Zaslal: út leden 07 2025, 9:16 Předmět: Imobilizér - dokáže někdo vysvětlit?
Včera se mi stala taková věc.
Měnil jsem baterku v klíči. Samozřejmě jsem myslel na něco jiného a dal baterku obráceně.
DO samozřejmě nešlo, na tom není nic divného. Ale auto ani nešlo nastartovat a svítila na budíkách ikona, že nebyl odkódován imobilizér.
Náhradním klíčem kde není DO a baterka to nastartovat šlo.
Po otočení baterky vše zase funguje. Bohužel jsem nezkoušel nastartovat s kličem kde nebude baterka, tak nevím jak by se to zachovalo.
Do teď jsem žil v tom, že immo čip je normální RFID čip, který je napájen bezdrátově (takto to musí být v náhradním klíči, kde baterka není) a baterka v klíči je jen pro vysílač DO.
Nebo je použit rozdílný čip immo pro klíč s DO a bez DO?
Asi bych to rozsekl tak, že bych vyndal baterku z klíče. Ale nechce se mi ho znovu rozebírat. Ono se to tam musí páčit a čím méně se bude rozebírat, tím lépe.
Žil jsem v tom, že by ten čip měl fungovat i bez baterky. Však se může stát, že někam dojedu a mezitím mi z nějakého důvodu chcípne baterka v klíči, tak by mělo jít odemknout mechanicky a jet domu.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1224 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út leden 07 2025, 12:12 Předmět:
Je to jak píšete. Jsou prakticky dva "druhy" immo transpondérů v klíči:
1) samotný jakoby RFID čip, který obsahuje anténku, polovodičový čip i kondenzátory pro udržení napájení z RF signálu. Provedení bývá skleněná ampulka nebo šikmo seseknutý černý kvádr.
2) čip ve formě integrovaného obvodu na plošném spoji, "anténa"-cívka je diskrétní součástka a drobotina kolem jsou také diskrétní součástky. Často je v tomto čipu i integrována funkce dálkového ovládání, takže jsou k tomu připojená tlačítka a anténa pro DO je jako obrazec na plošném spoji pro frekvenci zpravidla 434MHz. Takovéto provedené pro funkci dálkového ovládání potřebuje i baterku. Pro funkci immobiliséru není třeba, protože se z RF signálu nabíjí kondenzátor, který pak obvod v době komunikace napájí. Jak se to bude chovat s obrácenou baterkou je otázka, ale možné je, že přes substrátové ochranné diody dojde k znemožnění funkce RF části pro imobilisér. Po pravdě jsem to nezkoušel s otočenou baterkou.
Auto už jsem dal otci na ty jeho popojížďky po okolí.
Baterka bude někde kolem 70%. Mám najeto asi 110 tis km.
V zimě už je to horší, tam to je tak 30-35 km.
Ale povedlo se mi sehnat levně komplet články do baterky, tak to někdy zkusím rozebrat, přeměřit a poskládat baterku znovu z těch nejlepších článků.
Jinak spokojenost. Jediný auto co jsem měl, co po mě nic nechtělo. Jen jezdí a jezdí.
Akorát dřív to bylo lepší, když noční proud stál pod 3 kačky. Dneska už to tak velká úspora proti spalovacímu autu není.
Nechávám ho právě jen kvůli těm krátkým popojížďkám, protože mu to nevadí a hned to topí.
Elektromobil se teď už nevyplatí. Když se jezdilo za 35 Kč/100km, tak to byla jiná.
Za starý ojetiny lidi chtěj nesmysl a použitelný zánovní stojí půl mil.
Za pár korun mám slušný starší auto, kde můžu pustit klidně 50-60 tis za velký servis, abych na to dobu nemusel sáhnout a ještě mi zbude hromada peněz na palivo.
Jezdil jsem Fiatem 500e a pak jsem přešel na BMW I3s a to v době kdy chtěl ČEZ měsíčně 500Kč a nic jsi neřešil.
Teď jak píšeš už to není taková sranda. Nicméně komfort je a lehce se na něj navykne.
Na dlouhé trasy mám ještě naftu. Nicméně hledám něco kolem komína pro drahou polovičku. Ona nahrká denně od 0 do 60km. _________________ Internet - metla lidstva
i3 to dá i v provedení 60Ah. To by asi nebyl problém. Ale slušné kousky jsou cenově vysoko a pneu v naprosto ím rozměru to žere na počkání.
To nemá webasto? Díval jsem se po inzerátech a někteří ho tam píší. Jinak předehřev je věc kterou bych už neměnil. _________________ Internet - metla lidstva
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.