Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Jak to máte s dojezdem elektromobilu v zimě?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15860
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 11:07    Předmět: Jak to máte s dojezdem elektromobilu v zimě? Citovat

Dotaz je samozřejmě na majitele elektromobilů či hybridu a ne na ty, co tomu rozumějí nejlépe, ale v takovém autě ještě ani nejeli. Laughing
Jaká je skutečná pravda při těch teplotách, co teď budou? Je lepší mít v záloze raději i to auto se spalovacím motorem nebo vystačí jen to elektrické i když s větší spotřebou v Kč na 1 km?



Zimni_dojezdy_Auto_Bild_test_2024.jpg
 Komentář:
 Velikost:  232.64 kB
 Zobrazeno:  131 krát

Zimni_dojezdy_Auto_Bild_test_2024.jpg


Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4867

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 12:19    Předmět: Citovat

Dojazd je taký istý. Ale odporúčam dokúpiť nezávislé kúrenie Webasto 12V, alebo 24V s 12 litrovou, alebo s 24 litrovou nádržou. Mr. Green

Mimochodom, trolejbusy majú dojazd až 86 km.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Krymsk%C3%BD_trolejbus
Pako
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4181
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 12:46    Předmět: Citovat

V práci máme hybridní octavii iV. Udávaný dojezd je "až" 60 km. V praxi se těch cca 50 km klidnou jízdou mimo město dá ujet i v zimě. Spotřeba je asi 20 kWh/100 km, při stání auto v mírné zimě žere asi 2 kW (topení atd.). Na dálnici při 140 km/h to žere asi 25 kWh/100 km.

Úsměvné je, že výrobce v návodě uvádí, že nedoporučuje vybíjení pod 30 % a striktně nedoporučuje pod 20 %. Mez vybíjení jde v autě nastavit. Nabíjení se rovněž nedoporučuje nad 80 %, to už však lze nastavit pouze přes mobilní aplikaci. Pokud si člověk nechce nebo nemůže instalovat aplikaci, tak prostě musí auto od elektriky včas odpojit, není dobré ho nechávat připojené trvale, což by mně osobně přišlo logické. Pokud se nabije na 100 %, máme nařízeno to jít hned vyjet. Takže v praxi se u baterie člověk dostane na půlku kapacity, kterou udává výrobce. Chování v silných mrazech nemám vyzkoušeno.

Pokud je baterie vybitá, tak průměrná spotřeba při klidné jízdě mezi dvěma městy vychází asi na 6,5 l/100 km. Tolik žere při stejné cestovní rychlosti i moje felicie.

Další zajímavost je, že i odstavené zamknuté auto se náhodně cca jednou za hodinu probere, rozsvítí se palubka a začne v něm něco vrčet (zřejmě oběhové čerpadlo chlazení elektrovýstroje). Takže bych to auto nenechával stát řekněme víc jak týden, aby pak člověk nemusel řešit zcela vybitou a zničenou baterku.

Jako soukromník bych dále měl obavy o dlouhodobou životnost. Auto je už celkem dost složité (nejen elektrický, ale i spalovací motor), je v tom plno všelijakého softwaru, co si žije vlastním životem (zaparkujete auto a když k němu za dvě hodiny přijdete, zjistíte, že se stáhla nějaká aktualizace a všechno je rozdrbané) a nevím, jak dobře bude takové auto fungovat třeba dvacet let.

S tím by se člověk i smířil, možnost jezdit na elektřinu ze zásuvky je fajn, ale co mi opravdu vadí a proč bych si takové auto nekoupil, tak že výrobce udává, že může kdykoliv začít hořet a nemá se parkovat vedle hořlavých předmětů (tedy např. jiných aut). Auto je vybaveno kontrolkou "nebezpečí požáru". Pokud se rozsvítí, je dle návodu nařízeno zastavit a utíkat. Nějak mně není jasné, jak se takový výrobek může na trhu prodávat, když sám výrobce uvádí, že není bezpečný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
JirkaZ



Založen: Feb 26, 2021
Příspěvky: 3147

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 13:23    Předmět: Citovat

Lukas-Peca napsal(a):
... Auto je vybaveno kontrolkou "nebezpečí požáru". Pokud se rozsvítí, je dle návodu nařízeno zastavit a utíkat. Nějak mně není jasné, jak se takový výrobek může na trhu prodávat, když sám výrobce uvádí, že není bezpečný.


No to je jednoduché. Protože masivně vynucovaná ideologie Green Death.

Ostatní hrůzy (třeba ony nechtěné automatické aktualizace šíleně složitého werku) nekomentuju, protože stejně to dnes mají i spalováky.

Prostě "pokrok" nezastavíš.

_________________
Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.

Ze dvou možností často volím tu třetí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1341
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 13:38    Předmět: Citovat

p32, pýtaš sa na nesprávnom fóre, človek čo rozumie elektrike a je tu na fore , si zatial elektroauto nekupi Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4181
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 13:44    Předmět: Citovat

Když se vrátím k původnímu dotazu, jestli mít v záloze spalovací auto nebo ne, tak to hlavně záleží, v jakém režimu ho člověk chce provozovat. Pokud chceš auto na dojíždění 10 km každý den do práce, tak na to si ten elektromobil klidně kup, pokud ti nevadí, že ti od něj může shořet barák. Pokud auto provozuješ v režimu jako já, že celý měsíc stojí bez pohybu a pak ho naložíš plné věcí, zapřáhneš za něj ještě vozík a jedeš někam 200 km, tak potom je fakt lepší ta felicie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 722

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 14:02    Předmět: Citovat

Ano, od spalovací auta nikdy nikomu barák neschořel.

