Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Reklama v TV

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8099
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 15:20    Předmět: Reklama v TV Citovat

Jaký je rozdíl mezi TV reklamou a sponzorem pořadu? Mě přijde že když vyčerpají povolený čas k reklamě, pokračují dál pod názvem "sponzor pořadu".
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 939

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 15:55    Předmět: Citovat

Vše má nějaké pravidla a netřeba v tom hledat něco, co v tom není.
Např. na ČT1 není povolena reklama, ale sponzorský vzkaz ano. Ten může mít 5 nebo 10 sekund viz. https://img.ceskatelevize.cz/boss/document/365.pdf?v=6
Nic víc, ale asi v tom potřebuješ rochnit a hledat konspiraci.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fredis



Založen: Nov 17, 2004
Příspěvky: 5245
Bydliště: Třebíčsko

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 16:16    Předmět: Citovat

Na nějakejch 5 nebo 10 s zapomeň! Rolling Eyes Twisted Evil
_________________
Rotor rotuje a stator stagnuje...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Milan_F



Založen: Oct 03, 2005
Příspěvky: 1638
Bydliště: nedaleko Humpolce

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 16:30    Předmět: Citovat

To jakože někdo dobrovolně koukáte na reklamu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7879
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 16:39    Předmět: Citovat

Nejde o reklamu. Jde o to, že tu za chvíli budou tři stránky prázdných plků, jak jsou v TV (hlavně v ČT, že...) oškliví, že furt někam tu reklamu cpou.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18475
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 16:54    Předmět: Citovat

Mě by spíš zajímalo, jak to dělaj že třeba na 25 různých programech jsou reklamy přesně ve stejnou dobu. Komplot mediálních firem? Nekalá soutěž?
Dokonce jsem si všiml, že občas běží stejná reklama posunutá jen o pár sekund třeba na Nově a Primě.

_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7879
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 16:59    Předmět: Citovat

Náhoda? Nemyslím si!
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2772

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 17:23    Předmět: Citovat

Pobavilo mě, když po klamavé reklamě běžel v TV titulek "Jednalo se o reklamní nadsázku."
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1996
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 17:53    Předmět: Citovat

Časový limit vysílání reklamy, jakož i časové rozpětí mezi jednotlivými reklamními bloky v jednotlivých pořadech upravuje zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, zejména ustanovení §49 a §50. Časový souběh reklam na různých kanálech není zakázán viz dále uvedené.

Úřad Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (dále jen RRTV) pravidelně monitoruje vysílání, zařazování a časový rozsah reklam na základě ustanovení hlavy IV zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a také na základě zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který definuje co se pro účely zákona rozumí reklamou a co sponzorováním.

Zákon č. 40/1995 Sb. napsal(a):
Čl. I OBECNÁ USTANOVENÍ

§1

(2) Reklamou se rozumí oznámení, předvedení či jiná prezentace šířené zejména komunikačními médii, mající za cíl podporu podnikatelské činnosti, zejména podporu spotřeby nebo prodeje zboží, výstavby, pronájmu nebo prodeje nemovitostí, prodeje nebo využití práv nebo závazků, podporu poskytování služeb, propagaci ochranné známky, pokud není dále stanoveno jinak.

(4) Sponzorováním se rozumí příspěvek poskytnutý s cílem podporovat výrobu nebo prodej zboží, poskytování služeb nebo jiné výkony sponzora. Sponzorem se rozumí právnická nebo fyzická osoba, která takový příspěvek k tomuto účelu poskytne.

Pokud si všimnete porušení pravidel definovaných zákonem můžete podat stížnost RRTV viz tento odkaz na webový formulář pro podávání stížností. Přečtěte si nad formulářem popis co RRTV řeší a co neřeší ať nepodáváte zbytečně stížnosti k něčemu co je mimo kompetence RRTV.

Z hlediska reklam RRTV řeší například:

- Přílišnou hlasitost reklam.
- Vysílání reklamy a teleshoppingu na programech České televize.

Aktuálně už neplatí to, že by ČT1 nemohla vysílat reklamy vůbec.

RRTV napsal(a):
Ustanovení § 50 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb. proto nyní upravuje vysílání reklamy a teleshoppingu na programech České televize následovně:

Čas vyhrazený reklamě v televizním vysílání provozovatele vysílání ze zákona na programech ČT2 a ČT4 nesmí přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času na každém z těchto programů, přičemž vysílání reklam nesmí v době od 19.00 hodin do 22.00 hodin překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny na žádném z těchto programů. Provozovatel vysílání ze zákona nesmí do vysílání na ostatních programech zařazovat reklamu s výjimkou reklamy zařazované do vysílání programu v přímém spojení s vysíláním kulturní či sportovní události, je-li vysílání takové reklamy nezbytnou podmínkou k získání práv k televiznímu vysílání sportovní či kulturní události. Je-li do vysílání provozovatele televizního vysílání ze zákona zařazována reklama podle věty druhé, nesmí čas vyhrazený takové reklamě přesáhnout 0,5 % denního vysílacího času, přičemž v době od 19.00 hodin do 22.00 hodin nesmí překročit 6 minut v průběhu jedné vysílací hodiny. Provozovatel televizního vysílání ze zákona nesmí do vysílání zařazovat teleshopping.

Časový souběh reklam ať už mezi různými kanály téže televizní společnosti nebo mezi různými televiznímu společnostmi zákon neřeší ani nezakazuje viz citace z vyjádření RRTV k tomu.

RRTV napsal(a):
Otázka č. 3: Je možné upravit nebo omezit překrývání reklamních bloků vysílaných na jednotlivých programech?

