Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8137 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so listopad 09 2024, 16:49 Předmět:
Ale joo, jsem vděčný za každou radu, poznatek. O peníze až tak nejde. Jen mě zajímaly rozdíly mezi těmito dvěma bateriemi v uvedeném režimu a zapojení. Možná i zkusím jednu osadit autobaterií, na druhém radaru dám AGM. A za 2-3-4 roky uvidíme. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Jen abyste si nenaběhnul! Jestli aku o kapacitě 40 Ah, vybíjíte malým proudem až do napětí 11,0 V, znamená to, že aku je v době odstavení, již úplně vybitý. Pb aku mají v tomto stavu elektrolyt velmi řídký, snad dokonce pod 1,05 g/cm3. Stačí pak, aby v zimním období klesla venkovní teplota mírně pod 0˚C, ellyt v ní zamrzne a rád roztrhne některý článek, nebo led poškodí jeho elektrody (desky)! Navíc, počítejte s tím, že výrobcem uváděnou kapacitu 40 Ah má v šetičlánkové baterii článek, s nejnižší kapacitou. To znamená, že ostatní články ho můžou průtokem vybíjecího proudu vybíjet podstatně hlouběji. Dokonce i přebíjet na opačnou polaritu. Baterka není vybavena balancérem a je po pár takových cyklech na odpis. A na závěr, kdysi, u klasických startovacích aku platilo, že při teplotě -10˚C, ztrácí plně nabitý aku až třetinu jmenovité kapacity.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8137 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so listopad 09 2024, 19:09 Předmět:
Napětí kdy obvod odpojí baterii jsem neměřil. 11V je můj odhad. Třeba je větší. Toto napětí někdo nastavil při výrobě a asi věděl jaké a proč. Jinak 40Ah baterie se nemá šanci vybít pod tuto hranici. Jak jsem už uvedl, spotřeba ve klidu je 0,5A, při průjezdu vozu na 2-3 s odběr kolem 2-3A. I kdyby pracoval v létě 16h, nelze ho vybít. To vypínání je pouze v krizovém stavu, kdy např. dojde k poruše VO. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Chápu, mi-ro. Taky jsem kdysi napětí na bateriích neměřil. Tehdejší poslední výkřik módy, Metra DU-10 k dispozici nemaje, jsem napětí baterií odhadoval podle intenzity svitu žárovičky v baterce, nebo olíznutím kontaktů. Každý jsme nějak se svým zájmem o tu elektřinu začínali…
Neřešte ekonomiku. Na to jsem se neptal. Dotaz zněl na možnost použití autobaterie z čistě provozního hlediska. Výhody, nevýhody, životnost, jiné fyzikální aspekty.
naprostá pýčovina, řešeno tisíckrát a jednou, co na tom vy blbci pořád nechápete?
takle ti to stačí, nebo to potřebuješ vytetovat na čelo?
já naprosto nechápu, jak může furt nekoho napadat strkat autoakunu pro stacionární použití kamkoli už jenom kvůli stratifikaci
EKKAR napsal(a):
Do KRADARU leda tak zarazit krumpáč a ne novou baterku
takle?
Na_hruby_pytel.jpg
Komentář:
Velikost:
55.54 kB
Zobrazeno:
0 krát
Naposledy upravil Behemot dne ne listopad 17 2024, 14:18, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32929 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 17 2024, 14:18 Předmět:
Behemot napsal(a):
mi-ro napsal(a):
Neřešte ekonomiku. Na to jsem se neptal. Dotaz zněl na možnost použití autobaterie z čistě provozního hlediska. Výhody, nevýhody, životnost, jiné fyzikální aspekty.
naprostá pýčovina, .... co na tom vy blbci pořád nechápete?
