Založen: Nov 17, 2011 Příspěvky: 6814 Bydliště: U Litomyšle.
Zaslal: so prosinec 21 2024, 19:01 Předmět: Šikovný .. nadšenec
Netušil jsem, že výpočetní techniku lze takhle utopit. I když do oleje. (Video) https://www.drevostavitel.cz/clanek/vytapeni-zadarmo _________________ Spát je dobré. Být mrtev je lepší. Nikdy se nenarodit je nejlepší.
Došel jsem až k meditační pyramidě... _________________ Význam slova dezolát: Člověk náchylný k podlehnutí konspiračním teoriím, šířící dezinformace, nepátrající po pravdě a souvislostech, následující stádo
Nečet jsem to celé, ale nemyslím si, že je to pr..del. Olej je izolant a pokud něco chemicky nenaruší tak proč ne..? Trafa jsou běžně v oleji. V trafooleji. _________________ Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2430 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: so prosinec 21 2024, 23:43 Předmět:
akoze myslienka dobra, minery napajam solarom a mam z toho nejake tie *coiny + teplo, ktorym vykurujem. Ale stale je tu otazka, ci sa mi to cele oplati. ked pise, ze solar stal cez milion + udrzba nieco stoji... To sa mi viac pozdavalo riesenie, ktore som kedysi davno, najaky typek mal motor zo skodovky, ktory bol napojeny na agregat a vyrabal mu elektrinu. a zaroven to mal napojene na radiatory, takze mu to vykurovalo par miestnosti. Benzin v tej dobe bol lacny. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Článek v tom odkazu jsem letmo přelétl, IMHO se využívá odpadové teplo co produkuje elektronika. Na stejném principu se topí v autech se spalovacími motory, kde by teplo co motor produkuje jinak šlo nevyužité do vzduchu.
BTW: To se prezentuje jako nevýhoda elektromobilů (tam asi toho odpadového tepla tolik není a když řidič chce zatopit, musí zapnout topení co bere energii z baterek a tím snižuje dojezd). _________________ Ve strojovně je voda a na palubě se tančí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33044 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 22 2024, 0:22 Předmět:
pocitujlasku napsal(a):
akoze myslienka dobra, minery napajam solarom a mam z toho nejake tie *coiny + teplo, ktorym vykurujem. Ale stale je tu otazka, ci sa mi to cele oplati. ked pise, ze solar stal cez milion + udrzba nieco stoji... To sa mi viac pozdavalo riesenie, ktore som kedysi davno, najaky typek mal motor zo skodovky, ktory bol napojeny na agregat a vyrabal mu elektrinu. a zaroven to mal napojene na radiatory, takze mu to vykurovalo par miestnosti. Benzin v tej dobe bol lacny.
Podívej se sem, je to nápad starej jako svět:
https://www.tedom.com/cs/kategorie/kogenerace-kogeneracni-jednotky/ , řada "MICRO" se stavěla na základě motoru z favorita, tipuju, že teď už v tom budou mít nějakej pokročilejší koncernovej motor ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Dec 12, 2005 Příspěvky: 2430 Bydliště: SR, Poprad
Zaslal: ne prosinec 22 2024, 9:39 Předmět:
ekkar: ta reportaz, ktoru som videl, to bol zaciatok 90tych rokov. Je mi jasne, ze taky napad mali ludia odkedy su motory, ale neboli s tym v tv. _________________ No vidis, a tak si sa bal
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33044 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne prosinec 22 2024, 10:30 Předmět:
Však začínali ještě v "osmdesátkách" s motorama ze šáde a podíleli se i na vývoji zážehový varianty liazáckejch motorů pro městský busy, určený pro spalování LPG nebo CNG. Byli to chlapi, co původně makali pro LIAZ, když dostal tehdá vládní úkol snížit emise síry z motorový nafty v městský dopravě. Výsledek vývoje byla jiná dělená hlava pro původní jedenáct a půl-litr s menším kompresním poměrem a kompletní úprava přípravy směsi a instalace jiskřivejch svíček s rozdělovačem. Motoy se startovaly přímo na plyn, neměly přepínání benzín/plyn jako přestavbový sady, plynnou fázi LPG pro start zajišťoval elektrikou vyhřívanej reduktor. Po ohřátí motoru se potřebný odparný teplo získávalo z chlazení motoru. CNG měl jen dohřejvání tlakovejch lahví. Měli víc výkonovejch variant, nejmenší byly s motorem ze šáde a potom z fáčka, větší měly motor z avie nebo ze zetora, největší byly 6-válce LIAZ. Měli zpracovanou techniku pro spalování jak LPG a CNG, tak i bioplynu, dřevoplynu a dalších i odpadních hořlavejch plynů, všecko napůl na koleně, tehdá ještě žádný €uronormy na exhalace neplatily, měřilo se akorát CO a CO₂ a obsah síry podle EHK norem. Měli o tom docela výživnej několikastránkovej článek ve Světě Motorů, psalo se tam o těch plynovejch variantách jako o velkým návratu do budoucnosti - návrat proto, že původní Lenoirovy a Ottovy motory byly taky plynový a za WW II se v celý Evropě v civilní sféře jezdilo na dřevoplyn nebo svítiplyn (benzín zabral wehrmacht) a počítalo se s tím jako s vhodným nesirnatým palivem do budoucnosti - síra, SO₂ vzniklej jejím spálením a z něj pak okyselený deště byly daleko větší hrozbou, než nějaký oteplování planety z CO₂ a €urohujerskej grýndýl ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18644 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: ne prosinec 22 2024, 12:40 Předmět:
Ve vedlejší obci, Králíky, mají asi 25 let bioplynku na plyn z vlastních reaktorů, kam cpou kdeco, co se zrovna urodí na polích. Kámoš tam dělá technika údržby. Tahal jsem z něj rozumy, co a jak. Jedou hlavně spalovákama do prodeje elektriky, přebytky tepla berou na topení v baráku a hlavně v reaktorech.
Udržovat to v chodu je docela drahý, každou chvíli se mění olej, ty motory i když jedou v optimálním režimu taky nevydrží věčně. Naznačil něco, že kdyby to mělo běžet na plyn od dodavatele a né na jejich, tak by to zas tak žádnej horentní zisk nepřinášelo. Ono když se započítá vše kolem jarní přípravy na polích, tedy nafta, osivo, mzdy, amortizace technologie a polních mašin, pojištění ourody a pak sklizeň a navážení reaktorů, pak jejich vyprazdňování, vyvážení a zaorávání sajrajtu s náklady jako na jaře taky žádnej supervýdělečnej podnik není. _________________ Jirka
akoze myslienka dobra, minery napajam solarom a mam z toho nejake tie *coiny + teplo, ktorym vykurujem. Ale stale je tu otazka, ci sa mi to cele oplati. ked pise, ze solar stal cez milion + udrzba nieco stoji... To sa mi viac pozdavalo riesenie, ktore som kedysi davno, najaky typek mal motor zo skodovky, ktory bol napojeny na agregat a vyrabal mu elektrinu. a zaroven to mal napojene na radiatory, takze mu to vykurovalo par miestnosti. Benzin v tej dobe bol lacny.
Dva kamaradi maji na svych chalupach. Jeden ma starou dizlovou elektrocentralu a provozuje ji na olej z gastroprovozoven co vlastni nekdo z pribuzenstva, druhy ma motor z nejaky Schade na plyn a ma k tomu balonarske lahve se stavoznakem co se smi plnit na pumpach LPG. Z teplem z chlazeni oba topi bojlery...
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.