Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Dobíjení autoaku ve voze mimo síť
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3064

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 21:35    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):

Jen si tě ještě dovolím upozornit, že už dávno se nenabíjí na 14,4, případně 14,8 V.


Viz zde a z toho:

citace:
If the voltage is below 12.5V, charge your battery
...
The charge voltage should not exceed 15.0V during usage.


Nebo taky tady apod.

K tomu "přenášení": jednou za 1-2 týdny si s cca 5 kg věcí udělat řekněme vyšší desítky metrů "výlet"? To je pro chodícího jedince snad úplně normální...

Letmo jsem se podíval na tvoje zdejší příspěvky a mám pocit, že často máš jakousi potřebu něco či někoho kritizovat, hádat se apod. Hlavně ovšem téměř nikdy neuznáš, že jsi něco napsal špatně, neomluvíš se apod.

Tímhle způsobem nemíním pokračovat v diskusi.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne so prosinec 07 2024, 21:48, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33046
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 21:38    Předmět: Citovat

JirkaZ napsal(a):
DukeNuke: ne, nepochopil jsi vůbec nic.
...
• Nekupuju autobaterii za 1 kKč, ale "trochu" víc...
...
Taky jsem si říkal, kde "atomovejvévoda" k tý částce "1kKč" za novou autobaterku přišel. Já to mám podobný jako ty ....
DukeNuke napsal(a):
...
Jen si tě ještě dovolím upozornit, že už dávno se nenabíjí na 14,4, případně 14,8 V. Aby sis tu drahocenou baterii hned nezničil Smile
Sice ty údaje (značka a typ) JirkaZ pořád ještě nevyvalil, ale u libovolnýho 20 let starýho kcháru předpokládám totální absenci jakýhokoliv ychtyllygentního battery managormentu, takže naopak očekávám, že i Jirkovo auto nabíjí trvale na 14,4V od okamžiku, kdy motor přesáhne potřebný otáčky až do momentu jeho chcípnutí.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1303

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 21:49    Předmět: Citovat

ad Jirka - dovolím si minimálně jeden příklad:
DukeNuke napsal(a):
Dle právníků jízdou cik-cak dochází k porušení §11, odst.1.
Tímto se všem omlouvám za sebe i za kolegy motorkáře.
Téma TDF.
No a tátova felda z roku 1995 nabíjí na 13,8V. Auris z 2012 na 12,8V. A ta rada byla míněna zcela vážně. Je něco úplně jiného dobíjení v autě a něco úplně jiného mít baterii na konzervátoru 14,8V. Už jsem několikrát zažil, že baterie při startu explodovala. Je fakt, že u náklaďáku, nebo u dieselagregátu, ale stalo se nejednou. Konzervátor na 13,8V to vyřešil.
A protože Jirka nic nezměřil, nemá další diskuze smysl.
Jak říkám, kdo chce kam...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 35067
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 22:03    Předmět: Citovat

Felicia ma mizerne dobijanie a ten Auris ma asi uz nejaky "smart" regulator.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3064

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 22:21    Předmět: Citovat

Dílenská příručka mého auta uvádí nabíjení na 14,4V.

Což v kombinaci s mnou uvedenými fakty/zdroji přesně odpovídá oněm 14,4 až 14,8V (přičemž těch 14,8 od začátku diskuse beru jako horní limit, který nutně nemusím použít).

Tady je další web k věci, z něj:

citace:
Obecně platí pravidlo, že pro nabíjení baterií nainstalovaných ve vozidle jsou velmi vhodné plně automatické nabíječky (omezení nabíjecího napětí na 14,8 V).


To, že nějaké tzv. moderní krámy nabíjejí na výrazně nižší hodnoty, mě vůbec nezajímá. Těch úchylek je tam mnohem víc (například místo ovladačů s haptickou odezvou šmatlací televize uprostřed palubky, fakt bych zvracel).

Navíc zde se nebavíme o nějakém víceméně trvalém, nýbrž o příležitostném cyklickém dobíjení, navíc už od počátku I-U charakteristiky s malým proudem.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.


Naposledy upravil JirkaZ dne so prosinec 07 2024, 22:55, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1303

PříspěvekZaslal: so prosinec 07 2024, 22:35    Předmět: Citovat

Tak aspoň že umíš číst.
Je to diskuzní fórum a vyjádřil jsem názor. Ten názor je, že pokud bych si měl kupovat 4x lifepol plus i106b nabíječku, tak je to nesmysl. Za tím si stojím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
Strana 5 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund