Na dráze jsem strávil 18 let. Bor.el nepředstavitelnej, srovnatelnej tak asi s armádou. Obrovskej moloch plnej nekompetentních lidí.
K uvedené situaci asi jen tolik - když už mi stojí vlaky v Ústí a mám autobusy v Třebový, to je fakt tak velkej problém vyčlenit jeden vlak v Ústí, přejet mašinou na opačnej konec a lidi, co cestujou do Prahy navozit autobusy do vlaku a poslat ho zpět na Prahu? Za těch šest hodin, co tam nečinně stál, už ho budu mít dávno zpátky.
A ještě jedna zkušenost - poté co jsem odešel jsem měl realizovat dopravu letištního speciálu z Fraknkfurtu. Speciál nemá značky, na silnici nesmí, je širší, než normální auto, takže podval, nadměrnej náklad, firma to tehdy ocenila na cca 200tis. Nevím, proč mě osla napadlo, že by to mohlo jet po železnici. Kámoška to zhodnotila na cca 120tis, ale musí to jít přes zákaznické centrum. No to jsem si dal. Přehazovali si mě mezi Olomoucí a Prahou, protelefonoval jsem majlant, až mi jedna konečně "kompetentní" dáma sdělila, že si mám přepravu objednat u německých drah a oni mi to z hranic milostivě dovezou. Asi tušíte, jak to skončilo, jelo to po silnici. A tým dňom jsem z českejma dráhama skončil definitivně.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33071 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st prosinec 04 2024, 1:53 Předmět:
Hubertus nemůže mentálně pojmout situaci, kdy v rodině táta jezdí v turnuse jako traťovej fíra štreky od Bohumína přes Žilinu po Nymburk, Ústí nad Labem/Děčín nebo Beroun, což byla absolutně nejdelší šichta jakou měl - byl vcelku 72 hodin z domu a měl v tom 2 noclehy kdesi na drážní nocležně - a máma dělá turnus 12h denní - 24h volno - 12h noční - 48h volno pátek nebo svátek bez ohledu na roční dobu. Vánoce se proto u nás slavily tak, že "štědrej" večer byl některý roky už 23.12. a v jiný roky až 25.12. - prostě proto, že toho 24.12 byl minimálně jeden rodič v práci. Taková rodina má prostě dráhu i doma v kuchyni, koupelně i posteli a děcka z poslechu rodičů a i jejich kolegů, se kterýma se naprosto nevyhnutelně setkají, mají info o situaci a dění v provoze doslova z první ruky a vědí o konkrétních kauzách často mnohem víc a přesnějc, než papaláši z řiditelství drah nebo ministerstev, kterým všecko nejdřív přefiltrujou podřízení. Ano, táta je už od roku 1997 nebožtík a máma je přes 20 let v důchodu - ale jak padlo vejš, v tom státním molochu se od dob císaře pána nezměnilo prakticky vůbec nic, furt to je jedna zkorumpovaná a byrokratická pakáž nahoře a na ni dřoucí votroci dole ...
P.S. pokud se bude někdo ptát, proč nejmenuju mezi tátovýma "štrekama" nic na Brno a dál za něj, odpověď je jednoduchá - táta byl "stejnosměrnej" a v době kdy ještě žil, na Brno jezdily akorát dýzly. Elektrifikace proběhla až v době jeho smrti a první komplet elektrickej průjezd se konal až v roce 1999 - dvousystémovou lokomotivou, protože od Brna až mezi Svitavy a Třebovou vede 25kV 50Hz. Takže Brno a vůbec jih moh táta za svýho života jezdit jen jako pasažér ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
K tý elektrifikaci - blahé paměti jsem jezdil dost často do Plzně. Tehdy ještě existující západní expres byl taženej 2x brejlovec. Protože úsek mezi Rokycanama a Berounem byl jedinej kousek neelektrifikovaný tratě na trase Paříž - Vladivostok
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7967 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: st prosinec 04 2024, 23:15 Předmět:
Nejen ten. Úsek Cheb - Schnirding není elektrifikován ani nyní. A tehdejší Západní expres (bavíme-li se o době, kdy trať na Plzeň nebyla elektrifikována) opouštěl ČSSR právě přes tento hraniční přechod. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33071 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 05 2024, 3:52 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
K tý elektrifikaci - blahé paměti jsem jezdil dost často do Plzně. Tehdy ještě existující západní expres byl taženej 2x brejlovec. Protože úsek mezi Rokycanama a Berounem byl jedinej kousek neelektrifikovaný tratě na trase Paříž - Vladivostok
Transsibiřská magistrála taky není v celý dýlce pod drátama, to byla akorát její odbočka "BAM" = Bajkalsko Amurská Magistrála. Pro její "krmení" měla údajně bejt stavěná Bratská hydroelektrárna na Angaře. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.