Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2162 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 04 2024, 14:31 Předmět:
JirkaZ napsal(a):
přečetl jsem si jeho hodnocení toho měniče a napsal mu dotaz ohledně využitelnosti pro mé účely. Tak uvidíme...
Obávám se, že tam bude problém s tím, že při nízkém vstupním napětí v rozmezí 3 až 4,2V bude vstupní proud jen okolo 1A a při 14 až 15V na výstupu bude výkon dost malý a víc to zřejmě podle toho popisu při tak malém vstupním napětí nedá což vyplývá i z těch tam zmíněných naměřeným hodnot a z poznámky viz citace.
Kubica napsal(a):
V tomto ohledu mě měnič velmi zklamal, protože se vstupním proudem jsem se dostal jen kousek nad 1 ampéru (při napětí 3,3 V). Víc z toho vyždímat nešlo. Při dalším zvyšování výstupního proudu se měnič vypnul.
Nastavený výstup: 19 V/0,15 A/2,85 W (LED pásek)
Vstup: 3,7 V/1,04 A/3,85 W
Při vyšším zatížení výstupu se měnič vypne.
S tak malým výstupním výkonem byste to asi musel mít v autě na udržování skoro trvale připojené a otázkou je jestli by to i tak vůbec stačilo.
Naposledy upravil Valdano dne st prosinec 04 2024, 14:38, celkově upraveno 1 krát.
Ono paraelní řazení článků i 18650 je schůdné do určitého počtu.
Jak jich je více paraelně a jeden se vyzkratuje, tak ho ostatní potom zapálí.
To třeba moc nehrozí u zařízení jako nářadí. Kde jsou třeba dva, nebo tři paraelně.
Ale u takových koloběžek je už zahoření běžná věc, protože jich tam je 6ks a více a jsou spojený natvrdo páskem.
Větší balíčky se proto zapojují na sběrnici přes slabonký drátek, který v případě průseru prostě přehoří.
Jestli dobře počítám, tak abych např mohl 8hodin dobíjet 12V baterku proudem 1A.
Tak potřebuju zhruba 40Ah 1S baterku. Což je tak 14 a více kusů 18650.
To bych osobně doma ani v autě moc nesnesl. Hlavně pokud se jedná o baterky co už mají něco zasebou.
Mnohem bezpečnější by bylo použití 3-4S. Tam mi pak stačí spojit paraelně cca 4ks baterek.
Pokud máš modelářskou nabíječku, tak pro tebe nebude žádný problém baterky měřit a poskládat z nich 4S baterku, kde jednotlivé bloky budou mít velice podobnou kapacitu.
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2162 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 04 2024, 14:41 Předmět:
Ono i dle těch popisů Kubicy k tomu měniči bude zřejmě stejně potřeba dát minimálně 2S nebo lépe 3S jinak to bude s tím měničem na výstupu hodně slabé (myšleno hluboko pod 1A).
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2162 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 04 2024, 14:54 Předmět:
Třeba 3 kusy článků LiFePo4, 22Ah zapojit jako 3S1P (pro delší životnost články nabíjet na max. 3,4V a nevybíjet pod 3,2V) plus ten měnič ZK-S4. Vstupní napětí se tedy bude pohybovat cca od 9,6 do 10,2V. Na výstupu by pak snad mělo být s tím měničem dosažitelných okolo 1A při 14,4 až 14,8V. Ty články by byly schopny dát samozřejmě i mnohem víc, ale ten měnič by asi pro vyšší proudy na výstupu potřeboval ještě vyšší vstupní napětí. Nebo zkusit rovnou 4S1P což by dávalo při zmíněném rozsahu cyklování vstupní napětí 12,8 až 13,6V.
Na desce toho měniče se bude muset vyměnit rezistor R22 pro vstupní podpěťovou ochranu dle uvedeného minima cca 9,6V 1k42, 0,1% při 3S nebo cca 12.8V 1k04, 0,1 % při 4S. Přepočet je uveden na té stránce u Kubicy.
Naposledy upravil Valdano dne st prosinec 04 2024, 16:10, celkově upraveno 17 krát.
rnbw (ale i ostatní): no jo, no, chtěl jsem ušetřit, ale možná bude lepší, když na tom nebudu trvat za každou cenu. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6815 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: st prosinec 04 2024, 17:53 Předmět:
Když 20 let starý, tak má obyčejný regulátor na altíku. Zvednout napětí aby při těch krátkých jízdách víc dobíjel. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Ja používam na dobíjanie baterky v aute starši akumulator,ktory je pripojeny cez odpojovač nastaveny na 10,8V.Potom to ide na zvyšujuci menič 14V 1A a to cele do zasuvky zapaľovača v kufri
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2162 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 04 2024, 21:59 Předmět:
16V je vhodné použít jen krátkodobě např. při startu s powerbankou připojenou paralelně k baterii, ale při dobíjení není vhodné u běžných olověných bezúdržbových baterek napětí 16V jinak může jít baterka dříve "do kytek".
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2162 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: st prosinec 04 2024, 22:59 Předmět:
Jak už jsem zmínil já používám startovací powerbanku vlastní výroby, ale jen na startování. Mám jednu vysokoproudovou lipolku 4S2P s kapacitou 5,5Ah. Na jedno nabití té lipolky zvládnu v pohodě i 20 startů s Peugeotem 307, 1.6 benzín, ale na dobíjení se to nehodí.
Kdysi dávno se do modelů používalo buď olovo, nebo NiCd se "sintrovanýma elektrodama". To byla spešl technologie, která dělala ty elektrody lisováním a následným spečením prachu aktivní látky, takže výsledek byl silně porézní, dobře nasákavej a s obrovským vnitřním povrchem. Výsledek byl minimální vnitřní odpor článku, kterej pak vydržel extrémní nabíjecí i vybíjecí proudy. Jirka Celeron určitě dodá detaily, ale vím o případu, kdy maník s už částečně vybitým akupackem 10S (neboli Unom=12V) a s nominální kapacitou 2,2Ah tuhle baterku připojil s 6válcovýmu fordu Sierra (2litry obsah) a normálně to auto nastartoval. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.