Já mám dojezd skoro stejný. Jelikož mám teplovodní topení, tak jsem do okruhu doinstaloval teplovodního bufíka topím si jak chci.
Když jsem s tím ještě jezdil každý den do práce, tak jsem za rok spáli cca 20l benzínu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Celeron



Založen: Apr 02, 2011
Příspěvky: 18777
Bydliště: Nový Bydžov

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 15:48    Předmět: Citovat

Kámoš má Golfa 2018, jakou baterku jsem zapoměl. V létě Bydžov - Praha přes Chlumec po dálnici s malou rezervou, v zimě to samý zůstal u Chlumce stát, těch posledních 10 km to nedalo. Už jsem to tady jednou dával k dobru.
_________________
Jirka

Proč mi nemůže všechno chodit hned ?!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
samec



Založen: Dec 19, 2017
Příspěvky: 4867

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 16:26    Předmět: Citovat

dracekvo napsal(a):
Ano, od spalovací auta nikdy nikomu barák neschořel.
Spaľovacie autá zvyknú horieť na ceste, ak majú STK za úplatok alebo neodborný tuning. V garáži, len ak zváraš výfuk. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dracekvo



Založen: Feb 10, 2009
Příspěvky: 722

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 18:35    Předmět: Citovat

samec: určitě
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5312

PříspěvekZaslal: po prosinec 30 2024, 19:42    Předmět: Citovat

misocko napsal(a):
p32, pýtaš sa na nesprávnom fóre, človek čo rozumie elektrike a je tu na fore , si zatial elektroauto nekupi Very Happy

Tak to tě asi zklamu. Bude to již skoro 6 let co jezdím s BMW i3s. Baterie 33kWh využitelných myslím nějakých necelých 28kWh. Kolik dojedu ti přesně nepovím. Počítám v mrazech okolo 120km, ale taky to auto za tu dobu 4krát topí na čas, takže neškrábu okna přelézám z tepla domova do tepla auta. Před obchodem čeká a taky topí... to pak máš těžko.
Ještě dodám že na dálnici si taky řekne o cca 25kWh/100km
p32: záleží kde jezdíš. Má to více specifk.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
_luky_



Založen: Jan 28, 2009
Příspěvky: 688
Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský

PříspěvekZaslal: st leden 08 2025, 15:36    Předmět: Citovat

eGolf s tepelným čerpadlem: spotřeba je vyšší, ale záleží na použití - nejvíc energie sežere natopení studenýho auta. U našeho použití se jednou ráno natopí ze zásuvky a podruhé z baterky cestou domů z práce. Když za den skočíš do studenýho auta dvacetkrát, tak zjistíš, žes na topení použil půlku baterky.

Odpovím ti tedy trochu jinak: pokud si koupíš auto se "správným" dojezdem (tzn. tvoje potřeby x 2), tak odpověď na tvou otázku tě vůbec nemusí trápit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 1038

PříspěvekZaslal: st leden 08 2025, 17:24    Předmět: Citovat

Mám už přes rok hybrida, takže mi to je jedno, ale všimni si, kdo tohle téma založil a přečti si pořádně jeho příspěvek. O žádném zakoupení nic nepíše, je to jen vysmívání všem, kteří takové auto vlastní. On jen potřebuje vyprovokovat hádku, tak jako ve vlákně o České spořitelně, což se zcela shoduje s touhle definicí
citace:

Troll (či trol) je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který začíná hádky, provokuje čtenáře na internetu a rozsévá neshody tím, že zveřejňuje záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům. Jeho cílem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi a odklonit se od tématu debaty. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
p32



Založen: Jan 13, 2007
Příspěvky: 15860
Bydliště: Olomouc

PříspěvekZaslal: st leden 08 2025, 17:41    Předmět: Citovat

matahari napsal(a):
Troll (či trol) je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který začíná hádky, provokuje čtenáře na internetu a rozsévá neshody tím, že zveřejňuje záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům. Jeho cílem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi a odklonit se od tématu debaty. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.
Právě ses pěkně popsal. Zase trolluješ cizí vlákno, když nemáš nic k tématu? Nebo co jsi nepochopil na té otázce o dojezdu a proč máš vůbec nějaké výhrady k lidem, co mají emobily? Tak se pochlub, co máš za hybrida. Rolling Eyes

rezis napsal(a):
Ještě dodám že na dálnici si taky řekne o cca 25kWh/100km
p32: záleží kde jezdíš. Má to více specifk.
To si taky myslím. Žádného emobila nemám a tak mě to docela překvapilo a myslel jsem, že je to jen pomluva.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
matahari



Založen: Oct 29, 2017
Příspěvky: 1038

PříspěvekZaslal: st leden 08 2025, 19:09    Předmět: Citovat

Copak, už jsi nepamatuješ své jiné vlákno, ve kterém jsem napsal o svém hybridu? Na rozdíl od tebe o tom něco vím.
Věta začínající "Je lepší mít v záloze raději i to auto se spalovacím motorem ...", je zcela vystihující. I kdyby ses snažil sebe víc, tak jako provokatér jsi průhledný jak igelit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund