Zaslal: so únor 08 2025, 13:54 Předmět: Parkovací jednotka ECU v mrazu nefunguje
Ahoj,
chlapi neřešil někdo z vás situaci, kdy je elektronická komponenta nefunkční pouze v nízkých teplotách?
Mám Citroen s couvacími senzory. Pouze v teplotách pod cca 2°C přestává fungovat řídící jednotka. Diagnostika sice hlásí vadný senzor, ale chová se to stejně i po výměně všech senzorů. Měl jsem sundaný i nárazník, vizuální kontrola kabelů, proměření, nikde ani stopa po oxidaci, vše ok.
Jednotka má označení PSA VALEO-AAS-CEM01 96 614968 80 a je chycená pod tapecem v kufru, takže jsem se kní ještě nedostal.
Díky moc. Mě Google tu odkrytovanou fotku vůbec nenabídne, prevít.
Ona ta jednotka občas blbla, ikdyž byla vysoká vlhkost vzduchu, což byl paradox, protože auto stálo pod střechou suchý. Ale víc mě štve ta zima, kdy je to přes 3 měsíce nespolehlivý. Loni to ještě jakžtakž fungovalo, letos pípne jednou do týdne.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1232 Bydliště: Pardubice
Zaslal: ne únor 09 2025, 10:19 Předmět:
Vidím rozpor v tom co píšete.
citace:
vizuální kontrola kabelů, proměření, nikde ani stopa po oxidaci, vše ok.
a následuje...
citace:
Jednotka má označení PSA VALEO-AAS-CEM01 96 614968 80 a je chycená pod tapecem v kufru, takže jsem se kní ještě nedostal.
Jak jste mohl proměřit kabely,když jste se k jednotce nedostal?
Jde mi o jedno: pokud to hlásí pouze jeden senzor (vždy stejný) při mrazu, tak je malá pravděpodobnost,že by to bylo jednotkou.
Napadá mě: v nějakém místě shnilý signálový kabel nebo konektorové spojení. Vlhká oxidace nad 0°C by signál mohla přenést, ale jakmile to zmrzne, tak už z toho může být nevodivý spoj.
Za tapec se dá strčit ruka a kabely odpojit. Nedostanu se ke šroubům, takže nemůžu jednotku demontovat.
Ten kabel je pevně uložený v zadním nárazníku a mimo izolace je naněm ještě textilní namotávka. Sundal jsem jenom část textilu, ale kabel je jak nový a ani u konektorů nevypadá nijak porušený. Zkoušel jsem různě ohýbat, ale piny mají vždy kontakt, tak už nevím co více zkusit. Je možné, že konektor ztrácí kontakt v nízkých teplotách, ale nemám šanci jej nahradit. Pochybuju, že se dá někde koupit za rozumnou cenu a navíc bude vyžadovat speciální vybavení.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33408 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 09 2025, 15:16 Předmět:
marat napsal(a):
... Mám Citroen s couvacími senzory. Pouze v teplotách pod cca 2°C přestává fungovat řídící jednotka. Diagnostika sice hlásí vadný senzor, ale chová se to stejně i po výměně všech senzorů. ...
Zlatě nám, co umíme jako starý páky couvat i bez elektroniky, kdy nám nejlepšíma senzorama jsou oči, uši a zadnice ...!!!
Přesně stejnej problém řešil bratříček na dovezený ojetině golf-kombi ročník tuším 2015, taky jak se ochladilo, tak neuměl zacouvat, protože mu to hlásilo všecko vadný, jako tady značka VALEO, no děs. Nakonec to vyřešila výměna veškerý couvací elektroniky za komponenty BOSCH určený pro audi. Údajně to do golfa pasuje. Netuším, jak to bude u žábožrouta. Podle všeho Valeo neumí zajistit dostatečnou odolnost hlavně svejch čidel proti navlhnutí, načež ochlazení dokoná dílo zkázy. Bosch dělá čidla líp těsněný, takže nenasáknou nežádoucí vlhkost a fungujou tak i v zápornejch teplotách. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Tvůj rejpanec nepadá na úrodnou půdu. Stará páka jsem, ale nebaví mě 10x denně na centimetr ladit auto na parkovací místa v nových office centrech, kde se počítá s auty velkosti Mini pro Mr. Beena. Ve dvou dokonce musím nejdřív vystoupit a pak auto zatlačit na místo a "zašpalkovat", jak to tam novodobý architekti krásně spočítali.
Tu vadu čidla hlásí jednotka i s úplně novými čidly, jenom nacvaklými na konektor, takže značkou to nebude.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.