Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Startování tlačítkem
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1357
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:23    Předmět: Citovat

Tak mu napišme každy ako to máme u svojho auta. Mám Octaviu 3, nemam Keyless takže otočením kľúčika úplne doprava ( je jedno či ho otočím naplno a držím, alebo len otočím naplno a pustim) motor naštartuje (postara sa o to RJ ktorej som tým povedal "naštartuj").
Zhasnutie motora - otočím kľúčik do ľava.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 1230

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:28    Předmět: Citovat

Ono z původního dotazu není úplně jasné, co chce vědět.
Technicky je to o tom, že vypínač na palubce nebo klíček pošle signál do řídící jednotky a ta provede akci. Vypne v případě elektronicky řízených vstřiků vstřikovánání, vypne elektroventil na přívodu paliva a pak vypne palivové čerpadlo a další věci. Nic světoborného na tom není.
Ovládání u moderních aut je někdy dost velká legrace. Naučit některé kolegyně jezdit s automatem byl dost velký adrenalin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1478
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:31    Předmět: Citovat

Dvě tlačítka (start a stop) by byla dvakrát dražší, takže jedním stejným nastartuješ i chcípneš.
Já třeba nemám zkušenost s keyless automatem - nevěděl bych si rady jak zapnout jen zapalování bez nastartování. U manuálu motor nastartuje tlačítkem se sešlápnutou spojkou, bez spojky se jen zapne zapalování. Ale u automatu?

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HC-96



Založen: Aug 02, 2015
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:42    Předmět: Citovat

HF - on se ptal jak se vypíná motor když se startuje tlačítkem v příslušné rubrice....ale nic ve zlém Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33421
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:43    Předmět: Citovat

HC-96 napsal(a):
Je sice hezké ,že jste mu vysvětlili /a přitom trochu pohanili Škodovku/ technické principy zhasnutí motoru - třeba doktorovi přírodních věd nebudou k ničemu - ale aby se dozvěděl jak se to třeba u různých značek konkretně provádí to ne.
Víš, na tuhle tvoji námitku je jen jedna odpověď - NA BLBOU OTÁZKU BLBÁ ODPOVĚĎ. Pokud chci znát odpověď na konkrétní funkci u konkrétního mechanizmu, musím v otázce uvádět to, na co se ptám. Pokud položím natolik všeobecnou otázku, jaká padla na úvod tohohle threadu, nesmím se divit, že dostanu buď jen všeobecný odpovědi, nebo sice kupu konkrétních, ale zoufale neúplnejch faktů. Jiank řečeno - úroveň přesný odpovědi nikdy nemůže bejt lepší, než úroveň otázky, která tu odpověď požaduje.
Příklad - blbá otázka padla na začátku. Správnější otázka by měla znít třeba takhle:
"K čemu všemu dochází v autě/motoru, když mám v Šundéji i40 bezklíčový startování tlačítkem a chci chcípnout motor?"

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!


Naposledy upravil EKKAR dne ne listopad 17 2024, 13:47, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HF_Tech



Založen: Apr 25, 2022
Příspěvky: 1230

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 13:45    Předmět: Citovat

U některých nových automatů s bezklíčkem už nemusíš dělat skoro nic. Jen sedneš do auta, sešlápneš brzdu a zmáčneš start. Automaticky to přeřadí na D, pustíš brzdu a už to jede. Paradoxně největší problém je, když někde potřebuješ vymanévrovat. Opakované přehazovaní R a D na "elektronické" řadící páce je pěkný opruz.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1478
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:01    Předmět: Citovat

HF_Tech napsal(a):
sešlápneš brzdu

Když nebude sešláplá brzda, tlačítkem se zapne jen zapalování a motor nenaskočí?
HF_Tech napsal(a):
Automaticky to přeřadí na D

Poněkud nepraktické, pokud chci vycouvat

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HC-96



Založen: Aug 02, 2015
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:16    Předmět: Citovat

Ekkare - k čemu všemu dochází když se motor má vypnout motor mu bylo vysvětleno /jako třeba případnému doktorovi přír. věd je to k ničemu protože o tom jak to celé funguje má jen matné představy/ , ale jak fyzicky na palubě auta to vypnutí motoru u různých značek konkretně aktivovat ?
Dál končím diskuzi nebo to bude jak v politice nekonečný příběh...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16036
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:24    Předmět: Citovat

