Dobrý den, auto 2,0 TDI 110kW. Auto z bazaru, start stop nefunkční plus chyba abs, občas nouzák, chyba dvou snímačů tlaku pneu. O tom se vědělo a že to původní majitel v blízké době nechá na svoje náklady opravit. Asi týden se s autem najezdilo, 4xx km a dobíjení tedy muselo být funkční. Baterie klasika olovo a stav nic moc. Koupila se EFB EXIDE 75A. Po instalaci baterie se přes VAG v CAN Gateway zadala kapacita baterie z původní hodnoty 80A na 75A, z původního čísla baterie samé 0 jsem na posledních třech pozicích změnil číslo, a zvolil typ baterie AGM, myslel jsem že majitel koupil AGM. Vše bez erroru uložil. Měl jsem pak nastartovat auto a ověřit nabíjení ale k tomu nechtěně nedošlo. Po nájezdu cca 30km auto zahlásilo chybu nabíjení. Při následné kontrole jsem zjistil že autobaterie není dobíjena. A teď otázka proč se to stalo? Co jsem tak různě načetl tak je to kódování o čísle baterie-aby auto vědělo že je baterie nová, o kapacitě a technologii baterie. Nikde nic jiného se při výměně nenastavuje. Je ten alternátor jen shoda náhody? V sobotu se tomu budu věnovat víc ale teď bych rád věděl jestli jsem něco nevynechal, neudělal špatně, proč se to stalo. Děkuji za pomoc
Naposledy upravil robo dne so říjen 26 2024, 22:01, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Feb 07, 2008 Příspěvky: 827 Bydliště: Jablonec nad Nisou
Zaslal: pá říjen 18 2024, 8:54 Předmět:
vhodnou diag napíchni jednotku BMS popřípadě centrální elektroniku a koukni kolik teče proudu do/z baterie, jakej je požadavek na napětí a jaká je skutečná hodnota atd. atd. atd. Bez diag. tu budeme vařit z vody. Dobíjení je řízené jednotkou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33040 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá říjen 18 2024, 9:53 Předmět:
Napiš SZ na nick "GeorgeB", s prosbou o pomocnou radu. Jirka je na koncernovou autotroniku specialista, živí se tím. Bydlí v Pardubicích, mají tam i malej servis na tyhle věci. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1223 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po říjen 21 2024, 9:07 Předmět:
Pokud je chyba komunikace s alternátorem, tak je třeba zkontrolovat LIN sběrnici. Schéma viz příloha. LIN je společná pro řízení alternátoru i pro komunikaci se senzorem na akumulátoru. Určitě se tam stala nějaká chyba při montáži akumulátoru.
Zdroj: HGS Data
Legenda: 5A Pojistka (4)
30 Napětí baterie - 30
30A Pojistka
31 Uzemnění - 31
125A Pojistka
400A Pojistka
A20 Řídicí jednotka palubní sítě
A23 modul sloupku řízení
A25di Diagnostické rozhraní pro datovou sběrnici
B66 Senzor autobaterie
C Sběrnice CAN komfort
C-C Sběrnice CAN komfort
C-PT Hnací ústrojí se systémem CAN
C01 Konektor v motorovém prostoru vepředu vlevo
C21 Konektor u levého sloupku A (3)
C25 Diagnostická zástrčka
DI Diagnostika sběrnice CAN
Ecm Řídicí jednotka motoru (2)
G00 Uzemnění baterie
G03 Uzemnění v motorovém prostoru vlevo
G21p Uzemnění u levého panelu vahadla - přední
G29 Uzemnění u tunelu
I1 Bezklíčový přístupový systém (2)
K26 Relé, svorka 15
K111 Relé startéru
K111-2 Relé startéru 2
Key Bezklíčový přístupový systém
LIN Sběrnice LIN (3)
O01 Generátor
O02 Startér
P03 Pojistková/reléová skříka motorového prostoru
P23 Pojistková/reléová skříňka 1 vnitřní prostor vozidla
PT Hnací ústrojí se systémem CAN
S21ig Spínače Zapalování/Start
X1 Spoj (6)
Tak vzhledem k tomu že jsem ti psal už jinde. Podle chyby i když chybí přesný kod tak diagnostika nevidí na sběrnici regulátor co jede po LIN.
1, vzhledem k tomu "start stopu" a dalším věcem bych i předpokládal že někdo "tunil" start stop přes teploty,napětí a někde něco dodrbal.
2, při výměně oleje nebo nějaké práce v motoru ti urvali kabel k regulátoru.
3, nevím jak OIII nebo co to máš, ale další zajímavost je senzor tlaků v kolech
Osciloskopem to asi měřit nebudeš, ale mělo by stačit u alternátoru propísknout ten LIN drátek někde na uzel LIN který je funkční.
Zbytek lze třeba s diagnostikou najít v motorové jednotce- velikost buzení atd.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3382 Bydliště: Brno
Zaslal: po říjen 21 2024, 18:51 Předmět:
Díky radám po tel. od GeorgeB jsem změřil bočník na -polu baterie. Tam je také LIN komunikace. Je tam 12V a na jednom kabelu jdou data, podle china osciloskopu, foto jsem neudělal. Na LIN pro alltík je zků*rvený přístup a tak jsem ho musel proměřit odpojený od altiku jen na napětí a to tam je takže přerušený nebude. Kabeláž se zdá ok, látková nebo co to je izolace neporušena. Co nevím zda je to originál takhle barevné vodiče v díře u pojistek v mot. prostoru. Jsou tak některé kabely žíhané viz foto. U altíku není potvrzena funkčnost, bude druhý který před namontováním nechám někde v Brně otestovat. Ještě nevím kde, kdyby měl někdo s takovým odborníkem zkušenost tak sem s tím.
Kolik to má najeto? Možná by stačil jen vyměnit regulátor. Ten není zas tak drahý. Případně bych ještě zkusil natáhnout "svůj drát LIN" přímo z regulátoru na LIN u AKU.
Založen: Apr 08, 2004 Příspěvky: 3382 Bydliště: Brno
Zaslal: po říjen 21 2024, 20:17 Předmět:
Zážitky s regulátorem u jiného mám. Jeden regulátor, levnější šel pár dnu a zase auto nedobíjelo. Pak se koupil druhý dražší a značkový a zase jel několik dní. Nakonec byl problém v altíku. Ten LIN drát když má na konci 12V tak bude průchozí. Najeto má přes 80 tisíc a už tam byla nějaká náhrada, čínský neoriginál. Taky zajímavé.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1223 Bydliště: Pardubice
Zaslal: po říjen 21 2024, 20:33 Předmět:
badoch napsal(a):
GeorgeB
můžu se zeptat z jaké dokumentace (SW) je to schéma ?
Zdroj jsem tam uvedl, ale rád to zopakuji:
HGS Data online - placená technická data součástí diagnostiky Hella Gutmann (v mém případě konkrétně Mega Macs X).
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.