Spouští (protože je to bolšvynucování), ale jen mírně, jelikož (jak jsem napsal) to na rozdíl od denního svícení považuju za spíš užitečné.
Úmyslně píšu "spíš", protože lze dohledat i případy, kdy pásy byly na škodu. Ale asi je jich menšina proti těm případům užitečnosti. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
JirkaZ:
Že je něco nařízený ještě neznamená, že to je nutně špatný. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
To máš sice pravdu, ale podle mého přístupu je to zhruba takto:
1) vznikne nějaký diktát: je to morální? je to užitečné nebo ne? atd. (včetně dalších kritérií, která tu nebudu rozvádět)
2) pakliže není, je to prostě bolšdrzost (dnes často protlačená něčí lobby, nebo vzniklá z blbosti, ignorance, touhy po moci apod.) a nemám co řešit. Resp. ano, ale jen v úrovni, jak za to drzým bolšem můžu být tzv. "sankcionován"... _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8196 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 16:27 Předmět:
Tak nějak Jirku chápu. Taky jsem potkal takovýho předposeru a že prej nesvítím. Jsem mu odpověděl že jestli mě ve dne nevidí tak to je s ním hodně špatný a začne s tím něco dělat. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19038 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 21:53 Předmět:
To chceš jako říct , že z EU jde něco mimo politiky ? je to jen hroamada ů policky posvěcených . který zničí i tebe .
Jinak co je komu na technický po tom , zda máš nějakou automatiku na denní ??? to je blbost .
Založen: Aug 08, 2022 Příspěvky: 386 Bydliště: Praha
Zaslal: pá prosinec 13 2024, 23:50 Předmět:
Na technický by to problém bejt neměl, se svetlam se vůbec nijak nenanipuluje a ani se nijak nemění a funkčnost dálkových světel zůstává bezezměny. Dávat tam někam další světla se mi nechce a kdyz už tak jak tu mnozí již vědí tak ledky ja nemusím spíš nesnáším takže by to dopadlo tak že bych stvořil nějakej bastl se kterým by potom mohl bejt problém na technický.
Tohle řešení se mi dost líbí, ale tak asi sem sehnal blbej modul funguje sice perfektně ale s tim rušením je to nepoužitelný.
Tak pokud by někdo věděl o nějakým jiným nebo o něčem čím ho nahradit aby to plnilo stejnou funkci tak bych byl rád za radu. Mě ještě napadlo to zkusit udělat to tlumení dálek pomocí relátek a odporů, ale nevim jeslti je to reálný, řek bych že ty odpory asi budou solidně topit.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 14 2024, 0:19 Předmět:
Pro jednoho člena nejmenovanýho značkovýho fóra jsem navrhoval snižující DC/DC měnič ve formě PWR regulátoru pro odporovou zátěž s NE555 a výkonovým výstupním MOS-FETem. Mělo to za úkol snížit napětí pro dálkový vlákno žárovek H4 u věkovitý felicie jeho táty, kde právě tohle sloužilo jako "denní svícení". Veškerý původní zapojení bylo zachovaný, oddělený to měl diodama P600D. Já původně měl nastavenou střídu 1:1, aby efektivní napětí při chodu motoru bylo kolem 7V, ale vím, že při konečný montáži to ještě trochu dolaďoval - nevím jestli nahoru nebo dolů, ale osobně to odhaduju trochu nahoru nad ideální polovinu napájecího napětí. Moje zapojení s tím počítalo, dával jsem tam trimr. Můžu se ho zkusit zeptat, jestli ještě ten můj původní návrh někde má, protože v tý felině to určitě nic dalšího nerušilo. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2149 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so prosinec 14 2024, 0:40 Předmět:
Všechna nová auta, která se prodávají v EU od roku 2011, musí být vybavena systémem denního svícení, který automaticky zapne přední světla ve chvíli, kdy nastartujete. Takže by to měl vyřešit čas až starší auta vymizí tak zůstanou jen ta, která budou mít automatické denní svícení už z výroby. Do té doby u starších aut buď trvale svítit a nebo si nechat namontovat homologované denní svícení. Je otázkou jestli tlumené svícení dálkovými pro účely denního svícení (v ČR to totiž není homologováno) neohodnotí při nějaké silniční kontrole pokutou. V případě STK se to dá maskovat tím, že před návštěvou STK prostě vypnete modul AHD vyjmutím pojistky na jeho přívodu napájení a dálková pak fungují jen jako dálková jako by tam AHD modul ani nebyl. Při vypnutém napájení AHD modulu se tedy dálková světla po zapnutí zapalování nerozsvítí tlumeně čehož by si na STK všimnout mohli a vzhledem k tomu, že takové použití dálkových světel v ČR není homologováno, tak by to mohl být problém. Za jízdy když svítíte dálkovými byť tlumeně při zapnutém AHD modulu si toho při silniční kontrole nemusí, ale také mohou všimnout a pokud si toho všimnou tak to bude zřejmě na pokutu.
