Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor funguje/nefunguje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Cowley



Založen: Feb 04, 2005
Příspěvky: 3456

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 16:29    Předmět: Citovat

Na tohle mám "udělátko".

Ampérmetr s novou pojistkou, který připojuji postupně na jednotlivá pojistková pouzdra a měřím klidový proud dané větve.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33241
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:15    Předmět: Citovat

petrvk napsal(a):
...
Teď jsem znovu dával kostru extra z baterie - přímo na nový šroub alternátoru, ale žádná změna. Jen mě zaráží ten odběr alternátoru...
Chápeš, že i když spojíš kostru alťasu s baterkou, tak pořád ještě můžeš mít přechoďák mezi tou baterkou a kastlí a všecko co žere elektriku a potřebuje spojení přes kostru, tím máš od baterky a alťasu oddělený? Ty musíš nejdřív docílit toho, abys měl co nejdokonalejší spojení mezi VŠEMA KOSTRAMA v autě. Pak teprve můžeš měřit, kde máš jaký napětí vůči tý pospojovaný kostře.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 2033
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:23    Předmět: Citovat

Jednoduché je přece připojit voltmetr na - baterie a při běhu druhý fous od měřáku přímo na těleso alternátoru a jsme doma!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 155

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:39    Předmět: Citovat

Odstraněna citace předcházejícího příspěvku, viz bod 4f "Pravidel". jimirek

To zítra zkusím, ale abych řekl pravdu, nevím, co tam mám měřit? Mínus na mínus...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ferdislav



Založen: Aug 15, 2011
Příspěvky: 1074
Bydliště: Mostecko

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:41    Předmět: Citovat

Pokud nebude spoj dokonalý naměříš tam napětí jako na rezistoru, viz ohmův zákon
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 155

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:44    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
petrvk napsal(a):
...
Teď jsem znovu dával kostru extra z baterie - přímo na nový šroub alternátoru, ale žádná změna. Jen mě zaráží ten odběr alternátoru...
Chápeš, že i když spojíš kostru alťasu s baterkou, tak pořád ještě můžeš mít přechoďák mezi tou baterkou a kastlí a všecko co žere elektriku a potřebuje spojení přes kostru, tím máš od baterky a alťasu oddělený? Ty musíš nejdřív docílit toho, abys měl co nejdokonalejší spojení mezi VŠEMA KOSTRAMA v autě. Pak teprve můžeš měřit, kde máš jaký napětí vůči tý pospojovaný kostře.

Jako já ti rozumím, jak to asi myslíš, ale já to auto normálně nastartuji a ten startér má velký odběr tak si nemyslím, že by v tom mohl být problém. Nebo se pletu?
Jinak všem díky za postřehy.
Dneska dáme pivko a vyčistíme hlavu na další den.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
misocko



Založen: Jun 26, 2009
Příspěvky: 1346
Bydliště: Hlohovec (Sk)

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 17:50    Předmět: Citovat

a ano, alternator pri pripojovani nema prskať. Niečo je zle, asi aj s Tvojim technikom na alternatory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33241
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:11    Předmět: Citovat

Pokud při propojení + pólu baterky a alternátoru dochází k jiskření, je proražená některá z diod usměrňovacího můstku a k ní příslušná fáze statorovýho vinutí se přes opačně pólovanou druhou diodu z páru zkratuje na kostru. Ten člověk, co tvrdí že altík je v pořádku, by měl jít k lopatě, ne opravovat elektroniku.
Diagnostika je jednoduchá - altík se otevře a ohmmetrem nebo jiným zdrojem limitovanýho proudu se zkouší jednotlivý diody proti svýmu chladicímu profilu, do kterýho jsou nalisovaný svým pláštěm. Občas jsou dostupný jednotlivý diody, pak stačí tu defektní vyměnit, obvykle se ale mění kompletní "srpečky" = chladicí profily s 3 diodama naráz. Jsou pro každou polaritu diod odlišný.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 13227

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:19    Předmět: Citovat

To by snad vzniklo znatelné teplo a z altíku by se i kouřilo, ne? Tohle jiskření bude mít na svědomí spíše integrovaný regulátor a proud by neměl přesáhnout nějakou "zdravou" hodnotu. Nicméně je to po usměrňovacích diodách druhý podezřelý (po vyloučení vadného kostření).
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19238
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:29    Předmět: Citovat

Některé altíky opravdu mohou při připojení zajiskřit . Spíš si vzpomeň , na jakou stranu táhl řemen u servisáka a jak táhne utebe , nebo jste měli venku regler a viděli uhlíky ? Jsou dost dlouhé ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33241
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:30    Předmět: Citovat

Zeptejte se Jirky Blechy = GeorgeB tady na fóru, kolik aut jezdí měsíce a roky s proraženou jednou diodou v altíku - a nepozná se to jinak než vošklivoškopkem, kde na výsledným zvlnění 6-pulsního můstku chybí jeden voblouček ...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
masar



Založen: Dec 03, 2005
Příspěvky: 13227

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:36    Předmět: Citovat

To je sice pravda, ale nedochází ke zkratování proudu na kostru, nýbrž ke zkratu části vinutí. To je trochu rozdíl.
Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19238
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:41    Předmět: Citovat

A stále přesto dobíjí ..... Karle di se vyspat .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 155

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 18:58    Předmět: Citovat

BOBOBO napsal(a):
Některé altíky opravdu mohou při připojení zajiskřit . Spíš si vzpomeň , na jakou stranu táhl řemen u servisáka a jak táhne utebe , nebo jste měli venku regler a viděli uhlíky ? Jsou dost dlouhé ?

Točí se stejně. Taky mě to napadlo. Regulátor dal jiný s uhlikama protože původní při demontáži uhlík praskl. Byl asi 50 %.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19238
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: so únor 01 2025, 19:02    Předmět: Citovat

Nemyslím stranu-směr , ale tah řemenu , tím může vychýlit rotor při vadném ložisku . Kupodivu častěji je v řiti ložisko u regleru a ne u řemenice .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund