Česká Třebová, na tu mám krásné vzpomínky z učení. Ještě je to drážní učilište na Skalce?
Jinak ztran trakčního vedení 3 kV DC, tak ta konstrukce nikdy nepočítala s bočním tlakem pantografu. Tada tehdá. Je to už pár let nazpět.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33040 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 16 2024, 0:37 Předmět:
davemh napsal(a):
Škrtlá tabule NS znamená jen to, že následující úsek nemá definovanou rychlost pro naklápěcí soupravy a tyto pokračují stejnou rychlostí jako jakýkoli jiný vlak. Tuším že to naklápění funguje zcela automaticky a nezávisle na vůli řidiče.
Je tam automatika, ale fíra ji může v případě nouzový potřeby manuálně vypnout - zároveň se tak aktivuje rychlostní omezení, aby to někde "nevysypal do pole" ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
No, kdyby prňďolíno mělo trhat vedení bočním tlakem, tak by kus mezi šalingradem a Svitavama byl dorvanej denně. Z toho plyne, že žádnej není, jak už tu psal barnodaj.
A samozřejmě nejvíc pravdy se dozvíš od odborníků v hospodě, zvláště od těch, kteří museli zůstat u elektrizace, protože na víc nemají. Mimochodem - u nás toho moc nenadělají, protože i sž ví, co dovedou. Proto třeba traťové vedení na koridoru dělala zahraniční firma.
Dnes najdeš běžně zaměstnance, kteří si stěžují jak moc jsou vytížení a kolik jezdí vlaků a čím dál víc. Kde? Nejsme ani na polovině předplyšákovýho provozu a to tehdy se ještě vlaky nabízely ze stanice do stanice telefonicky a občas byla k vidění reléovka, která se prezentovala jako poslední výkřik techniky.
Každopádně, Třebovou čeká rekonstrukce , tak se to snad vyřeší.
Já jsem zase slyšel o "verzi", kdy je v tom inkriminovaným úseku použitá hákovnice v místech, kde je nařízeno stáhnout smeták - pokud jej včas nestáhneš, má Ti hákovnice sundat celý pantograf - no ale spíš to odnese trolejový vedení - a zvlášť to v Třebový, kde je "navěšený" za sebou na nosných lanech, jak tu popisoval Ekkar.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33040 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po prosinec 16 2024, 14:40 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
No, kdyby prňďolíno mělo trhat vedení bočním tlakem, tak by kus mezi šalingradem a Svitavama byl dorvanej denně. ...
Srovnáváš jabka s hruškama. Trať 260 se drátovala ve 2.polovině "devadesátek" - a na střídavo, zatímco Třebová a celej severozápadní koridor v tu dobu už měl dráty 40 let - akorát stejnosměrný ... Přechodovej úsek leží mezi Opatovem a Lačnovem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 24, 2017 Příspěvky: 7955 Bydliště: Praha 6 - Petřiny
Zaslal: po prosinec 16 2024, 14:43 Předmět:
Hlavně přes Svitavy Pendolíno (v pravidelném provozu) nejezdí.
Kdyby to navíc byl takový neřád vůči trakčnímu vedení, tak by byly co chvíli strhané troleje i na trati na Cheb... Zejména v úseku z Prahy do Berouna, kde je to vedení taky 40 let staré. _________________ Frýba a láska zvítězí nad Hemalou a nenávistí!
To možná dnes. Ale prnďolíno bylo kuipovaný právě proto, aby mohlo jezdit po 260-tce, která se rekonstruovala jako koridorová trať. A protože je "rovná" jako když hada jebn.š po hřbetě, koupilo se prnďolíno, aby se tam mohlo jet rychleji.
Což nic nemění na tom, že dorvaný dráty v Třebový s jeho provozem nesouvisí.
My jsme se ve škole učili, že troleje jsou v principu vlastně bronzový. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8196 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: po prosinec 16 2024, 18:15 Předmět:
Nevím o tom vůbec nic ale zajímá mě to. Úvaha, když má mašina v tahu příkon třeba 3MW a napětí 3kV, teče proud 1000A. Nevím kolik má odpor trolej od měnírny ale kolik májí odpor kolejnice? Může to být 0,1 Ohmu? nebo i víc? Pak by ale na koleji bylo napětí více jak 100V. Zkuste mi to vysvětlit. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Založen: Jun 14, 2003 Příspěvky: 2835 Bydliště: Blížejov
Zaslal: po prosinec 16 2024, 18:46 Předmět:
mi-ro napsal(a):
...Pak by ale na koleji bylo napětí více jak 100V. Zkuste mi to vysvětlit.
Jasně Ohmův zákon platí i pro dráhu...
Ona ta kolej ten potenciál přenese na prostředí, kde je, ale problém by byl s přivedením tzv. potenciálu vzdálené země
Takže tam jsou jistá pravidla aby se na to, co může nějak být spojeno s kolejemi (infotabule a další zařízení na nástupištích), nedostal PEN potenciál, protože by napájecím kabelem pro ta zařízení mohly téci vyrovnávací proudy, na které ty kabely nejsou dimenzované
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5Další
Strana 2 z 5
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.