...
já naprosto nechápu, jak může furt nekoho napadat strkat autoakunu pro stacionární použití kamkoli už jenom kvůli stratifikaci
Protože je třeba i kupně dostupnější, než ta původní "gelovka"? Kterou v případě poruchy musí objednávat z í-šopy s doručením klidně až za 3 dny nebo ještě pozdějc, zatímco běžnou "mokrou" autobaterku, byť i v "bezúdržbovým" provedení koupí na každý jen trochu lepší benzínce? Teď neřeším cenu, ale jen tu dobu od zjištění "smrti" starý baterky do novýho uvedení do provozu s novým zdrojem. Nesuď když nevíš všecky okolnosti a hlavně zklidni hormon, tobě taky nikdo zfleku nevyčítá úroveň tvýho í-kvá do ksichtu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
to je mně ale pěkná pýčovina, krámů co to mají skladem sou minimálně vysoký desítky, spíš malý stovky
a jelikož todleto zjištění obvykle proběhne tak, že to v tom zařízení je typicky měsíce až roky v hajzlu, akorát to nikdo neví, pže na to všeci serou aby to pravidelně hlídali, a zjistí to až při nejakým výpadku co zrovna nastal…a co zas nastane za další měsíce až roky…času to vyřešit je dost
pokud je vopravdu nouza, tak ta autoakunda tam ty tři dni fakt vydží v pohodě - než přijde to správný, co tam patří, žejo?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32929 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 17 2024, 18:49 Předmět:
Behemot napsal(a):
to je mně ale pěkná pýčovina, krámů co to mají skladem sou minimálně vysoký desítky, spíš malý stovky
...
Ano, tvé vyjádření plně vystihuje absolutní hodnotu tvýho í-kvá - protože jen tvor se záporným koeficientem si neuvědomuje, že starosta dotyčný obce může na dobrovolným údržbářovi technickýho zázemí obce požadovat obnovení funkce klidně v pátek v 8 večer s termínem uskutečnění nejpozdějc včera. V takovou hodinu a dalších minimálně 48hodin k tomu jsou všecky ty tvoje naskladněný krámy sice schopný přijmout elektronickou objednávku a občas i platbu přes Pay-Pal, ale s fyzickým dodáním nejdřív v pondělí dopoledne. Obyčejnou 12V/40Ah no-name baterku ovšem na nějaký blízký non-stop benzínce koupíš a dovezeš na místo odhadem do hodiny reálnýho času - a za cenu zhusta nižší, často i poloviční proti tý spešl gelovce.
Opakuju - VYCHLADNI, ZKLIDNI HORMON A RESETUJ SI MOZEK. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8137 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: ne listopad 17 2024, 19:42 Předmět:
Kluci, OK. Behmot, tady nejde o záložní zdroj ve kterým se stav a stáří aku opravdu nehlídá a problém zjistí až při výpadku napájení. Tady jde o každonoční dobíjení z provozu VO a denní napájení systému. Čili, pokud aku klekne, zjistí se to okamžitě. A jak naznačil Karel, můj dodavatel potřebný typ neměl a stále nemá. Důležitá je nejen kapacita ale taky rozměr. A tak mě napadlo (bez dalších složitých úmyslů) použití autobaterie. Nic jinýho v tom nehledejte. PS Už je vyřešeno (AGM od jiného dodavatele). _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Že na něj vůbec reagujete. I na jinejch forech se tento exot chová jako největší buran, co není schopen vyplodit jediný příspěvek bez sprostých slov a potřebou na někoho útočit.
jj, další plky přesně odpovídající tomu hnoju, co máš v palici…starostenskej kokot ať si požaduje, co chce, já zas požaduju, aby nebyl kokot…prostě to dostane až to bude
vostatně, taková SLA akunda 40 Ah má typicky k připojení kabelů díry M6 nebo neco takovýho, takže už vidim jak budu vrtat nebo jinak kurvit kulatý DIN póly na autoakundě tvl
Neblbec do pólů autobaterky nevrtá. Neblbec prostě nasadí na póly svorky na autobaterii za tři pětky až za dvě kila, koupené zároveň s baterií nebo na kterékoli větší pumpě, a ty mají, světě div se - závit M6! _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.