Jenom houšť, až se budou škvařit každej tejden, tak v rozumnějších zemích s těma sračkama lidi svoje opitikounský ukamenujou a bude. Vůbec nechápu, jak todle může byt zhomobuznovaný do provozu, jak to mohlo projít tema jejich bouračkama, aniž by neměli testovací dráhu několikrát vypálenou do základů.
Taky to nechápu, stačí to šikovně ťuknout a už to jede, nevěřím, že ten obal kolem toho je nějak extra silný, už tak je to těžký jak kráva. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19944 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út prosinec 03 2024, 11:00 Předmět:
Kdo schválí do provozu auto, které nejde zevnitř mechanicky otevřít, patří zavřít.
A je úplně jedno, jestli je auto šlapací, spalovací, či na baterky.
Už jsem jel před lety za mondénním benzíňákem nejmenovaného výrobce, ještě s převozním číslem: auto za jízdy ve stoupání chytilo plamenem, nikomu se nestalo nic, vystoupili oba, jen to během pár vteřin nabralo takový fajruňk, že nebyla šance to uhasit. Myslím, že mu pak už SPZku nedali.
Taky jsem viděl, co zbylo z auta na LPG a kolik skel kolem se vysypalo... ani tam se ale nikomu nic nestalo.
Tehdy ješně nebyly mobily, nebo ještě neuměly fotit. A foťák, jakkoli ho většinou zbytečně po světě tahám, jsem po ruce zrovna neměl. Ze stejného důvodu na youtube existuje víc záznamů požáru aut na baterky, než těch ostatních. Protože to tehdy nikdo nenatočil.
Proč vlastně srdce elektrotechnika neplesá radostí nad elektromobily?
Moje averze vůči elektromobilitě pramení z toho, že je prosazovaná shora, aniž by si o ni trh řekl. Ona každá dotace deformuje tržní podmínky, je to vlastně držhubné, aby si trh neřekl o něco jiného. Přispíváme na to všichni, včetně těch, kdo žádné auto nevlastní. Někteří k tomu dokonce nadšeně hýkají, lidi si dnes nechají nakukat kdejakou blbost...
Kdybych měl možnost uskladnit elektrickou energii do řekněme 40 kg baterie, ujel s devítimetrákovým autem na jedno nabití 750 km a měl znovu nabito do 10 minut včetně zaplacení a kafe na pumpě (tak to totiž vypadá v benzínu), taky bych elektromobil uvítal. Přece jen je elektropohon mechanicky daleko jednodušší, potažmo očekávaně spolehlivější, než spalovák.
Jenomže zásoba energie na těch 750 km vyžaduje přes tunu baterií, které je třeba vozit s sebou. Vždyť ke spalovákům dnes ani rezervní kolo nedávají, aby se snížila spotřeba.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4406 Bydliště: u HK
Zaslal: út prosinec 03 2024, 11:16 Předmět:
oni už ani spalováky nejsou co byly, osoba blízká si koupila nového Tucsona to že musí před každou jízdou povypínat různé buzerace o rychlostních limitech atd je jedna věc, ale to , že jí při jízdě na dálnici zadrnčí volant a displej hlásí, že má zvážit přestávku . A to mi tvrdil kamarád, že se to stalo jeho synovi u Touarega při cestě do Německa , když nedbal těchto varování , že mu auto zpomalilo a volantem mu zatočilo na benzinku, kde musel nějaký čas počkat. Nevím jestli je toto pravda, ale už takovým to věcem začínám pomalu věřit.
Jo jo, a ve spalovacím autě nikdy nikdo neuhořel.
Nechci se v tomto případě zastávat nějak elektromobilů, ale takovéhle "senzace" jsou fakt trapný.
no zrovna moc často se to neděje, auta kupodivu chytají jako hlavě ve filmu, a když už by náhodou, tak to nebejvá tak, že by to okamžitě po nárazu blaflo až tak, že by ani nestihli utýct
bu2520 napsal(a):
…
to nemajou kupovat velice slušnejch aut za posledních 30 let bylo navyráběnejch dost, aby se tam dalo vybrat cokoli, co tydle rny nemělo, nemá a mít nebude sem naštěstí dost soudnej, abych do takovejch jebek ani nelezl, nenechám se zabit pže nejaká sračka usoudí, že je super nápad strhnout volant nekam pod kamion apod.
