Založen: Jun 26, 2009 Příspěvky: 1357 Bydliště: Hlohovec (Sk)
Zaslal: ne listopad 17 2024, 13:23 Předmět:
Tak mu napišme každy ako to máme u svojho auta. Mám Octaviu 3, nemam Keyless takže otočením kľúčika úplne doprava ( je jedno či ho otočím naplno a držím, alebo len otočím naplno a pustim) motor naštartuje (postara sa o to RJ ktorej som tým povedal "naštartuj").
Zhasnutie motora - otočím kľúčik do ľava.
Ono z původního dotazu není úplně jasné, co chce vědět.
Technicky je to o tom, že vypínač na palubce nebo klíček pošle signál do řídící jednotky a ta provede akci. Vypne v případě elektronicky řízených vstřiků vstřikovánání, vypne elektroventil na přívodu paliva a pak vypne palivové čerpadlo a další věci. Nic světoborného na tom není.
Ovládání u moderních aut je někdy dost velká legrace. Naučit některé kolegyně jezdit s automatem byl dost velký adrenalin.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1478 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: ne listopad 17 2024, 13:31 Předmět:
Dvě tlačítka (start a stop) by byla dvakrát dražší, takže jedním stejným nastartuješ i chcípneš.
Já třeba nemám zkušenost s keyless automatem - nevěděl bych si rady jak zapnout jen zapalování bez nastartování. U manuálu motor nastartuje tlačítkem se sešlápnutou spojkou, bez spojky se jen zapne zapalování. Ale u automatu? _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33421 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 17 2024, 13:43 Předmět:
HC-96 napsal(a):
Je sice hezké ,že jste mu vysvětlili /a přitom trochu pohanili Škodovku/ technické principy zhasnutí motoru - třeba doktorovi přírodních věd nebudou k ničemu - ale aby se dozvěděl jak se to třeba u různých značek konkretně provádí to ne.
Víš, na tuhle tvoji námitku je jen jedna odpověď - NA BLBOU OTÁZKU BLBÁ ODPOVĚĎ. Pokud chci znát odpověď na konkrétní funkci u konkrétního mechanizmu, musím v otázce uvádět to, na co se ptám. Pokud položím natolik všeobecnou otázku, jaká padla na úvod tohohle threadu, nesmím se divit, že dostanu buď jen všeobecný odpovědi, nebo sice kupu konkrétních, ale zoufale neúplnejch faktů. Jiank řečeno - úroveň přesný odpovědi nikdy nemůže bejt lepší, než úroveň otázky, která tu odpověď požaduje.
Příklad - blbá otázka padla na začátku. Správnější otázka by měla znít třeba takhle:
"K čemu všemu dochází v autě/motoru, když mám v Šundéji i40 bezklíčový startování tlačítkem a chci chcípnout motor?" _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
A kutilmile - nelituju tě !!!
Naposledy upravil EKKAR dne ne listopad 17 2024, 13:47, celkově upraveno 1 krát.
U některých nových automatů s bezklíčkem už nemusíš dělat skoro nic. Jen sedneš do auta, sešlápneš brzdu a zmáčneš start. Automaticky to přeřadí na D, pustíš brzdu a už to jede. Paradoxně největší problém je, když někde potřebuješ vymanévrovat. Opakované přehazovaní R a D na "elektronické" řadící páce je pěkný opruz.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1478 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: ne listopad 17 2024, 14:01 Předmět:
HF_Tech napsal(a):
sešlápneš brzdu
Když nebude sešláplá brzda, tlačítkem se zapne jen zapalování a motor nenaskočí?
HF_Tech napsal(a):
Automaticky to přeřadí na D
Poněkud nepraktické, pokud chci vycouvat _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Ekkare - k čemu všemu dochází když se motor má vypnout motor mu bylo vysvětleno /jako třeba případnému doktorovi přír. věd je to k ničemu protože o tom jak to celé funguje má jen matné představy/ , ale jak fyzicky na palubě auta to vypnutí motoru u různých značek konkretně aktivovat ?
Dál končím diskuzi nebo to bude jak v politice nekonečný příběh...
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16036 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 17 2024, 14:24 Předmět:
Hlavně se moc nehádejte.
