Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

OT: Pendolíno
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
tarantule



Založen: Feb 07, 2024
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: ne prosinec 15 2024, 21:46    Předmět: Citovat

Česká Třebová, na tu mám krásné vzpomínky z učení. Ještě je to drážní učilište na Skalce?
Jinak ztran trakčního vedení 3 kV DC, tak ta konstrukce nikdy nepočítala s bočním tlakem pantografu. Tada tehdá. Je to už pár let nazpět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33040
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 0:37    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
Škrtlá tabule NS znamená jen to, že následující úsek nemá definovanou rychlost pro naklápěcí soupravy a tyto pokračují stejnou rychlostí jako jakýkoli jiný vlak. Tuším že to naklápění funguje zcela automaticky a nezávisle na vůli řidiče.
Je tam automatika, ale fíra ji může v případě nouzový potřeby manuálně vypnout - zároveň se tak aktivuje rychlostní omezení, aby to někde "nevysypal do pole" ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1300

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 12:52    Předmět: Citovat

No, kdyby prňďolíno mělo trhat vedení bočním tlakem, tak by kus mezi šalingradem a Svitavama byl dorvanej denně. Z toho plyne, že žádnej není, jak už tu psal barnodaj.
A samozřejmě nejvíc pravdy se dozvíš od odborníků v hospodě, zvláště od těch, kteří museli zůstat u elektrizace, protože na víc nemají. Mimochodem - u nás toho moc nenadělají, protože i sž ví, co dovedou. Proto třeba traťové vedení na koridoru dělala zahraniční firma.
Dnes najdeš běžně zaměstnance, kteří si stěžují jak moc jsou vytížení a kolik jezdí vlaků a čím dál víc. Kde? Nejsme ani na polovině předplyšákovýho provozu a to tehdy se ještě vlaky nabízely ze stanice do stanice telefonicky a občas byla k vidění reléovka, která se prezentovala jako poslední výkřik techniky.
Každopádně, Třebovou čeká rekonstrukce , tak se to snad vyřeší.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9925
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 13:44    Předmět: Citovat

Já jsem zase slyšel o "verzi", kdy je v tom inkriminovaným úseku použitá hákovnice v místech, kde je nařízeno stáhnout smeták - pokud jej včas nestáhneš, má Ti hákovnice sundat celý pantograf - no ale spíš to odnese trolejový vedení - a zvlášť to v Třebový, kde je "navěšený" za sebou na nosných lanech, jak tu popisoval Ekkar.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33040
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 14:40    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):
No, kdyby prňďolíno mělo trhat vedení bočním tlakem, tak by kus mezi šalingradem a Svitavama byl dorvanej denně. ...
Srovnáváš jabka s hruškama. Trať 260 se drátovala ve 2.polovině "devadesátek" - a na střídavo, zatímco Třebová a celej severozápadní koridor v tu dobu už měl dráty 40 let - akorát stejnosměrný ... Přechodovej úsek leží mezi Opatovem a Lačnovem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7955
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 14:43    Předmět: Citovat

Hlavně přes Svitavy Pendolíno (v pravidelném provozu) nejezdí.
Kdyby to navíc byl takový neřád vůči trakčnímu vedení, tak by byly co chvíli strhané troleje i na trati na Cheb... Zejména v úseku z Prahy do Berouna, kde je to vedení taky 40 let staré.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
DukeNuke



Založen: Apr 02, 2018
Příspěvky: 1300

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 15:09    Předmět: Citovat

To možná dnes. Ale prnďolíno bylo kuipovaný právě proto, aby mohlo jezdit po 260-tce, která se rekonstruovala jako koridorová trať. A protože je "rovná" jako když hada jebn.š po hřbetě, koupilo se prnďolíno, aby se tam mohlo jet rychleji.
Což nic nemění na tom, že dorvaný dráty v Třebový s jeho provozem nesouvisí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
barnodaj



Založen: Apr 16, 2011
Příspěvky: 797
Bydliště: Vodňansko

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 15:23    Předmět: Citovat

Tak pokud Třebová zatrolejována jako DC trať, tak jsou použity silnější vodiče (trolej) a tudíž i odolnější:


trolej.png
 Komentář:
 Velikost:  51.32 kB
 Zobrazeno:  30 krát

trolej.png


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hubert_79



Založen: Dec 24, 2017
Příspěvky: 7955
Bydliště: Praha 6 - Petřiny

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 15:57    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):

Což nic nemění na tom, že dorvaný dráty v Třebový s jeho provozem nesouvisí.

Ale souvisí. Slyšel to EKKAR u píva a o tom se nediskutuje.

_________________
Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
tarantule



Založen: Feb 07, 2024
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 17:32    Předmět: Citovat

Tak v rámci severozápadní dráhy, na hlavních tratích trolej 150 mm2. Na vedlejších tratích trolej 100 mm2. Samozřejmě 3 kV DC. Very Happy
Jak to je dnes, nevím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tarantule



Založen: Feb 07, 2024
Příspěvky: 49

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 17:40    Předmět: Citovat

Zapoměl jsem dodat, že vše v mědi. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ransom



Založen: Jul 19, 2020
Příspěvky: 2426
Bydliště: Náchod

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 17:42    Předmět: Citovat

My jsme se ve škole učili, že troleje jsou v principu vlastně bronzový.
_________________
Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8196
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 18:15    Předmět: Citovat

Nevím o tom vůbec nic ale zajímá mě to. Úvaha, když má mašina v tahu příkon třeba 3MW a napětí 3kV, teče proud 1000A. Nevím kolik má odpor trolej od měnírny ale kolik májí odpor kolejnice? Může to být 0,1 Ohmu? nebo i víc? Pak by ale na koleji bylo napětí více jak 100V. Zkuste mi to vysvětlit.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2835
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 18:37    Předmět: Citovat

ransom napsal(a):
My jsme se ve škole učili, že troleje jsou v principu vlastně bronzový.


Kdysi na to byla i nějaká norma, tzv. bronz elektrovodný, slitina, na pohled jako měď, ale tvrdší

--------
A pokud jde o trať do Chebu, tam občas Pinďa udělá jiný problém, ale "pravdivá kritika není politicky vhodná"
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
monterjirka



Založen: Jun 14, 2003
Příspěvky: 2835
Bydliště: Blížejov

PříspěvekZaslal: po prosinec 16 2024, 18:46    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
...Pak by ale na koleji bylo napětí více jak 100V. Zkuste mi to vysvětlit.


Jasně Ohmův zákon platí i pro dráhu...
Ona ta kolej ten potenciál přenese na prostředí, kde je, ale problém by byl s přivedením tzv. potenciálu vzdálené země
Takže tam jsou jistá pravidla aby se na to, co může nějak být spojeno s kolejemi (infotabule a další zařízení na nástupištích), nedostal PEN potenciál, protože by napájecím kabelem pro ta zařízení mohly téci vyrovnávací proudy, na které ty kabely nejsou dimenzované
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund