Vnuk má dělat ve třetím ročníku elektro průmyslovky nějakou ročníkovou práci. Jednu jim zadá škola a druhou si mají určit (vymyslet) sami studenti.
Napadlo mne, že by jako tu volitelnou ročníkovou práci mohl použít stavebnici osciloskopu "Digitální Osciloskop DS0138 200KHz". Je to taková levná a zajímavá hračka nabízená za cenu 600 až 700 Kč. K té stavebnici lze také dokoupit pouzdro z plexiskla. Také se mi zalíbila stavebnice generátoru funkcí, na které by u zkoušky mohl osciloskop předvádět. Tu stavebnici a příslušenství bych mu koupil, na internetu je více prodejců této "hračky".
Nech si hraje. Ale pomer hodnoty za peniaze je biedny. Pseudo osciloskop a pseudo-sínusový pseudo generátor. Jeden kanál a tri rozsahy je veľmi málo. Bez druhého kanálu nie je ani X-Y mód. Ovládanie štyroma tlačidlami je desná otrava. A na hentom generátore nenastavíš presnu frekvenciu a sínus je len pokrivený trojuholník.
Založen: Nov 07, 2005 Příspěvky: 1550 Bydliště: Studénka
Zaslal: ne listopad 24 2024, 7:40 Předmět:
taz napsal(a):
Neznamená, udělat ročníkovou práci to, že má něco sám vymyslet, spočítat, navrhnout a nakonec vyrobit?
Je to tříletý učební obor s čtvrtým rokem pokračováním k maturitě pro toho, kdo na to má.
Ta práce je v třetím ročníku pro výuční list, a student má prokázat šikovné ruce a umět pracovat s přístroji. Na tom osciloskopu to může sestavením a předvedením prokázat.
Je to hračka, ne seriózní přístroj. Podle mne na demonstraci průběhů signálů s částečným měřením hodnot by mohl být vhodný. Ve srovnání s jinými prodávanými stavebnicemi mi nepřipadá drahý.
Tady je krátké video s popisem obsluhy:
https://www.youtube.com/watch?v=BD0eermFwII
Za tu cenu na bastlení to není špatné (asi je potřeba k tomu doplnit nějaký napájecí zdroj). Ale jako volitelnou ročníkovou práci jestli mu to uznají...
Možná by nebylo od věci, kdyby osciloskop, generátor, laboratorní zdroj a nějaký voltmetr s napájecími zdroji zabudoval do nějaké skříňky jako univerzální přístroj pro bastlíře.
Na jeho místě bych se zajímal, jaké ročníkové práce bastlili studenti z předchozích ročníků a podle toho bych se zařídil.
No, já nevím.
1) Umí pájet (dělají něco rozumného v dílnách)? Pokud ano, nemusí uspět s kvalitou pájení. Pokud ne, má plusové body.
2) Rozumí osciloskopu, ví, jak se s ním pracuje? Pokud ano, může práci doplnit ukázkami měření na dolní či horní propusti, měření zesilovače .... Pokud ne, může narazit, pokud má schopné učitele (platí tazovo, co je tvého).
3) Musí zpracovat dokumentaci (alespoň co mám zkušenosti). Dobrá !vlastní! dokumentace je polovina známky. Velmi důležitý je závěr, zhodnocení.
4) Spájení cca 30%, měření a vyhodnocení 30% (ideálně proti stolnímu osciloskopu), dokumentace 40%. Bude mít na to?
PŘEDEVŠÍM TO MUSÍ CHODIT. Méně někdy znamená více.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.