Hlavně se moc nehádejte. Laughing
Každý máte nějakou pravdu a blbost zároveň. Např. u automatu pro start motoru musí být sešlápnuta brzda a zařazeno skoro cokoliv, u ručního řazení nemusí být sešlápnuto nic za předpokladu, že je tam neutrál.
Jak jsem psal, šlo mi hlavně o ty odpovědi a kupodivu někteří odpověděli skoro to, co jsem od začátku chtěl vědět. Pokud startujete pomocí klíče, tak se nikdy nestane to, že by vám to potom jelo bez toho klíče a proto je tam jedna poloha na jízdu a druhá (samovratná) na start. I tak si myslím že ty startovací proudy nejdou přes tu skříňku s klíček, ale přes nějaké relé. Zrovna tak u toho blbého tlačítka se musí nějak rozeznat logika pro start a potom pro tu jízdu dokud to samo nechcípne nebo se to stejným tlačítkem nevypne a o to vlastně jde. U toho Volva byla dvě tlačítka, ale dnes se jede už jen přes to jedno.
Takže umí někdo např. namalovat jen tu logiku sepnutí relátka (s více kontakty), které se sepne a např. sepne další relé pro start motoru (určitou chvíli) a potom je funkční dál pro běh elektroniky v autě pro další jízdu než se dalším povelem tlačítka vypne?
Samozřejmě, že tam žádné relé být nemusí a je tam ŘJ se silovými kontakty, ale to je už složité. Pro jednoduchost je lepší to řešit právě jen s tím relé či relátkama.
To je jen pro upřesnění, že nikomu nejde ani o benál nebo naftu a vůbec ne o značku výrobce, ale jen o možné varianty toho nastartování a vypnutí a pokud možno analogově. Jestli je tam jedno nebo dvě tlačítka, tak to je právě taky důvod toho dotazu.
Kdybych chtěl řešit škodovku či velikost motoru atd., tak jdu s dotazem na autoforum a ne za el. bastlířema. Napadlo mě taky to, že by se toho dalo využít i jinde než jen u toho auta, ale to je na dlouhé zimní večery (už aby tu byla zima, že? ).

Ještě bych snad doplnil to, že jsem jezdil autama jak s ruční kvedlačkou, tak i s automatem a "pár" roků jsem se živil jako motorář s rozbírkou a montáží celého motoru spolu s testy na motorovce, takže toto bych asi moc neprobíral.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ruprecht



Založen: Sep 28, 2005
Příspěvky: 1478
Bydliště: ZČ + JM

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:33    Předmět: Citovat

p32 napsal(a):
u ručního řazení nemusí být sešlápnuto nic za předpokladu, že je tam neutrál

Ne. U Škodovek musí být sešlápnutá spojka bez ohledu na neutrál.
p32 napsal(a):
toho blbého tlačítka se musí nějak rozeznat logika pro start a potom pro tu jízdu dokud to samo nechcípne nebo se to stejným tlačítkem nevypne

Nejen to, hlídá se i okamžitá rychost (jestli je auto v pohybu), protože vypnutí zapalování a motoru (a příslušných posilovačů) třeba na dálnici "omylem" (= jednoduchým stiskem) by mohlo dost překvapit.

_________________
Kampaň, účelovka, nepodepsal, Palermo, ODS, Kalousek, je líp a jsou na to čísla, nastudujte si to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 16036
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:37    Předmět: Citovat

Ano, u některých škodovek ano, ale např. u starého favorita to nikdy nebylo. Ale to bych nechtěl řešit, protože to je umělectví každé dané firmy. Zkoušel jsi někdy oktávku odtlačit? Ale o toto mi v původním dotazu vůbec nešlo. Laughing
Jinak předpokládáme, že auto opravdu stojí a nejde o hraní si na dálnici. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 35501
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 14:43    Předmět: Citovat

Na niektorych automatoch musi byt pri startovani zaradene P.
Na niektorych manualoch zase stlacena spojka
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PixelOrgy



Založen: Sep 04, 2007
Příspěvky: 1998

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 15:33    Předmět: Citovat

Ja mam tlacitko start (s cteckou otisku) a stop. Start ma 2 polohy, jako mivaji digi fotaky na spousti - prvni jen zapne "klicek" a az zmacknuti na doraz je start. A musi se stat na brzde, jinak misto startu jen nadava Smile


Start tlacitkem mel treba i starej Jaguar 420, ale v kombinaci s klicem, tzn vypina se normalne klickem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6379
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 16:09    Předmět: Citovat

Nebo taky Praga RN nebo GAZ 69 (ten měl to tlačítko na podlaze) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
TAKJAN



Založen: Nov 17, 2011
Příspěvky: 6828
Bydliště: U Litomyšle.

PříspěvekZaslal: ne listopad 17 2024, 17:31    Předmět: Citovat

A u Spartaku se zatáhlo za .. táhlo. A vypnutí se dosáhlo vytažení bosch klíčku.
_________________
Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 2 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund