Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15860 Bydliště: Olomouc
Zaslal: po prosinec 30 2024, 11:07 Předmět: Jak to máte s dojezdem elektromobilu v zimě?
Dotaz je samozřejmě na majitele elektromobilů či hybridu a ne na ty, co tomu rozumějí nejlépe, ale v takovém autě ještě ani nejeli.
Jaká je skutečná pravda při těch teplotách, co teď budou? Je lepší mít v záloze raději i to auto se spalovacím motorem nebo vystačí jen to elektrické i když s větší spotřebou v Kč na 1 km?
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4181 Bydliště: Zlín
Zaslal: po prosinec 30 2024, 12:46 Předmět:
V práci máme hybridní octavii iV. Udávaný dojezd je "až" 60 km. V praxi se těch cca 50 km klidnou jízdou mimo město dá ujet i v zimě. Spotřeba je asi 20 kWh/100 km, při stání auto v mírné zimě žere asi 2 kW (topení atd.). Na dálnici při 140 km/h to žere asi 25 kWh/100 km.
Úsměvné je, že výrobce v návodě uvádí, že nedoporučuje vybíjení pod 30 % a striktně nedoporučuje pod 20 %. Mez vybíjení jde v autě nastavit. Nabíjení se rovněž nedoporučuje nad 80 %, to už však lze nastavit pouze přes mobilní aplikaci. Pokud si člověk nechce nebo nemůže instalovat aplikaci, tak prostě musí auto od elektriky včas odpojit, není dobré ho nechávat připojené trvale, což by mně osobně přišlo logické. Pokud se nabije na 100 %, máme nařízeno to jít hned vyjet. Takže v praxi se u baterie člověk dostane na půlku kapacity, kterou udává výrobce. Chování v silných mrazech nemám vyzkoušeno.
Pokud je baterie vybitá, tak průměrná spotřeba při klidné jízdě mezi dvěma městy vychází asi na 6,5 l/100 km. Tolik žere při stejné cestovní rychlosti i moje felicie.
Další zajímavost je, že i odstavené zamknuté auto se náhodně cca jednou za hodinu probere, rozsvítí se palubka a začne v něm něco vrčet (zřejmě oběhové čerpadlo chlazení elektrovýstroje). Takže bych to auto nenechával stát řekněme víc jak týden, aby pak člověk nemusel řešit zcela vybitou a zničenou baterku.
Jako soukromník bych dále měl obavy o dlouhodobou životnost. Auto je už celkem dost složité (nejen elektrický, ale i spalovací motor), je v tom plno všelijakého softwaru, co si žije vlastním životem (zaparkujete auto a když k němu za dvě hodiny přijdete, zjistíte, že se stáhla nějaká aktualizace a všechno je rozdrbané) a nevím, jak dobře bude takové auto fungovat třeba dvacet let.
S tím by se člověk i smířil, možnost jezdit na elektřinu ze zásuvky je fajn, ale co mi opravdu vadí a proč bych si takové auto nekoupil, tak že výrobce udává, že může kdykoliv začít hořet a nemá se parkovat vedle hořlavých předmětů (tedy např. jiných aut). Auto je vybaveno kontrolkou "nebezpečí požáru". Pokud se rozsvítí, je dle návodu nařízeno zastavit a utíkat. Nějak mně není jasné, jak se takový výrobek může na trhu prodávat, když sám výrobce uvádí, že není bezpečný.
... Auto je vybaveno kontrolkou "nebezpečí požáru". Pokud se rozsvítí, je dle návodu nařízeno zastavit a utíkat. Nějak mně není jasné, jak se takový výrobek může na trhu prodávat, když sám výrobce uvádí, že není bezpečný.
No to je jednoduché. Protože masivně vynucovaná ideologie Green Death.
Ostatní hrůzy (třeba ony nechtěné automatické aktualizace šíleně složitého werku) nekomentuju, protože stejně to dnes mají i spalováky.
Prostě "pokrok" nezastavíš. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4181 Bydliště: Zlín
Zaslal: po prosinec 30 2024, 13:44 Předmět:
Když se vrátím k původnímu dotazu, jestli mít v záloze spalovací auto nebo ne, tak to hlavně záleží, v jakém režimu ho člověk chce provozovat. Pokud chceš auto na dojíždění 10 km každý den do práce, tak na to si ten elektromobil klidně kup, pokud ti nevadí, že ti od něj může shořet barák. Pokud auto provozuješ v režimu jako já, že celý měsíc stojí bez pohybu a pak ho naložíš plné věcí, zapřáhneš za něj ještě vozík a jedeš někam 200 km, tak potom je fakt lepší ta felicie.
