Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18672 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: čt prosinec 05 2024, 12:04 Předmět:
Zrovna včera jsem byl na servisu elektrickýho topení, 3 termostaty z 10 ks sčoudlý. Všechny špatný na jedný fázi. Mistrům, co dělali venku zámkovou dlažbu se podařilo hrábnout bagříkem tak šikovně, že přetrhli PEN na přívodním kabelu do baráku. Domovní rozvaděč neměl připojení na zemnící systém. Takže střed hvězdy se posunul podle nerovnoměrnýho zatížení jednotlivých fází. Kolik tam bylo netuším, ale varistor na 280V V termostatech explodoval a vevnitř je vymaloval od černý do stříbrný.
Kouknul bych v jakým stavu je PEN v baráku. Taky to může dělat volnej šroub ve svorce nebo nedotaženej šroub na nulovým můstku. Setkal jsem se s obojím. _________________ Jirka
Tak jsem tu ETU rozebral šlo to celkem snadno. Je tam motor Kingclean Electric KCL23-17PHb. Přímo vedle sání motoru je pojistka/vzduchový ventil - díra s pružinou, který by se měl otevřít v případě ucpání přívodu vzduchu, takže teoreticky by k přetížení nemělo dojít.
Shořelo to v patře kde je nová elektrika a navíc jsem tam ve všech zásuvkách když jsem se tam nastěhoval dotahoval dráty. Ještě se můžu podívat na rozvaděč ten je pravda v zoufalém stavu ještě doba kamenná.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19061 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt prosinec 05 2024, 14:30 Předmět:
Shořetím(snad stačí neodborně) rotoru úplně běžně skončí všechny . Specielně levné rozbrusky jsou vysloveně spotřební hořící zboží . Jsem vybaven několika Neptuny , ty mají chlazení motoru také bokem . Mám jich asi 30 let 5 kousků a bez potíží . Předtím jsem často a dlouho používal běžný Miele , má tak 40 let a běží , ale má malý a drahý pytlík . Nic neblbni a pořiď si další . kecy , že menší W mají větší výkon abstrouhej . Zaměňují dosžení podtlaku bez průtoku , který zvláště u turbíny musí být větší . Používám také .
Bobo jo jestli myslíš ETA Neptun s tím jsem kdysi vysával. To byl v podstatě průmyslový vysavač i s hadičkama na mokré vysávání. Co si vzpomínám, tak ale moc netáhl, ale nevím v jakém byl stavu nebyl to můj vysavač.
Vysavač přece nejde přetížit. Když ucpu sání tak se zvednou otáčky - motor se odlehčí. To bych musel takhle provozovat alespoň pět minut aby se mi motor nechazením přehřál. To potom jo. Ale to je prasárna. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Dohledal jsem, že se ta ETA Sabine dělal původně s 2000W motorem ETA tam dokonce uvádí i sací výkon 430W. Pak to snížili na ten co mi shořel motor 1500W sací 400W a na konec tam byl motor 800W tady už sací výkon raději neuvádí.
Na ten Electrolux se dá originál motor a další věci sehnat pořád bezproblémů.
Motory ve vysavačích jsou na 90% univerzály, neboli sériové. Vysavač paradoxně při omezení průtoku v sání běží na prázdno, má vysoké otáčky a nejvyšší napětí na kotvě. Tudíž se stane, že na starým rotoru dojde k přeskoku a tím se vyrobí plamenomet zelenýho oblouku. Řešením - platí i pro ruční nářadí je, motor úměrně zatěžovat - nepřetěžovat, ale ani nenechávat zbytečně dlouho běžet "na prázdno". Starší motor může být zvlhlý, nebo zaprášený a tím prachem bývá i grafit z uhlíků.
>>Starší motor může být zvlhlý<< Když bylo po povodních tak jsem ze SD přinášel utopené vysavače a dělal pokusy. Motory vymontoval (rezavé jak liška), a i když nebyly dost vysušené tak všechny jely. Ložiska rezavé, hlučné, ale bez problémů jely. Mám je schované na náhradu. Tak samo wapky karšer. Vymyl sem je jinou wapkou od bláta a po vysušení na sluníčku normálně jedou. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Rozdělal jsem ten motor z Ety je tam pěkně vidět, že předskakovalo napětí od uhlíku na samotné tělo motoru je to poměrně blízko. Komutátor je opálený, zčernalý, ale žádný vyloženě průraz, zkrat jsem na něm nenaměřil.
Průraz nemusí být při běžném měření. Já měl na opravu motor který taky neměl průraz, ale když jsem ho rozjížděl přes autotrafo tak aniž by jiskřil tak se rozžhavila izolace mezi dvěmi lamelami. Bylo to hezky vidět jak to v těch otáčkách žhne. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Tak nakonec má i ta ETA šťastný konec. Napsal jsem na všechny servisní pobočky. Z většiny přišla odpověď nemáme nebude, ale ze dvou napsali, že existuje náhrada a v jedné mají ten motor dokonce skladem a ani není moc drahý.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.