polaritu pro zapnutí a druhou pro vypnutí. Teda pokud se tam používá taky tzv Hallswitch.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18693 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so říjen 12 2024, 9:18 Předmět:
EKKAR napsal(a):
Spíš bych se podíval na mechanickou závadu toho motoru - běžel naprázdno, nebo jsi ho měl zatíženej aspoň vrtulí?
Samozřejmě, za letu zatíženej a bylo to během sekundy, žádný chrchlání. 2T jednoválce ani bez zátěže nejde provozovat, vrtule je setrvák. Taková mechanická závada nemůže najednou vzniknout, nehledě na to, že jsem vše rozdělal a nic nenašel.
I to zacpání a vybití baterky nevznikne rázem, ale postupným zvadnutím. To všecko mám za ty léta modelaření za sebou.
Ono to opravdu vypadá na zapalování. Mě tedy zatím žádný neodešlo, a tak si nějak nedovedu představit, co by s ním mohlo být, že na malý otáčky jde a na velký ne. Co vím, pokaždý to končí na proseknutí cívky, kabelu nebo fajifky a pak nejde vůbec.
Teď jsem zkusil přiložit na hallovku ruskou mazačku, cívka 230V/50Hz na otevřeným E jádru. Taky nic. Asi to bude problém co píše Artaban.
Zkusím udělat to co poradil xsc. Mám tady teslácký hallovky do klávesnic MH1SS1 ale tam jezdil z každý strany jeden magnet, tak nevím, jestli to bude na jeden pouze z jedný strany makat.
Nevíte někdo do jakýho kmitočtu makají jazýčkový relátka?
Díky! _________________ Jirka
Pošli fotku ty Hallovky, pokud to jde.
Pokud používáš zmagnetovaný "zubatý kolo", potřebuješ unipolární Hall - reaguje jen na jednu polaritu magnetu a to tak, že po zániku pole se Hallsvitch vypne. Pokud využíváš celý magnet, kde se střídají póly, potřebuješ bipolární verzi a ty jdou vytahat ze starších PC ventilátorů.
Mám pocit, že mi při hraní ta MH1 makala i s jedním magnetem, ostatně z hlediska mg pole je to jedno jestli jeden nebo dva, záleží jen na síle a polaritě. Ale klidně tam místo halovky můžeš dát cívku, pro osciloskop stačí naindukované napětí v řádu 100 mV.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18693 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so říjen 12 2024, 16:04 Předmět:
Tak zápalko taky dobrý. Byly to ty otazníky, ani jedna z vyjmenovaných příčin.
Totálně ucpanej vejfuk typu Magic Muffler, což je zkrácenej laděnej výfuk. Hubou neprofouknutelnej. Sice nechápu, jak se mohl zacpat za cca 2 sekundy ale je to příčina. Na malůvce je princip. Horší je, jak ho uvnitř vyčistit, je nerozebíratelnej. Nalil jsem ho plnej nitroředidla, chová se podivně, část nejde vůbec vylejt, asi to má proti malůvce nějaký přepážky. Možná že se některá utrhla a zacpala další přepážku v pořadí. Ale nic v tom nerachtá a na plášti není vidět, že by tam byly pájený. Navíc to je nějaká slitina Al, takže vypálení alá Jawa 50 není možný, mohl by se roztavit. Jinak ten motor běhá na Vervu 100 se syntetikou Denicol, která by měla dělat minimální vrstvu karbonu. Ve vstupní i výstupní rouře je karbonu cca 1 mm.
Neexistuje na čištění vnitřků výfuků nějakej odzkoušenej a hlavně funkční sajrajt? To co jsem našel na netu jsou čističe na venkovní chrom a nebo jako přídavek do paliva.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33079 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so říjen 12 2024, 20:27 Předmět:
Dremelkou, flexou nebo prostě pilkou na kov bych ho v naznačený rovině po celým obvodě kolem dokola prořezal a to víčko se vstupní trubkou vytáhnul - po vyčištění by to mělo jít celoobvodově zavařit TIGem nebo zalepit motorářským epoxidem. Dokonce by se dovnitř mohla vložit menší obvodová příruba a vejfuck učunit rozebíratelnej právě za účelem durchpucungu ...
t_magic_muffler_184.jpg
Komentář:
Velikost:
17.67 kB
Zobrazeno:
14 krát
_________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18693 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so říjen 12 2024, 22:35 Předmět:
Karle, to nebude tak jednoduchý. Protože na venkovní rouře není vidět nic jako vaření nebo bodování, ty přepážky budou na beton zavařený na tý vnitřní rouře a budou vsunutý natěsno do venkovní roury. Jestli to je na knop, tak kvůli napečenýmu karbonu nepůjde ten předek z venkovní roury vytáhnout.
Uvidíme, co nitro dokáže rozpustit a pak zkusím v pondělí sehnat ten čistič na krbový skla od Mirku.
Napadlo mě rozmotat kousek lanka z bowdenu a zkusit ho nacpat vstupem a výstupem kam až to půjde a konec dát do bateriovky vrtačky a kroutit chvíli na jednu, chvíli na druhou stranu. Tak by se dala trochu vyrajblovat vstupní a výstupní komora.
No a taky můžu zkusit zavolat výrobci jestli na čištění není nějakej postup. případně, jestli tenhle typ, obsah a délku ještě vyrábí, je 14 let starý. _________________ Jirka
S přípravky na čištění trouby bych byl velmi opatrný. Pokud obsahují jen stopu louhu tak může být odlitku ouvej.
Namočil bych to raději do hydraulického oleje, ten dobře vzlíná. Pak bych to důkladně vyvařil ve vodě.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.