Ano, od spalovací auta nikdy nikomu barák neschořel.
Já mám dojezd skoro stejný. Jelikož mám teplovodní topení, tak jsem do okruhu doinstaloval teplovodního bufíka topím si jak chci.
Když jsem s tím ještě jezdil každý den do práce, tak jsem za rok spáli cca 20l benzínu.
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 18777 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: po prosinec 30 2024, 15:48 Předmět:
Kámoš má Golfa 2018, jakou baterku jsem zapoměl. V létě Bydžov - Praha přes Chlumec po dálnici s malou rezervou, v zimě to samý zůstal u Chlumce stát, těch posledních 10 km to nedalo. Už jsem to tady jednou dával k dobru. _________________ Jirka
p32, pýtaš sa na nesprávnom fóre, človek čo rozumie elektrike a je tu na fore , si zatial elektroauto nekupi
Tak to tě asi zklamu. Bude to již skoro 6 let co jezdím s BMW i3s. Baterie 33kWh využitelných myslím nějakých necelých 28kWh. Kolik dojedu ti přesně nepovím. Počítám v mrazech okolo 120km, ale taky to auto za tu dobu 4krát topí na čas, takže neškrábu okna přelézám z tepla domova do tepla auta. Před obchodem čeká a taky topí... to pak máš těžko.
Ještě dodám že na dálnici si taky řekne o cca 25kWh/100km
p32: záleží kde jezdíš. Má to více specifk. _________________ Internet - metla lidstva
Založen: Jan 28, 2009 Příspěvky: 688 Bydliště: okres Beroun, kraj Středočeský
Zaslal: st leden 08 2025, 15:36 Předmět:
eGolf s tepelným čerpadlem: spotřeba je vyšší, ale záleží na použití - nejvíc energie sežere natopení studenýho auta. U našeho použití se jednou ráno natopí ze zásuvky a podruhé z baterky cestou domů z práce. Když za den skočíš do studenýho auta dvacetkrát, tak zjistíš, žes na topení použil půlku baterky.
Odpovím ti tedy trochu jinak: pokud si koupíš auto se "správným" dojezdem (tzn. tvoje potřeby x 2), tak odpověď na tvou otázku tě vůbec nemusí trápit.
Mám už přes rok hybrida, takže mi to je jedno, ale všimni si, kdo tohle téma založil a přečti si pořádně jeho příspěvek. O žádném zakoupení nic nepíše, je to jen vysmívání všem, kteří takové auto vlastní. On jen potřebuje vyprovokovat hádku, tak jako ve vlákně o České spořitelně, což se zcela shoduje s touhle definicí
citace:
Troll (či trol) je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který začíná hádky, provokuje čtenáře na internetu a rozsévá neshody tím, že zveřejňuje záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům. Jeho cílem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi a odklonit se od tématu debaty. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15860 Bydliště: Olomouc
Zaslal: st leden 08 2025, 17:41 Předmět:
matahari napsal(a):
Troll (či trol) je v internetovém slangu účastník online diskusních fór, chatů či blogů, který začíná hádky, provokuje čtenáře na internetu a rozsévá neshody tím, že zveřejňuje záměrně provokativní, urážlivé nebo irelevantní (off-topic) příspěvky k citlivým tématům. Jeho cílem je vyprovokovat ostatní uživatele k emotivní odezvě nebo jinak narušit normální, věcnou diskusi a odklonit se od tématu debaty. Činnost trolla bývá v internetovém diskurzu nazývána trollingem či trollováním.
Právě ses pěkně popsal. Zase trolluješ cizí vlákno, když nemáš nic k tématu? Nebo co jsi nepochopil na té otázce o dojezdu a proč máš vůbec nějaké výhrady k lidem, co mají emobily? Tak se pochlub, co máš za hybrida.
rezis napsal(a):
Ještě dodám že na dálnici si taky řekne o cca 25kWh/100km
p32: záleží kde jezdíš. Má to více specifk.
To si taky myslím. Žádného emobila nemám a tak mě to docela překvapilo a myslel jsem, že je to jen pomluva.
Copak, už jsi nepamatuješ své jiné vlákno, ve kterém jsem napsal o svém hybridu? Na rozdíl od tebe o tom něco vím.
Věta začínající "Je lepší mít v záloze raději i to auto se spalovacím motorem ...", je zcela vystihující. I kdyby ses snažil sebe víc, tak jako provokatér jsi průhledný jak igelit.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.