Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Na linkových autobusech zastávky jen na znamení
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5374
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 19:50    Předmět: Citovat

No čo by sa asi stalo... Bombožrout Pako
A čo sa stane keď sa batérie skratujú? Vždy je nejaké riziko.

Ale vážne. Vo vysávači je rovnaká pružina na namotávanie kábla. A čo sa stane keď praskne? Nič. Tu by to bolo vyrobené "trošku" väčšie.

_________________
Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19087
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 19:55    Předmět: Citovat

Jo , v elektrobusech máš baterky nad hlavou ? Tam jsi se ptal ??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5374
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 20:00    Předmět: Citovat

Ozaj, autobusy s batériami na streche. To nemá nejaký katapult v prípade požiaru, že by to batériu odhodilo preč? Alebo sa spoliehajú že to strechu neprepáli? Pokiaľ by sa taká batéria skratovala a začala chŕliť plameň dolu do autobusu, vznikol by gril. Akurát kurčatá by boli trochu väčšie.
_________________
Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
xsc



Založen: Sep 25, 2014
Příspěvky: 7783

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 20:10    Předmět: Citovat

Původní ČKD tramvaj KT8D5 má na střechách brzdící odpory, ze kterých žene odpadní teplo pro vytápění. Odpory samotné vydrží vysokou teplotu. Ovšem konstruktér nepředpokládal delší brždění, takže po sjezdu Barrandova bys měl místo cestujících flambované kaštany. Tramvaj proto na Barrandov v původní verzi nesměla Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33087
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 20:59    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
Škoda že ešte nikto nevymyslel pružinu (česky péro) ako má autíčko ktoré sa naťahuje pohybom dozadu. Namiesto brzdenia trecou silou by sa táto pružina naťahovala a tým brzdila, potom by sa zaistila. Pre rozbeh by sa pripojila reverzne, takže by autobusu výrazne pomohla pri rozbehu. Skrátka by sa kinetická energia dočasne uschovala v pružine, a následne zasa vyzdvihla-využila.
Péro jseš ty. Tahle technologie už se zkoušela, akorát k uložení energie se nepoužívalo pružnosti materiálu, ale momentu setrvačnosti - prostě ve vozidle byl namontovanej přibližně 3 metrákovej gyroskop s inverzním motorgenerátorem na ose - když se brzdilo, energie získaná rekuperací mínus účinnost přeměny se uložila do víc roztočenýho setrvačníku. A když bylo potřeba akcelerovat, generátor se nabudil opačně, aby fungoval jako zdroj elektriky pro trakční elektromotor(y). Problém ale byl s ovládáním takovýho vozidla, kterýmu dost podstatně vládla Coriolisova síla vznikající na tom gyroskopu ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5374
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 21:04    Předmět: Citovat

Ono česky pružina nieje péro? Niekde som počul že v budíku prasklo pérko. Tak čo tam potom prasklo? Pierko asi nie, tak jedine strunka alebo pružinka. Že by som si niečo s niečim poplietol?
_________________
Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5223
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 21:09    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):
A to si myslím, že u vlaků ta úspora není až tak veliká - tedy pokud se jedná o elektrickou moderní jednotku - zde se totiž energie potřebná k zastavení vlaku rekuperací vrátí do troleje.

Které jednotky rekuperují? Ty ze ŠKODAWERKE nerekuperují.

_________________
Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 20011
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 21:29    Předmět: Citovat

DukeNuke napsal(a):
A to si myslím, že u vlaků ta úspora není až tak veliká - tedy pokud se jedná o elektrickou moderní jednotku - zde se totiž energie potřebná k zastavení vlaku rekuperací vrátí do troleje...

V tom je právě ten rozdíl: na elektrifikovaných tratích těch zastávek na znamení tolik není.
Většina tratí od Labe až po Polsko je sjízdná jen na naftu, tady ty průjezdy zastávkami na znamení skutečně můžou dopravním společnostem ušetřit dost paliva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4810

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 21:40    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
No čo by sa asi stalo... Bombožrout Pako
A čo sa stane keď sa batérie skratujú? Vždy je nejaké riziko.

Ale vážne. Vo vysávači je rovnaká pružina na namotávanie kábla. A čo sa stane keď praskne? Nič. Tu by to bolo vyrobené "trošku" väčšie.
Ty si jaký fantasta? Pozri tu, čo narobil blbý brzdný kotúč svojou kinetickou energiou. To drevo na podlahe, to je minimálne 2cm preglejka. Ak nevieš, čo to je preglejka, tak si skús dobre nabrúsenou sekerou preseknúť 5mm preglejku. Ale je možné, že to neprežiješ, tak to radšej neskúšaj.
https://www.tvkosice.sk/video/5c4efa494526ca68f531f147
Niekde na internetoch bola fotka, jak v tej diere v strope ešte bol kus brzdného kotúča.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19087
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 21:54    Předmět: Citovat

Ekkar dorazil ze směny a vaří . Jasně že péro . On dal ale případ tak 20-30.let minulého století , kdy se opravdu setrvačníkové systemy používaly . Ale rozlet kotouče na električke , dej sem potom případné výsledky . Odhaduji to na roztržení kotouče působením boční síly . Ta obvodová rychlost naproti např. osautu či tahači je minimální . Běžně se kotouče používají u vlaků na 200 i více km/h .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ferdislav



Založen: Aug 15, 2011
Příspěvky: 1069
Bydliště: Mostecko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 22:14    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
Ono česky pružina nieje péro? Niekde som počul že v budíku prasklo pérko. Tak čo tam potom prasklo? Pierko asi nie, tak jedine strunka alebo pružinka. Že by som si niečo s niečim poplietol?


Ty pružné věci jsou všechno pružiny,péro je hovorový výraz
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19087
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 22:24    Předmět: Citovat

Je to jak s váhou a hmotností , péro je hovorové , ale pero má více významů , ale i péro . Před 50sáti lety jsem nic jiné než péro neslyšel . Bylo to i dobou , neb péro bylo jak v budíku , tak v nástěnných hodinách . Natáhni=natáhnu péro bylo užíváno téměř 100% společnosti .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PotPalo



Založen: May 13, 2009
Příspěvky: 5374
Bydliště: BA-Petržalka :(

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 22:39    Předmět: Citovat

No vida, takže archaizmus. To som ani nevedel aký vzácny český výraz poznám. Very Happy
_________________
Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
MiraSt



Založen: Apr 19, 2008
Příspěvky: 1568
Bydliště: Fryčovice

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 23:30    Předmět: Citovat

Taky existuje rčení, že "čumíš jak péro".
_________________
Posílal jsem elektřinu horníkům. Už dofárali. Důl Staříč - Paskov. Demolice běží naplno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tomasjedno



Založen: Oct 11, 2008
Příspěvky: 6353
Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha

PříspěvekZaslal: čt prosinec 26 2024, 23:42    Předmět: Citovat

PotPalo napsal(a):
No vida, takže archaizmus.
Ale kde že. Je to hovorový výraz - v hovorové češtině se “pružina” prakticky nevyskytuje.
V některých obratech pružinu ani použít nelze - čumí jak péro z gauče, je pěkný péro, tě péro! Kromě toho, jak správně poznamenal BOBOBO, má péro víc významů. Např. se moc neví, že slovo penis je odvozeno od latinského slova penna, tedy pero (ptačí ovšem) Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
Strana 3 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund