Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nastavení měniče Siemens MIcromaster 420 1,5kW

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: pá květen 16 2014, 13:52    Předmět: Nastavení měniče Siemens MIcromaster 420 1,5kW Citovat

Dobrý den,

prosím o radu ty, kteří mají zkušenosti s nastavováním měničů Siemens Micromaster. Já mám konkrétně typ 6SE6420-2AB21-5BA1. Je to 1,5kW měnič a používám ho na motorek 60W (320 ot/min) z pračky Tatramat k pohonu medometu. A v tom je trochu problém, medomet je osmirámkový o průměru asi 100cm a tudíž je to moměrně dost velká setrvačná hmota, kterou musí rozběhnout a hlavně zastavit. S rozběhem až tak problém není, parametr 1120 (rozběh) mám nastaven na 30s, větší problém je s bržděním. Mám nastaveno 60s, ale stejně někde od 15Hz je na motoru z měniče tak malé napětí, že se medomet vesele točí, i když podle frekvence měniče by se měl zastavovat. Takže menič dojede na 0Hz, vypne se ventilátor, ale medomet se ještě poměrně rychle točí.
Můžete mi prosím poradit:
1. Jaký způsob brzdění by byl nejlepší - SS brždění, alektromagnetické externí, brzdný odpor (asi není připojitelný k tomuto měniči), volný doběh po zrušení povelu k chodu s tím, že bych brzdil mechanicky (na řemenici bych přidělal brzdu z kola) - abych nějak neškodil měniči a aby to vydržel motor. I když ten je pak chlazen za chodu a je umístěn venku, v pračce byl asi tepelně namáhán více.
2. Když není povel k chodu motoru ale měnič je zapnutý, tak pravá dolní strana měniče je trochu teplá. Zkoušel jsem měnič rozdělat, ale nějak se mi nevedlo, tak jsem viděl na tom teplém místě dva poměrně velké odpory a vedle další 1-2 podobné odpory, čili přehřívání jim snad nevadí. Ale když zapnu měnič, rozjede se ventilátor v měniči a za chvíli je místo studené. Není nějak parametricky možné zapnout ventilátor nastálo, když je měnič napájen? Já jsem to v manuálu nenašel. Vytáčení trvá třeba 4 hodiny, tak by 4 hodiny běžel ventilátor stále, to by asi problém nebyl.

Děkuji za rady.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: so květen 24 2014, 19:17    Předmět: Citovat

Tak jsem studova a studoval a vystudoval jsem parametr 295, kterým se nastaví prodleva po vypnutí měniče pro chod ventilátoru a pak ještě zkusím SS brždění - parametry od 1230. A uvidíme.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FERYACT



Založen: Apr 20, 2005
Příspěvky: 2285
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: po červen 23 2014, 18:39    Předmět: Citovat

Zkus připojit vnější brzdný odpor.Při brzdění setrvačná hmota vyrábí napětí do kondensátorů.Ty se musí vybíjet a pokud tu nestačí musí se měnič chránit vypnutím před poškozením.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: po červen 23 2014, 20:28    Předmět: Citovat

Myslím, že tenhle typ měniče neumožňuje připojit externí brzdný odpor.
Takže opravdu asi budu muset použít stejnosměrné brzdění. Podle manuálu se bude teplo generovat jen v motoru, měnič se nijak přetěžovat nebude.
A motor z Tatramatky je dost velký na to, aby to oteplení vydržel a navíc je dost otevřený na to, aby se dobře chladil. Tak to snad takto půjde.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mina



Založen: Apr 22, 2013
Příspěvky: 74
Bydliště: ludeřov 54

PříspěvekZaslal: út červen 24 2014, 9:28    Předmět: Citovat

Zdarec,
možná poradí p.Tofel 736627208-elektropohony.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
FERYACT



Založen: Apr 20, 2005
Příspěvky: 2285
Bydliště: Krnov

PříspěvekZaslal: st červen 25 2014, 15:00    Předmět: Citovat

Stejnosměrné brždění je účinné při vyšších otáčkách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: pá červen 27 2014, 17:29    Předmět: Citovat

Motor z pračky, 1 F, a brždění ss proudem, asi nebude to pravé ořechové Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: po červen 30 2014, 13:27    Předmět: Citovat

Proč 1f? Já mám motor z klasické tatramatky (tzv. jednoúčelový - třífázový asynchronní s kotvou nakrátko, 220 V do D, asi 2750/320 ot/min), který dokážu řídit z tohoto měniče. Tak si myslím, že nebude v principu problém ho zastavit ss proudem. Zadavatel úkolu má těch motorů několik (byť každý s trochu jinými otáčkami), tak proč ho nepoužít. A poměrně velké rozdíly v odporech jednotlivých vinutí měniči nevadí.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: po červen 30 2014, 19:53    Předmět: Citovat

