Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19466 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 02 2025, 14:01 Předmět:
Kontrolovaj jsi ten kostřící šroub ? měl jsi ho venku a čistil ? Našel jsi střed vinutí ? konce nech tak , SPOJ . Jestli je spoj nějak uzavřen soustřeď se na něj .
Jaký kostřící šroub? Já mém altík ve svěráku. Jinak pokud je altík bez připojení kabelu B+, žárovka svítí L. Ale pokud propojím B+, začne svítit jasněji.
Jinak žádná změna ohledně dobíjení...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19466 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 02 2025, 14:28 Předmět:
Začíná mne to unavovat . Měl jsi ten alterňas rozpůlený ? Nevidím foto zevniř . Našel a zkontroloval jsi výkonový spoj statoru ? Mám na tebe tyto poslední otázky .
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 19466 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: ne únor 02 2025, 14:37 Předmět:
No právě , už jsme zase doma . Rozděláš to tak , že ti zůstane rotor s deklem s řemenicí a zůstane spojený stator s deklem s regulátorem a uvidíš vnitřek s usměrňovacími bloky . Celý den .....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33414 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 02 2025, 16:45 Předmět:
davemh napsal(a):
Nj, takový zákazník by skončil na blacklistu.
Na tom vodiči L (ze strany auta), je nějaké napětí, při zapnutém klíči?
U mně by na blacklistu skončil takovej technik - když mi tvrdí, že na stolici to jede a po montáži do auta ne a nejde ani ručně nabuzenej, tak je NĚKDE asi něco špatně. A že už jsem pár obdobně "fungujících" autodílen viděl. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Všem Vám moc děkuji za rady. I když se mi doma alternátor nepodařilo probudit, však na stolici funguje normálně. Snad málo otáček aku vrtačky, netuším, ale v autě funguje. Všechny nervy s vyndáváním, pokusů o rozběh atd byl v celku zbytečný. Jak jsem psal na začátku, auto jsem takhle pořídil s tím, že je tam ztráta proudu. Auto od začátku prostě nedobíjelo i když kontrolka nesvitila. Někdo před X časem, tam dal patný řemen a to byl kámen úrazu. Chyběly tam dvě drážky (i když lze 5/6 drážek) a altík i když se točil, prokluzoval. Já jsem v rukavicích neregistroval teplotu řemeničky. Ponaučení pro příště. Vše kontrolovat a nikomu nevěřit. Ještě jednou díky všem za poznámky.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 2099 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne únor 09 2025, 12:11 Předmět:
A nebylo ten řemen slyšet, že kvičí? V tomto vlákně jsme popisoval, co mi to dělalo, teď po výměně je konečně pokoj. Vymontovaný alternátor čeká na rozsápání, zatím na to není čas. Vymontovaný co zlobil se točí volně.
Mno,na prázdno nic. Jen když jsem dal plný rejd, tak byl slyšet, ale nepřikládal jsem tomu nějakou pozornost. Přeci takových co kvičí je na silnicích... |Chyba.
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 2099 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne únor 09 2025, 13:20 Předmět:
Jasně, naprázdno, tedy na volnoběh, je sice nabuzený, kontrolka nesvítí ale jak má při otáčkách dát větší proud a je víc zatížený tak kvičí. Každá zkušenost dobrá.
Jednou jsem viděl, jak po výměně startéru nechtěla škodovka 120 ani za boha chytit, baterka točila motorem jak zběsilá a nic. Po delší době na to chlap co koukal do motoru řekl, zatoč mi s tím ještě jednou a bylo jasno, startér točil na opačnou stranu. Přesně si nepamatuju proč, tak nějak se mi zdá že byl z Š1203 ale nevím to jistě. Taková blbost....
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33414 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 09 2025, 15:07 Předmět:
Hvízdají starý klínový řemeny, ztvrdlý stářím, když jsou studený - to pak prokluzujou na bocích. Jak se ohřejou, změknou a je po hvízdání - až do dalšího vystydnutí. Plochý mikrodrážkový řemeny hvízdají z jinýho důvodu - ty hvízdají proto, že mají třeba zadřenou řemenici nebo napínací kladku a na ní tím pádem prokluzujou, ne proto, že by byly tvrdý a neohebný. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Jun 20, 2010 Příspěvky: 2099 Bydliště: Česká Lípa
Zaslal: ne únor 09 2025, 15:10 Předmět:
No mě, jak jsme popsal někde výš, kvičel klínový řemen i po výměně, s pravděpodobností hraničící s jistotou kvůli přidírání alternátoru při vybuzení. Starý řemen si kvíkne třeba po nastartování na chvilku a pak je klid, mě to kvičelo pokud otáčky a s nimi napětí na baterce spadly a pak bylo potřeba dodat nějaký výkon, teplý, studený, všecko jedno. Při jízdě kdy jsem viděl na měřáku 13,9 - 14,1V to neudělalo nikdy.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.