Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1223 Bydliště: Pardubice
Zaslal: pá listopad 18 2022, 23:19 Předmět:
Čidlo by to mělo vydržet (bez záruky). Dělal jsem na to převodník (napájel ABS čidlo, měřil proud a podle hodnoty proudu generoval na výstupu 0 nebo 12V pro analogový tachometr) a zákazník samozřejmě zapojil čidlo opačnou polaritou a volal,že to nefunguje. Zjistilo se špatné zapojení, prohodilo se to a čidlo chodilo.
Ale mám tu teď vyhozený čidla z Nissana Navary, tak to můžu ověřit. Nechal jsem si je na pokusy.
Jinak tyto čidla jsou mnohem citlivější než induktivní senzory a dokáží snímat rychlost od nuly. Impulsní kroužek je magnetický - většinou nasazen na ložisku kola nebo dokonce součástí ucpávky ložiska (zde pozor na otočení ložiska při výměně - nefungovalo by ABS, protože magnetický kroužek je jen na jedné straně).
Fakta: Toyota Avensis, model T22, rok 2002 po faceliftu, palivo nafta. Tento model ještě nemá plnohodnotné OBD2. Mojí čínskou diagnostikou se dokážu spojit s jednotkou SRS (zde vidím závady a dokážu je mazat), s jednotkou motoru (zde dokážu vypnout třeba jeden vstřik do válce - to jen tak pro zajímavost). Bohužel s jednotkou ABS to nejde. Toyota v tomto modelu "umí" při proklemování OBD pinů "vyblikat" ABS kontrolkou kódy chyb.
Projev auta: stejný jako měl zakladatel. Při brzdění v nízkých rychlostech "ťukal" pedál brzdy a po chvilce se rozsvítila kontrolka ABS. Auto brzdilo bez asistenta bez problémů. Při vypnutí zapalování a následném startu po ujetí několika metrů kontrolka zhasla, aby se situace opakovala (ťukání pedálu a rozsvícení ABS). Časy (v průběhu několika měsíců) mezi jednotlivými událostmi po startu se zkracovaly, až nakonec prakticky po ujetí několika desítek metrů se asistent vypnul.
Postup opravy:
vizuální kontrola snímačů a kroužků (bez měření). Tedy všechny 4ks snímačů fyzicky vymontovat a pootáčením nábojů zkontrolovat celistvost kroužků. Práce cca na 6 hodin. Dva zadní šrouby snímačů utrženy, takže odvrtávání a následné řezání nových závitů. Nicméně vizuálně vše v pořádku. Jak kroužky, tak snímače. Žádné viditelné poškození. Stav stejný.
Výměna brzdové kapaliny v celém systému, roky jí nikdo nedělal a dle názoru jednoho automechanika se může tato závada projevovat i takto, když je abs rozdělovač zavzdušněn. Sice se mi to moc nezdálo, ale minimálně nová kapalina vozu prospěje. Po výměně stav stejný.
Nastudování nějakých postupů z YT. Tudíž klema v OBD zásuvce a vyblikání kódu. Celkem tři. Podle tabulky kódů dva přední snímače a jeden zadní. Dle některých názorů na internetu, takové množství kódu může být důsledek řetězení chyb. Tedy, že chyba je v jednom a ten vlivem špatné funkce vyvolá chybné vyhodnocení ABS jednotkou. Jelikož jsem nemohl blíže identifikovat který snímač je defektní, objednal jsem všechny 4ks v naději, že závadu odstraním. Vím, že to špatný postup diagnostiky, ale při ceně za kus 350,- Kč jsem prostě šel touto cestou. Jelikož demontovat podběhy kvůli konektorům kabelů abs a posloupné práce s montáží jsou dost časově náročné. Nechtěl jsem vše několikrát rozebírat. Každý snímač přeměřen ohmicky před demontáží a následném pomalém otáčení kola. Hodnoty vždy přibližně stejné cca 1,5kOhm a při pohybu kola se hodnota měnila o několik jednotek až desítek Ohmů. Poté kontrola konektorů kvůli oxidaci a následná výměna za nový kus a opět kontrola měření. Hodnoty nových kusů velice podobné. Už při výměně jsem "tušil", že asi problém neodstraním, jelikož jsem nenašel dle měření rozdíl. Ale tajně jsem doufal, že snad jsou věci "mezi nebem a zemí". Bohužel po několika hodinovém úsilí (nejvíce času zabrala instalace do podběhů - vše na heveru) je projev stejný.
V tuto chvíli nedokážu přesně lokalizovat místo poruchy.
Potřeboval bych asi měřit v provozu. Jenže co a jak? Jakým způsobem.
Kdysi jsem měl problém z pračkou, kdy při praní po několika minutách zvýšila otáčky bubnu na maximum tak, že buben málem odešel krytem. Stávalo se to nepravidelné a při různé zátěži bubnu. Dlouho jsem nemohl na nic přijít, až při měření v provozu jsem zjistil, že vlivem tepla se odpojí tacho motoru a tudíž ŘJ nemá informace o otáčkách, tak tam pošle vše co má. Abych to mohl měřit, tak jsem si musel udělat vývody bokem z konektoru. Jenže auto není pračka. Nechce se mi moc zasahovat do originální kabeláže auta.
Poradíte mi jak dál?
ŘJ abs systému je až poslední možnost výměny. Tyhle japonský věci se moc nerozbíjejí, navíc, když pak vyměním díl většinou z druhovýroby tak kvalita je žalostná a životnost oproti původnímu kusu mizerná. Origo díl je raketa, druhovýroba není (aspoň o ni nevím, takže jedině z vraku. Jasně auto má 22 let, ale žádná koroze (jelikož pro to dělám maximum). Díky.
Tady je nějaká dokumentace. Ještě mě napadla možnost, že dosedací plocha snímače orezla a tím se zvýšila vzdálenost mezi snímačem a ozubeným kroužkem a tím se zeslabil signál, ale to je dost nepravděpodobné.
Predpokladam, ze po vymene senzorov ABS si vymazal chyby. Objavili sa znovu rovnake chyby alebo nejake ine?
Nemám jak mazat chyby. ABS se testuje během prvních desítek metrů jízdy, pokud je vše OK, chyby se mažou automaticky (kontrolka zhasne). Respektive nevím, zda zůstávají v paměti ŘJ (nemám možnost se s ní aktivně spojit - jak jsem psal). Pokud ale funkci nic nebrání, kontrolka zhasne a systém funguje.
Tady je nějaká dokumentace. Ještě mě napadla možnost, že dosedací plocha snímače orezla a tím se zvýšila vzdálenost mezi snímačem a ozubeným kroužkem a tím se zeslabil signál, ale to je dost nepravděpodobné.
Snímače jsou vyměněný. Díky za dokumentaci. Já bych právě potřeboval měřit signál z kol během jízdy. A ideálně všechny kola současně, abych to mohl porovnat. Pokud nedokážu lokalizovat místo závady, tak budu muset zase měnit pokus omyl. Tomu se chci už vyvarovat.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt říjen 24 2024, 12:10 Předmět:
Závažnější chyby a závady se nemažou ani u koncernu, kontrolka sice třeba odpojením baterky zhasne, ale chyba v paměti zůstane a musí se vymazat kompatibilní diagnostickou soupravou (VAG/VAS). A tu mívá často jen autorizovanej servis (nemusí to bejt zrovna značkovej), protože dneska už výrobci vyžadujou za přístup k takovým zařízením platit. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3
Strana 3 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.