Každý máte nějakou pravdu a blbost zároveň. Např. u automatu pro start motoru musí být sešlápnuta brzda a zařazeno skoro cokoliv, u ručního řazení nemusí být sešlápnuto nic za předpokladu, že je tam neutrál.
Jak jsem psal, šlo mi hlavně o ty odpovědi a kupodivu někteří odpověděli skoro to, co jsem od začátku chtěl vědět. Pokud startujete pomocí klíče, tak se nikdy nestane to, že by vám to potom jelo bez toho klíče a proto je tam jedna poloha na jízdu a druhá (samovratná) na start. I tak si myslím že ty startovací proudy nejdou přes tu skříňku s klíček, ale přes nějaké relé. Zrovna tak u toho blbého tlačítka se musí nějak rozeznat logika pro start a potom pro tu jízdu dokud to samo nechcípne nebo se to stejným tlačítkem nevypne a o to vlastně jde. U toho Volva byla dvě tlačítka, ale dnes se jede už jen přes to jedno.
Takže umí někdo např. namalovat jen tu logiku sepnutí relátka (s více kontakty), které se sepne a např. sepne další relé pro start motoru (určitou chvíli) a potom je funkční dál pro běh elektroniky v autě pro další jízdu než se dalším povelem tlačítka vypne?
Samozřejmě, že tam žádné relé být nemusí a je tam ŘJ se silovými kontakty, ale to je už složité. Pro jednoduchost je lepší to řešit právě jen s tím relé či relátkama.
To je jen pro upřesnění, že nikomu nejde ani o benál nebo naftu a vůbec ne o značku výrobce, ale jen o možné varianty toho nastartování a vypnutí a pokud možno analogově. Jestli je tam jedno nebo dvě tlačítka, tak to je právě taky důvod toho dotazu.
Kdybych chtěl řešit škodovku či velikost motoru atd., tak jdu s dotazem na autoforum a ne za el. bastlířema. Napadlo mě taky to, že by se toho dalo využít i jinde než jen u toho auta, ale to je na dlouhé zimní večery (už aby tu byla zima, že? ).
Ještě bych snad doplnil to, že jsem jezdil autama jak s ruční kvedlačkou, tak i s automatem a "pár" roků jsem se živil jako motorář s rozbírkou a montáží celého motoru spolu s testy na motorovce, takže toto bych asi moc neprobíral.
Založen: Sep 28, 2005 Příspěvky: 1478 Bydliště: ZČ + JM
Zaslal: ne listopad 17 2024, 14:33 Předmět:
p32 napsal(a):
u ručního řazení nemusí být sešlápnuto nic za předpokladu, že je tam neutrál
Ne. U Škodovek musí být sešlápnutá spojka bez ohledu na neutrál.
p32 napsal(a):
toho blbého tlačítka se musí nějak rozeznat logika pro start a potom pro tu jízdu dokud to samo nechcípne nebo se to stejným tlačítkem nevypne
Nejen to, hlídá se i okamžitá rychost (jestli je auto v pohybu), protože vypnutí zapalování a motoru (a příslušných posilovačů) třeba na dálnici "omylem" (= jednoduchým stiskem) by mohlo dost překvapit. _________________ Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 16036 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne listopad 17 2024, 14:37 Předmět:
Ano, u některých škodovek ano, ale např. u starého favorita to nikdy nebylo. Ale to bych nechtěl řešit, protože to je umělectví každé dané firmy. Zkoušel jsi někdy oktávku odtlačit? Ale o toto mi v původním dotazu vůbec nešlo.
Jinak předpokládáme, že auto opravdu stojí a nejde o hraní si na dálnici.
Ja mam tlacitko start (s cteckou otisku) a stop. Start ma 2 polohy, jako mivaji digi fotaky na spousti - prvni jen zapne "klicek" a az zmacknuti na doraz je start. A musi se stat na brzde, jinak misto startu jen nadava
Start tlacitkem mel treba i starej Jaguar 420, ale v kombinaci s klicem, tzn vypina se normalne klickem
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6828 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: ne listopad 17 2024, 17:31 Předmět:
A u Spartaku se zatáhlo za .. táhlo. A vypnutí se dosáhlo vytažení bosch klíčku. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.