K tomu "přenášení": jednou za 1-2 týdny si s cca 5 kg věcí udělat řekněme vyšší desítky metrů "výlet"? To je pro chodícího jedince snad úplně normální...
Letmo jsem se podíval na tvoje zdejší příspěvky a mám pocit, že často máš jakousi potřebu něco či někoho kritizovat, hádat se apod. Hlavně ovšem téměř nikdy neuznáš, že jsi něco napsal špatně, neomluvíš se apod.
Tímhle způsobem nemíním pokračovat v diskusi. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne so prosinec 07 2024, 21:48, celkově upraveno 2 krát.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33046 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 07 2024, 21:38 Předmět:
JirkaZ napsal(a):
DukeNuke: ne, nepochopil jsi vůbec nic.
...
• Nekupuju autobaterii za 1 kKč, ale "trochu" víc...
...
Taky jsem si říkal, kde "atomovejvévoda" k tý částce "1kKč" za novou autobaterku přišel. Já to mám podobný jako ty ....
DukeNuke napsal(a):
...
Jen si tě ještě dovolím upozornit, že už dávno se nenabíjí na 14,4, případně 14,8 V. Aby sis tu drahocenou baterii hned nezničil
Sice ty údaje (značka a typ) JirkaZ pořád ještě nevyvalil, ale u libovolnýho 20 let starýho kcháru předpokládám totální absenci jakýhokoliv ychtyllygentního battery managormentu, takže naopak očekávám, že i Jirkovo auto nabíjí trvale na 14,4V od okamžiku, kdy motor přesáhne potřebný otáčky až do momentu jeho chcípnutí. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Dle právníků jízdou cik-cak dochází k porušení §11, odst.1.
Tímto se všem omlouvám za sebe i za kolegy motorkáře.
Téma TDF.
No a tátova felda z roku 1995 nabíjí na 13,8V. Auris z 2012 na 12,8V. A ta rada byla míněna zcela vážně. Je něco úplně jiného dobíjení v autě a něco úplně jiného mít baterii na konzervátoru 14,8V. Už jsem několikrát zažil, že baterie při startu explodovala. Je fakt, že u náklaďáku, nebo u dieselagregátu, ale stalo se nejednou. Konzervátor na 13,8V to vyřešil.
A protože Jirka nic nezměřil, nemá další diskuze smysl.
Jak říkám, kdo chce kam...
Dílenská příručka mého auta uvádí nabíjení na 14,4V.
Což v kombinaci s mnou uvedenými fakty/zdroji přesně odpovídá oněm 14,4 až 14,8V (přičemž těch 14,8 od začátku diskuse beru jako horní limit, který nutně nemusím použít).
Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V).
To, že nějaké tzv. moderní krámy nabíjejí na výrazně nižší hodnoty, mě vůbec nezajímá. Těch úchylek je tam mnohem víc (například místo ovladačů s haptickou odezvou šmatlací televize uprostřed palubky, fakt bych zvracel).
Navíc zde se nebavíme o nějakém víceméně trvalém, nýbrž o příležitostném cyklickém dobíjení, navíc už od počátku I-U charakteristiky s malým proudem. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Ze dvou možností často volím tu třetí.
Naposledy upravil JirkaZ dne so prosinec 07 2024, 22:55, celkově upraveno 2 krát.
Tak aspoň že umíš číst.
Je to diskuzní fórum a vyjádřil jsem názor. Ten názor je, že pokud bych si měl kupovat 4x lifepol plus i106b nabíječku, tak je to nesmysl. Za tím si stojím.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.