Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8136 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt listopad 07 2024, 18:30 Předmět: akumulátor do radaru
Potřebujeme vyměnit baterii v obecním radaru. Pracuje v režimu, v noci se baterie dobíjí z rozvodů VO délka nabíjení se logicky mění s režimem osvětlení během roku, přes den trvalý odběr cca 0,5A, při aktivaci průjezdem vozidla cca 2-3A na 2-3 sec. Původní aku typu VRLA 12V 40Ah. Cena 3 000,- Co by tam prováděla autobaterie 12V 40Ah která je za poloviční cenu? _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6302 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt listopad 07 2024, 19:23 Předmět:
Hlavní rozdíl bude v tom, kolik výparů z elektrolytu se dostane do prostoru skříně s elektronikou. Pokud bych tam dával běžnou autobaterii, tak bych vyvedl výpary hadičkou ven. Mám to tak i v autě, kde je baterka pod podlahou kufru.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8136 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: čt listopad 07 2024, 21:55 Předmět:
Radar nic nevydělá, je pouze informativní i když data o měření sbírá. Ale nemá to homologaci pro přesné měření. Solar by to částečně vyřešil ale požadavek jen výměna Aku. A skříň není hermetická, má dole větrání. A ty bezúdržbové baterie plynuji? To by ztrácely vodu,ne. Ventily mají ale snad jen pro případ extrému. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Kup tam to nejlevnější, obci to prodej za dvojnásobek a za dva roky to můžeš zopakovat. Nechápu, proč u takové kraviny řešit životnost baterie _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32924 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 07 2024, 23:17 Předmět:
mi-ro napsal(a):
Radar nic nevydělá, je pouze informativní i když data o měření sbírá. Ale nemá to homologaci pro přesné měření. Solar by to částečně vyřešil ale požadavek jen výměna Aku. A skříň není hermetická, má dole větrání. A ty bezúdržbové baterie plynuji? To by ztrácely vodu,ne. Ventily mají ale snad jen pro případ extrému.
Pokud je to jen inforadar a ne KRADAR generující výpalný, jsem za. Do KRADARU leda tak zarazit krumpáč a ne novou baterku ... Jistej delší dobu znepřítomněnej by ti poradil nacpat tam "ajronfosfát" (LiFePO₄), já bych tam nechal tu Pb "gelovku". Pokud je ti líto platit za 1ks 40Ah, zkus to spočítat na 4ks 7,5 - 8Ah paralelně. Obyčejná "mokrá" autobaterie 40-44Ah bude vyžadovat minimálně 2x ročně inspekci a dolití destilkou, i když je "bezúdržbová" a "hermetická". A za ten cca 50VA solár bych se taky přimluvil, on dává i když na něj Pupenec nesvítí, stačí pouhý denní světlo - i když je to jen část výkonu, ale prostě furt to něco produkuje.
workhard napsal(a):
Kup tam to nejlevnější, obci to prodej za dvojnásobek a za dva roky to můžeš zopakovat. Nechápu, proč u takové kraviny řešit životnost baterie
Inforadar není kravina, je to užitečnej prostředek, jak upozornit na aktuální rychlost vozidla bez vyděračskejch následků pro řidiče. Osobně bych byl pro jejich osazení na kraj každý obce nebo prostě místa s omezením - spoustě lidí stačí vidět na tom cca 30-50cm displeji, že jedou "nad limit" a donutí je to zvednout hnátu z plynu. Je to prostě o uvědomnění si toho faktu "někdo mě vidí, že jedu rychle a může mě za to postihnout". Jenomže takovej inforadar se bohužel neprojeví na přísunu oběživa z výpalnýho do obecních kasiček ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6302 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt listopad 07 2024, 23:38 Předmět:
mi-ro napsal(a):
A ty bezúdržbové baterie plynuji? To by ztrácely vodu,ne. Ventily mají ale snad jen pro případ extrému.
Když tam výrobci ten vývod plynů dělají (viz obr.) a když v mé Audině je to odvedené hadičkou ven, tak asi trochu jo. (VRLA baterky mají články hermeticky uzavřené gumovou čepičkou - to je ten “ventil”, autové bezúdržbovky ne.)
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8136 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá listopad 08 2024, 7:14 Předmět:
V zařízení je poměrně chytrý powermanager který baterku odpojí při asi 11V. Trochu chyba je že když je baterka měkká-(vadná) tak po odpojení elektronikou napětí stoupne na 12V a ono ji to opět na okamžik připojí. Následně po zátěži opět vypíná. To vidím na stavových LEDkách. Jinak po zapnutí VO radar pochopitelně běží páč energii dodává nabíječ. Taky jsem trochu snížil jas LED displaye čímž snížil odběr skoro o 1A. Na viditelnosti to nemá skoro vliv. Pro info, display má obvod pro automatické snížení jasu v noci. Kdyby to v noci vypálilo plným výkonem proti autu, to by byl docela mazec. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Tam patří trakční baterie.
Startovací baterie odejde brzo, protože není konstrukčně dělaná na pravidelné vybíjení a nabíjení.
Je dělaná na to, aby dodala startovací proud.
A čím tam dáte větší baterii, tím déle vydrží. Slušný výrobce v datasheetu udává kolik cyklů vydrží při vybíjení na 80% a kolik na 60% a tak.
Čím méně hluboký cykl, tím déle vydrží. Což logicky u větší kapacity bude ten vybíjecí cyklus menší.
Asi bych požádal příslušného vedoucího úřadu, aby do rozpočtu úřadu na příští rok, naplánoval i nákup jedné pitomé baterie za těch 3000, plus meziroční inflaci. A za pár měsíců, po schválení, ji pak koupil a v tom radaru ji vyměnil. Případně bych vedoucímu navrhl, dát do rozpočtu úřadu koupi baterie s vyšší kapacitou, pokud by se tam vešla. A zase by byl na pár let klid....
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8136 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so listopad 09 2024, 9:59 Předmět:
Neřešte ekonomiku. Na to jsem se neptal. Dotaz zněl na možnost použití autobaterie z čistě provozního hlediska. Výhody, nevýhody, životnost, jiné fyzikální aspekty. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.