On totiž není motor jako motor že. Smile
Jakýkoliv 1 F, a nebo 3 F asynchronní motor, který není konstrukčně uzpůsoben pro řízení otáček FM, se bude hřát. Už jenom z toho principu, že chlazení motoru, je spočítáno, při jmenovitých otáčkách. Když použiji FM, pro řízení otáček, a chci, aby mě ten motor, vydržel co nejdéle, musím zajistit dostatečné chlazení motoru. Dělám to tak že instaluji přídavný ventilátor.
Asynchronní motory, které jsou určené pro použití s FM, jsou konstrukčně odlišné, od normálních. No a to brzdění DC, je nemlich to samé. Prostě motor z pračky, bude dostávat pěkný záhul.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: st červenec 02 2014, 9:22    Předmět: Citovat

Jo, o tom žádná. Není motor jako motor.
Ale stále si myslím, že volba motoru z tatramatky nebyla špatná, protože:
1. Když běhal v pračce, tak byl vedle něho tepelně neizolovaný buben, naplněný třeba 80°C teplou vodou a poměrně málo místa. Tady má kolem sebe celý svět s mnohem nižší teplotou.
2. Nechal jsem vyrobit novou řemenici na motor, ta původní byla na jiný řemen. Tak jsem ji spočítal tak, aby max. požadované otáčky byly okolo 50Hz. Tzn. motor se za 30s rozjede a pak frčí okolo 50Hz, tzn. sám sebe chladí asi tak jako v pračce. Uvidíme jak to bude s DC brzděním a jak se bude zahřívat.
3. Poměr chodu a klidu u kámošova medometu je pro motor mnohem příznivější než původní použití v pračce, tam při ždímání zažil mnohem víc rozběhů za jedno praní než u kámoše při vytáčení medu za celý rok.
4. Motor je poměrně dost otevřený a postavený ná výšku (hřídel je směrem nahoru), takže si myslím, že vinutí je dobře chlazeno.
5. Teď mám převod udělaný jen pomocí dvou řemenic. Kdybych použil nějaký jiný (klasický) 3f motor, třeba 180W/980 ot., tak bych musel mít buď řemenici na koši medometu asi o průměru 50cm nebo řemenici na motoru asi o průměru 3cm. Oboje je šílenost. Nebo bych musel přidělat další převod s dvojitou řemenicí. Tento motor má okolo 330 ot/min, což je skoro jako ten medomet (ale převod je trochu do pomala).
6. Co se týže zatížení, tak koš medometu je uložen na dvou ložiskách (i když to spodní je chybně zvoleno jako radiální, mělo být spíše axiální) a k otáčení není nutný nijak velký výkon, koš jde roztočit v pohodě prstem.

Takže asi tak. Nemyslím si tedy, že by motor v mém případě dostával "pěkný záhul". Nekonečné ždímání a reverzace často nevyváženého bubnu bylo asi mnohem horší. I když tam byl převod asi 1:10.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: st červenec 02 2014, 16:49    Předmět: Citovat

No pokud to funguje, tak jenom dobře.
Je tam ale jeden rozdíl, a to je ten, že v té pračce, je motor naležato, a u tebe je nastojato. Takže tam rozdíl je.
Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrfilipi



Založen: Sep 13, 2005
Příspěvky: 2788

PříspěvekZaslal: čt červenec 03 2014, 7:41    Předmět: Citovat

Souhlas, jako v pračce to není. Motor je u medometu umístěn nastojato a dle mého názoru je v této poloze lépe chlazen než v pračce, kde byl naležato. Něco jako chladič, když má žebra nastojato.
Možná jsou nastojato zatížena více ložiska, ale zatím si motor nesťežuje.

Petr Filipi
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
palmalsport



Založen: Dec 21, 2012
Příspěvky: 545
Bydliště: HK

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2014, 16:08    Předmět: Citovat

Zařízení se má používat k těm účelům, pro které bylo vyrobeno Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
lixis



Založen: Mar 08, 2012
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: po listopad 11 2024, 12:57    Předmět: Citovat

Já mám taky jeden bastl medomet a také micomaster s napájením 230V a 700W motor 3f zapojený do trojúhelníku na 3x 230V z měniče a bez převodovky rovnou a mohu klidně i brzdit. Možná máte moc slabí měnič.
Nastavte na měniči volný doběh motoru místo času. Čas určuje dobu brždění, čím kratší čas, tím větší problém a nutnost dodání brzdného odporu, který měnič nemusí umět. Prodlužování času by mělo situaci zlepšit. Nicméně u medometu nepotřebujete brzdit, takže bych nastavil volný doběh a po příkazu stop motor setrvačností sám zastaví a potě se pak měnič zablokuje a problém bude vyřešen.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
martinkopp



Založen: Oct 12, 2023
Příspěvky: 305

PříspěvekZaslal: po listopad 11 2024, 18:59    Předmět: Citovat

Řekl bych, že za těch 10let už to vyřešil Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund