Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 584 Bydliště: Roztoky
Zaslal: pá leden 24 2025, 11:29 Předmět:
Na svých mladých vidím, že je celá škola, už od prvního stupně formuje na zpusob učení typu nabifluj, napiš písemku, zapomeň. No a pak v předmětech, kde je potřeba vybudovat základy a na nich stavět (matika, fyzika, elektrotechnika...) to dopadne blbě, studenti se brzy ztratí a začnou daný předmět a vyučujícího nenávidět a ztratí motivaci a zájem.
P.S. prvním stupněm mám na mysli 1,-5. třídu ZŠ
Naposledy upravil ondraN dne pá leden 24 2025, 12:59, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6758 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: pá leden 24 2025, 12:33 Předmět:
A proto jsem fyziku učil zábavnou formou už na prvním stupni. Byl to experiment za experimentem. 90 % experimentů dělali sami (obvody, pájeni, periskopy...), 10% ukázka (plasma v mikrovlnce, raketový motor, ohyb světla v akvárku,...).
Založen: Aug 16, 2022 Příspěvky: 584 Bydliště: Roztoky
Zaslal: pá leden 24 2025, 12:57 Předmět:
Jo, ale kolik takových osvícených učitelů je
Jak to sleduji, tak si na studentech spíš kompenzují svoje mindráky ...
Ne že by to za nás (osumdesátky) bylo s učiteli o moc lepší, ale nebylo tolik učiva a vše se opakovalo, dokud to i ti méně bystří neuměli.
Založen: Jun 30, 2005 Příspěvky: 1594 Bydliště: Pardubický kraj
Zaslal: so leden 25 2025, 23:41 Předmět:
Já si ze školy nejvíc vážím teoretických znalostí, protože v praxi se to težko dohání, hlavně když chybí základy. Určitě je dobré tu teorii občas předvést i prakticky buď simulací, nebo na měření.
Myslím si že teď narazím na školský systém, ale informace kdo byl Faraday, Tesla,... kdy byla objevena elektronka, tranzistor..., jak vypadala releová ústředna, elektronková televize,... a další technickou archeologii bych učil v dějepisu. Stejně je to na průmyslovce nematuritní předmět, tak proč to nepřizpůsobit...
V aplikačních předmětech, jako zmíněná číslicovka bych určitě nevynechal teorii: logické funkce, Booleova algebra, optimalizace akonečné automaty
A pokud si matně vzpomínám, tak v číslicovce se nám střídala hodina teorie s hodinou praxe, kde se zapojovalo první půlrok a druhý půlrok se programovaly GAL obvody (ty už bych nahradil FPGA).
Ani na SPŠ ani na VŠ jsem se kloudně nedozvěděl jak správně navrhovat plošňáky. Na SPŠ se to řešilo jen v rámci dílen a bylo to spíš samostudium. Na VŠ byl předmět konstruování, ale tam to učil člověk, který z praxe vypadl někdy před revolucí a bylo to vlastně o ničem, protože desky s SMD a několika BGA obvody potřebují jiný přístup než dvoustranné desky plné TTL obvodů v DIL.
Proč máme 8 letá gymnázia, ale 8 leté průmyslovky ne?
Založen: Jan 13, 2007 Příspěvky: 15939 Bydliště: Olomouc
Zaslal: ne leden 26 2025, 9:21 Předmět:
Zmije napsal(a):
Proč máme 8 letá gymnázia, ale 8 leté průmyslovky ne?
Teoreticky? Protože by to tak 90% žáků prostě nezvládlo. Žáci umějí většinou jen to, co je doma zvládnou rodiče doučovat či prověřovat z dané učební látky. Je to vidět u gymnázií, kde absolvent musí umět matematiku, vlastní a aspoň jeden cizí jazyk, aby ho úspěšně prošli. Když vidím úroveň přijímaček pro normální střední školy, tak se divím, proč ty přijímačky rovnou nezruší a nepřijímají je rovnou bez nich. Na té střední škole se potom ještě dva roky doučují matematiku základní školy.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6758 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: út leden 28 2025, 21:16 Předmět:
Aj, propaganda do průmyslovky. Bobeš vám udělá učební plány, že nezůstane tranzistor na tranzistoru... Ale žáci zhlédnou videa a nebudou poslouchat hloupého.
@rudolf02: Programování určitě ano. C je dobrý základ, neuškodí ani powershell - nic to nestojí, mají to každý wokna. A lze ho nainstalovat i na linucha nebo jabko, takže skripty chodí na všech platformách. Možná i VBA se pro práci s excelem může hodit.
Co se dalšího týče, rozhlédl bych se po možnostech zaměstnání v okolí a tomu výuku přizpůsobil.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4462 Bydliště: u HK
Zaslal: st leden 29 2025, 7:51 Předmět:
Jenom se zeptám znalých jak často se používá programování v
B) strukturovaný text PLC dle IEC61131-3 já to sice v nějakých velmi omezených mantinelech znám, ale raději používám objektové programování na PC.
Založen: Dec 13, 2011 Příspěvky: 8105 Bydliště: Earth
Zaslal: st leden 29 2025, 22:49 Předmět:
BOBOBO napsal(a):
Pájení SMD co bude potřebovat možná 1 z tisíce , to bych nechal na doškolení . Ono bývá dobré , pokud jsou již používána lepší zařízení , nechat se vyškolit dodavatelem-servisem .
Tak ty SMD součástky se používají už přes 30 let. Nějakou pozornost bych tomu věnoval.
Co bude student opravdu potřebovat v práci, těžko říct. Můj spolužák ze ZŠ studoval nějaké elektrotechnické lyceum, ale nebavilo ho to, tak potom vystudoval ještě ekonomickou VŠ. _________________ 010203
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.