Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5374 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 19:50 Předmět:
No čo by sa asi stalo...
A čo sa stane keď sa batérie skratujú? Vždy je nejaké riziko.
Ale vážne. Vo vysávači je rovnaká pružina na namotávanie kábla. A čo sa stane keď praskne? Nič. Tu by to bolo vyrobené "trošku" väčšie. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5374 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 20:00 Předmět:
Ozaj, autobusy s batériami na streche. To nemá nejaký katapult v prípade požiaru, že by to batériu odhodilo preč? Alebo sa spoliehajú že to strechu neprepáli? Pokiaľ by sa taká batéria skratovala a začala chŕliť plameň dolu do autobusu, vznikol by gril. Akurát kurčatá by boli trochu väčšie. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Původní ČKD tramvaj KT8D5 má na střechách brzdící odpory, ze kterých žene odpadní teplo pro vytápění. Odpory samotné vydrží vysokou teplotu. Ovšem konstruktér nepředpokládal delší brždění, takže po sjezdu Barrandova bys měl místo cestujících flambované kaštany. Tramvaj proto na Barrandov v původní verzi nesměla
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33087 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 20:59 Předmět:
PotPalo napsal(a):
Škoda že ešte nikto nevymyslel pružinu (česky péro) ako má autíčko ktoré sa naťahuje pohybom dozadu. Namiesto brzdenia trecou silou by sa táto pružina naťahovala a tým brzdila, potom by sa zaistila. Pre rozbeh by sa pripojila reverzne, takže by autobusu výrazne pomohla pri rozbehu. Skrátka by sa kinetická energia dočasne uschovala v pružine, a následne zasa vyzdvihla-využila.
Péro jseš ty. Tahle technologie už se zkoušela, akorát k uložení energie se nepoužívalo pružnosti materiálu, ale momentu setrvačnosti - prostě ve vozidle byl namontovanej přibližně 3 metrákovej gyroskop s inverzním motorgenerátorem na ose - když se brzdilo, energie získaná rekuperací mínus účinnost přeměny se uložila do víc roztočenýho setrvačníku. A když bylo potřeba akcelerovat, generátor se nabudil opačně, aby fungoval jako zdroj elektriky pro trakční elektromotor(y). Problém ale byl s ovládáním takovýho vozidla, kterýmu dost podstatně vládla Coriolisova síla vznikající na tom gyroskopu ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5374 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 21:04 Předmět:
Ono česky pružina nieje péro? Niekde som počul že v budíku prasklo pérko. Tak čo tam potom prasklo? Pierko asi nie, tak jedine strunka alebo pružinka. Že by som si niečo s niečim poplietol? _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
A to si myslím, že u vlaků ta úspora není až tak veliká - tedy pokud se jedná o elektrickou moderní jednotku - zde se totiž energie potřebná k zastavení vlaku rekuperací vrátí do troleje.
Které jednotky rekuperují? Ty ze ŠKODAWERKE nerekuperují. _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 20011 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 21:29 Předmět:
DukeNuke napsal(a):
A to si myslím, že u vlaků ta úspora není až tak veliká - tedy pokud se jedná o elektrickou moderní jednotku - zde se totiž energie potřebná k zastavení vlaku rekuperací vrátí do troleje...
V tom je právě ten rozdíl: na elektrifikovaných tratích těch zastávek na znamení tolik není.
Většina tratí od Labe až po Polsko je sjízdná jen na naftu, tady ty průjezdy zastávkami na znamení skutečně můžou dopravním společnostem ušetřit dost paliva.
No čo by sa asi stalo...
A čo sa stane keď sa batérie skratujú? Vždy je nejaké riziko.
Ale vážne. Vo vysávači je rovnaká pružina na namotávanie kábla. A čo sa stane keď praskne? Nič. Tu by to bolo vyrobené "trošku" väčšie.
Ty si jaký fantasta? Pozri tu, čo narobil blbý brzdný kotúč svojou kinetickou energiou. To drevo na podlahe, to je minimálne 2cm preglejka. Ak nevieš, čo to je preglejka, tak si skús dobre nabrúsenou sekerou preseknúť 5mm preglejku. Ale je možné, že to neprežiješ, tak to radšej neskúšaj.
https://www.tvkosice.sk/video/5c4efa494526ca68f531f147
Niekde na internetoch bola fotka, jak v tej diere v strope ešte bol kus brzdného kotúča.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19087 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 21:54 Předmět:
Ekkar dorazil ze směny a vaří . Jasně že péro . On dal ale případ tak 20-30.let minulého století , kdy se opravdu setrvačníkové systemy používaly . Ale rozlet kotouče na električke , dej sem potom případné výsledky . Odhaduji to na roztržení kotouče působením boční síly . Ta obvodová rychlost naproti např. osautu či tahači je minimální . Běžně se kotouče používají u vlaků na 200 i více km/h .
Založen: Aug 15, 2011 Příspěvky: 1069 Bydliště: Mostecko
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 22:14 Předmět:
PotPalo napsal(a):
Ono česky pružina nieje péro? Niekde som počul že v budíku prasklo pérko. Tak čo tam potom prasklo? Pierko asi nie, tak jedine strunka alebo pružinka. Že by som si niečo s niečim poplietol?
Ty pružné věci jsou všechno pružiny,péro je hovorový výraz
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19087 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 22:24 Předmět:
Je to jak s váhou a hmotností , péro je hovorové , ale pero má více významů , ale i péro . Před 50sáti lety jsem nic jiné než péro neslyšel . Bylo to i dobou , neb péro bylo jak v budíku , tak v nástěnných hodinách . Natáhni=natáhnu péro bylo užíváno téměř 100% společnosti .
Založen: May 13, 2009 Příspěvky: 5374 Bydliště: BA-Petržalka :(
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 22:39 Předmět:
No vida, takže archaizmus. To som ani nevedel aký vzácny český výraz poznám. _________________ Som proti budovaniu nechutne drsných červených cyklociest, je to hnus.
Ideológie developerov niesu kompatibilné so šťastným životom. Ide im iba o zisk.
Založen: Oct 11, 2008 Příspěvky: 6353 Bydliště: ZZ9 Plural Z Alpha
Zaslal: čt prosinec 26 2024, 23:42 Předmět:
PotPalo napsal(a):
No vida, takže archaizmus.
Ale kde že. Je to hovorový výraz - v hovorové češtině se “pružina” prakticky nevyskytuje.
V některých obratech pružinu ani použít nelze - čumí jak péro z gauče, je pěkný péro, tě péro! Kromě toho, jak správně poznamenal BOBOBO, má péro víc významů. Např. se moc neví, že slovo penis je odvozeno od latinského slova penna, tedy pero (ptačí ovšem)
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.