Každý den v Praze provedou policisté stovky silničních kontrol. Stále častěji se při těchto kontrolách setkávají s řidiči, kteří mají na svých vozidlech umístěna a rozsvícena světla pro denní svícení. Téměř polovina řidičů odjíždí od takové kontroly s pokutou. Mezi nejčastější důvody udělení pokuty patří použití nehomologovaných světel pro denní svícení, dále nesprávné umístění těchto světel na vozidle a také svícení těmito světly při snížené viditelnosti. Část řidičů má také na vozidle umístěna diodová poziční světla v domnění, že jsou to světla pro denní svícení.
Provedení a umístění světel pro denní svícení je dáno homologačním předpisem EHK/OSN č. 48, který předepisuje vyhláška č. 341/2002 Sb. a jejich používání se řídí zákonem č. 361/2000 Sb. o provozu na pozemních komunikacích pozměněným zákonem č. 411/2005 Sb. Samotná světla jsou homologována dle předpisu EHK/OSN č. 87.
Homologovaná LED světla pro denní svícení jsou osazena speciálními LED čipy s vysokým výkonem cca 1W/čip a mají pětinásobnou svítivost oproti běžným LED světlům. Dokladem opravňujícím k používání světel k dennímu svícení je značka RL vylisovaná na krycím skle světla nad homologační značkou. Pokud na světlech tato značka není, jedná se o podstatně levnější poziční světla. To jsou světelné sety osazené běžnými diodami, které se umísťují nejčastěji na autobusy a kamiony k zdůraznění rozměru vozidla.
Pokud je vozidlo, které nesplňuje shora uvedené podmínky kontrolováno policisty, hrozí uživateli vozidla pokuta. Pokud jsou uvedené nedostatky zjištěny při technické prohlídce na stanici technické kontroly, je takovému vozidlu omezena způsobilost k provozu na pozemních komunikacích a provozovatel vozidla má 30 denní lhůtu na odstranění závad, v této lhůtě musí opětovně vozidlo přistavit k technické prohlídce.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 14 2024, 2:40 Předmět:
Valdano, nejen u nás, ale po celý Evropě a troufám si říct i po celým světě jezdí tisíce vozidel, vyprodukovanejch koncernem, který jako "DRL" používají právě pulsní regulací ztlumený svícení dálkovýma parabolama ve sdruženejch předních světlometech. Namátkou transportéry & caravelly, golfy, pola ... A těm taky nikdo nic neřekne a neudělá, přestože na tom světlometu ta značka není viditelná ... Jak to mají ošetřený netuším, ani jedno z nich nemám, ale pokud to mají v homologaci typu, pak není problém, aby to samý při zachování původní funkce dálkovýho světla und světelný houkačky nemohly používat i další vozidla. Já to třeba v roomu nemám, protože mám jednovláknový H7 bihalogeny a je mi jedno jestli svítím dálkovým nebo tlumeným, svítí furt stejná žárovka. Ale už jsem takhle "mžourajících" aut evidentně za dne svítících podžhaveným "dálkovým" vláknem v normálních světlometech viděl moc. A v noci po zapnutí normálních světel to stejně nefunguje. Ve dne vidět jsou, neoslňujou - takže za mne rozhodně lepší než "matrixLED", který mi na silnicích vypalujou voči z každýho jen trochu modernějšího pekáče ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jan 01, 2023 Příspěvky: 2149 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: so prosinec 14 2024, 3:04 Předmět:
Jenže tazatel nemá vozidlo, které to má homologováno z výroby a chce tam namontovat samostatný modul, který pro ČR homologován není, a to je ten podstatný rozdíl aneb když dva dělají totéž nemusí to být totéž. Výrobcem homologovaná dálková světla obsahují pro DRL speciální LED s jiným úhlem rozptylu. Dálková světla starších vozidel nic takového nemají a dle předpisů jen snížení jasu bez předepsaného rozptylu nestačí a tudíž jsou stará dálková světla pro tento účel nevhodná.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 14 2024, 10:56 Předmět:
Ty koncernový auta, o kterejch mluvím, NEMAJÍ LED TECHNIKU!!!!
Jsou to transportér/caravelle T5, polo, golf nebo passat označovaný jako "pětkový". Do "šestek" už se montujou LEDkový světla (u některejch ne do všech), ale to ztlumení dálkovýho světla ve fyzicky oddělený parabole menšího průměru než má potkávačka mají hlavně tyhle starší typy. Navíc LED technika svítí "svářečkově" modrobíle, tohle jsou evidentně žlutooranžový = podžhavený halogenový žárovky, navíc u všech aut to nemá stejnou míru ztlumení - u některejch to vysloveně vypadá, jako by ty vlákna byly spojený do série, jak to mžourá jako bludička Jůlyje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6814 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so prosinec 14 2024, 11:23 Předmět:
Na mým 25 let starým vehiklu je tam takovéto DR od výrobce (30% dálky) a OK. Neruší, na nějaký halogenový cyklus to nemá vůbec vliv. A teď se chystám to spáchat na nový vehikl (místo Fiata), poněvadž je mi líto super osram (bez kterých to zas nesvítí normálně). Uvidím odrušení, ale nebojím se toho. V origo světelném modulu bawa nejsou skoro žádné odrušovací prvky. _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33039 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so prosinec 14 2024, 13:33 Předmět:
Jo, vidíš, na bramboráky bych zapomněl - ty to mají taky - a taky jim to nikdo nepokutuje ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 2 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.