Zařazování reklamy do vysílání a její rozsah je upraven zákonem č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání. Rozsah reklamy je upraven ve vztahu k vysílací hodině a vysílacímu dni, a to procentem vysílacího času. V důsledku tedy dochází k tomu, že pokud provozovatelé vysílání zařadí pořady ve stejný čas, pak s největší pravděpodobností budou i reklamní bloky zařazeny obdobně a budou se částečně překrývat. Jelikož zákon č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, neukládá provozovatelům povinnost uzavírat vzájemné dohody, aby reklama nebyla zařazována do vysílání ve stejný čas, nelze upravit ani omezit překrývání reklamních bloků vysílaných na jednotlivých programech.

Takže pokud jde o časový souběh reklam na různých kanálech jako takový ten je v podstatě povolen a nepovažuje se to ani za komplot mediálních firem ani za nekalou soutěž. Komu se to nelíbí nechť apeluje na poslance politické strany, kterou volil do parlamentu (pokud vůbec volil), aby se pokusili prosadit takovou změnu zákona, která souběh reklam zakáže a současně určí pravidla pro jejich časové rozdělení v programech různých kanálů a televizních společností na území ČR. Dle mého názoru je však nereálné něco takového prosadit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kejki



Založen: Nov 10, 2009
Příspěvky: 2567
Bydliště: u Velvar, mezi D8 a R7

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 18:51    Předmět: Citovat

Při dnešní nabídce zdrojů pořadů a techniky záznamu mi tohle přijde úplně marginální.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7879
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 19:01    Předmět: Citovat

Navíc - komu vadí reklamy v TV, si může přece zaplatit nějakou tu Primu+, Voyo a podobně. On jaksi na komerční vysílání prosté reklam není právní nárok, že.
_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Michal22



Založen: Mar 28, 2012
Příspěvky: 7958
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 20:14    Předmět: Citovat

Máme doma T-Mobile, cca 100 programů. Pouštím si skoro vždy jen Viasat Explore, protože tam reklamy nejsou. Jen upoutávky na další pořady na tomto kanálu. A jako já umím reklamy ignorovat, ale vzhledem k tomu, že mám TV jako podporu usínání, tak mě reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky Mad
_________________
Civilizace založená na oboustranné lepící pásce nemůže dobře skončit...
I kdyby se z tebe jednou stal král, neodsuzuj lidi, kteří ti nebudou provolávat slávu- raději se zeptej sám sebe, proč tomu tak není...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Valdano



Založen: Jan 01, 2023
Příspěvky: 1996
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 21:16    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky Mad

Vyhláška č. 122/2013 Sb. definuje pouze níže uvedené úrovně hladiny hlasitosti pro televizní reklamy, teleshopping a označení sponzora. Pokud naměříte hodnoty mimo povolené rozmezí tak se obraťte se stížností na RRTV viz odkaz na webový formulář pro podávání stížností. Pokud jsou hodnoty v povoleném rozmezí tak není právní opora ke stížnosti. Komu se to nelíbí nechť apeluje na poslance politické strany, kterou volil do parlamentu (pokud vůbec volil), aby se pokusili prosadit změnu přímo do zákona č. 231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, kterou se upraví zvukové limity pro televizní reklamy, teleshopping a označení sponzora jiným způsobem.

Zdroj: RRTV: Přílišná hlasitost reklam

RRTV napsal(a):
Z analytických materiálů, které má Rada k dispozici, však vyplynulo, že divácká veřejnost zpravidla nesprávně interpretuje ustanovení zákona, kterým byla stanovena omezující hlasitost obchodních sdělení. Diváci ve svých podáních vycházejí z předpokladu, že veškeré televizní vysílání by od 1. června 2013 mělo mít stejnou úroveň hlasitosti. To však zákon neukládá. Zákon pamatuje pouze na hlasitost reklamy a dalších obchodních sdělení. V důsledku tak v některých případech může přetrvávat pocit diváka, že reklama je ve vysílání příliš hlasitá, a to zejména tehdy, kdy je reklama vložena do pořadu, který je vysílán tišeji.

Prováděcí vyhláška, která konkrétní limity stanoví, je určitou technickou normou svého druhu a její text není bohužel příliš čtivý, a to v nemenší míře platí i pro technické dokumenty EBU a ITU, na které se vyhláška odvolává.

Podle vyhlášky č. 122/2013 Sb. je hladina hlasitosti televizní reklamy, teleshoppingu a označení sponzora normována na cílovou hladinu –23,0 LUFS (LUFS – jednotka hlasitosti vztažená k celému rozsahu hlasitosti v signálu, který odpovídá rozmezí –70 až 0 LUFS), s maximální odchylkou +/– 1,0 LU (LU – jednotka hlasitosti zvukové složky televizního signálu odpovídající 1 dB) a maximální povolená skutečná špičková hladina hlasitosti reklamy, teleshoppingu a označení sponzora je –1 dBTP (dB skutečné špičky). Hodnota –70 LUFS ve vysílaném signálu odpovídá tichu a hodnota 0 LUFS odpovídá zvuku o maximální hlasitosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 2267
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: ne říjen 13 2024, 21:45    Předmět: Citovat

Michal22 napsal(a):
reklamy umí probudit, protože dodnes nikdo nedonutil pseudozvukaře na jednotlivých stanicích používat kompresor dynamiky


Je to přesně naopak. V reklamách je dynamika extrémně potlačená právě kompresorem. Proto jsou tak hlasité.

_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lopez



Založen: Dec 17, 2011
Příspěvky: 887

PříspěvekZaslal: po říjen 14 2024, 6:35    Předmět: Citovat

Pustím telku - chcem pozerať reklamu - a oni do toho púšťajú film. Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.21 sekund