Naposledy upravil Behemot dne út prosinec 03 2024, 13:01, celkově upraveno 1 krát.
Vidíš. A já vím ve svým okolí o třech případech kdy někdo ve spalováku uhořel.
Jednomu známýmu takhle uhořel kamarád před očima. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
V České republice podle statistik hasičských sborů ročně shoří kolem dvou tisíc vozidel – tedy zhruba pět denně. Na dopravní nehody přitom připadá zhruba osm procent všech požárů v dopravě, dalších více než deset procent připadá na úmyslné zapálení.
Takže asi 160 aut/ročně shoří při dopravních nehodách. Opět Behemot založil jen teatrální vlákno. Asi čekal hromadu lajků jako na Facebooku.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2089 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: út prosinec 03 2024, 13:32 Předmět:
Nehoda zmíněná v úvodním příspěvku tohoto tématu se ani nestala v ČR, ale v Německu. Celosvětově každou chvíli někdo uhoří v autě při havárii a vzhledem k tomu, že je většina provozovaných aut spalovacích tak jsou to v naprosté většině případů právě spalováky viz pár případů z poslední doby, a to je jen z ČR a jen za posledních několik měsíců.
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2384 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: út prosinec 03 2024, 14:18 Předmět:
Hill napsal(a):
Proč vlastně srdce elektrotechnika neplesá radostí nad elektromobily?
Napad je to fajn, ale sucasne elektro je podla mna nieco ako usporne ziarovky. Taka pokusna slepa vetva, kym pride nieco lepsie (v pripade ziaroviek ledky).
Osobne sa mi paci kompromis vo forme hybridu. Po meste elektro, mimo mesto benzin a zaroven si dobijem baterku. Mozem s tym ist dlhe trasy, v meste zase nezhorsuje vzduch. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Kebyže máme teraz také tuhé zimy trvajúce niekoľko mesiacov ako to bolo desiatky rokov dozadu, tak dnešné akumulátory v autách by boli katastrofe. To nie ako spaľovacie kde môžete mať so sebou rezervu v bandaske prípadne si peši dôjsť na pumpu. Ako by sa dnešne akumulátory spravali pri takých nočných teplotách aj minus 30 stupňov aj tie vyhrievané by asi dostali zabrať.
Áno v krajinách kde je 60 pod nulou kolabujú aj spaľovacie a auto musíte nechať naštartovane inak už nenaštartuje.
Holt nachádzame sa v období kedy si prechádzame chybami ale elektropohon je budúcnosť.
Tak toto samotné vlákno lze vnímat i jinak, než laciný clickbait titulek článku, na který odkazuje, kde je ten hlavní apel na to, že se někdo "uškvařil" v elektru.
Mne spíše zaujala ta technická stránka průběhu zásahu hasičů, o kterém se v článku píše...
Hasební zásah trval téměř pět hodin. K uhašení plamenů hořícího elektromobilu bylo potřeba 13 000 litrů vody, asi 10krát více, než je obvyklé při požáru konvenčního vozidla.
Hlavním problémem byla hořící baterie elektromobilu. "Oheň se vždy znovu a znovu rozhořel a jednoduše se nedal uhasit," řekl velitel zásahu Philipp Brendel. „Požár se nám podařilo dostat pod kontrolu, až když sousední hasičský sbor přijel se speciální hasicí tyčí z nerezové oceli. Tato hasicí tyč je bodák s mnoha tryskami. Nejprve jsme prorazili plášť autobaterie, abychom přivedli vodu do prostoru pro baterii,
Ano, spalováky hoří, ale uhašení běžného osobního auta rozhodně netrvá 5 hodin a nestojí tolik lidského úsilí, energie a techniky, jako při požáru elektromobilu.
Můj skromný názor je, že nové technologie by měly člověku především život ulehčovat, dodávat více komfortu, bezpečí, zvyšovat efektivitu a šetřit jeho osobní (lidský) čas, který pak může věnovat jiným aktivitám. Pokud toto splní, budou si ji lidé sami rádi kupovat, bez nutnosti nějaký dotací nebo umělého omezení "starých" technologií.
Jsme si jisti, že toto skutečně plní vynucované používání a protěžování elektromobilů?
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.