Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Alternátor funguje/nefunguje
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19466
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:01    Předmět: Citovat

Kontrolovaj jsi ten kostřící šroub ? měl jsi ho venku a čistil ? Našel jsi střed vinutí ? konce nech tak , SPOJ . Jestli je spoj nějak uzavřen soustřeď se na něj .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:25    Předmět: Citovat

Jaký kostřící šroub? Já mém altík ve svěráku. Jinak pokud je altík bez připojení kabelu B+, žárovka svítí L. Ale pokud propojím B+, začne svítit jasněji.
Jinak žádná změna ohledně dobíjení...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19466
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:28    Předmět: Citovat

Začíná mne to unavovat . Měl jsi ten alterňas rozpůlený ? Nevidím foto zevniř . Našel a zkontroloval jsi výkonový spoj statoru ? Mám na tebe tyto poslední otázky .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:32    Předmět: Citovat

Já jsem ho nepůlil. Kdybych ho chtěl rozdělat musel bych odpajet stator a to nedokážu.
Zítra ho odnesu zase do dílny zda pojede na stolici...


Naposledy upravil petrvk dne ne únor 02 2025, 14:34, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 372
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:34    Předmět: Citovat

Nj, takový zákazník by skončil na blacklistu.
Na tom vodiči L (ze strany auta), je nějaké napětí, při zapnutém klíči?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 19466
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:37    Předmět: Citovat

No právě , už jsme zase doma . Rozděláš to tak , že ti zůstane rotor s deklem s řemenicí a zůstane spojený stator s deklem s regulátorem a uvidíš vnitřek s usměrňovacími bloky . Celý den .....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 14:39    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
Nj, takový zákazník by skončil na blacklistu.
Na tom vodiči L (ze strany auta), je nějaké napětí, při zapnutém klíči?

Díky za info.
Jinak kdyby jsi to četl,tak víš,že altík nefunguje ani na ruční buzení.
Díky všem
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
davemh



Založen: Jul 02, 2016
Příspěvky: 372
Bydliště: Český ráj

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 15:09    Předmět: Citovat

Prošel jsem znovu celé vlákno, kde je taková informace uvedena? Pokud nejde nabudit ručně, jak je možné že ve stolici funguje?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33414
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 02 2025, 16:45    Předmět: Citovat

davemh napsal(a):
Nj, takový zákazník by skončil na blacklistu.
Na tom vodiči L (ze strany auta), je nějaké napětí, při zapnutém klíči?
U mně by na blacklistu skončil takovej technik - když mi tvrdí, že na stolici to jede a po montáži do auta ne a nejde ani ručně nabuzenej, tak je NĚKDE asi něco špatně. A že už jsem pár obdobně "fungujících" autodílen viděl.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 11:49    Předmět: Citovat

Všem Vám moc děkuji za rady. I když se mi doma alternátor nepodařilo probudit, však na stolici funguje normálně. Snad málo otáček aku vrtačky, netuším, ale v autě funguje. Všechny nervy s vyndáváním, pokusů o rozběh atd byl v celku zbytečný. Jak jsem psal na začátku, auto jsem takhle pořídil s tím, že je tam ztráta proudu. Auto od začátku prostě nedobíjelo i když kontrolka nesvitila. Někdo před X časem, tam dal patný řemen a to byl kámen úrazu. Chyběly tam dvě drážky (i když lze 5/6 drážek) a altík i když se točil, prokluzoval. Já jsem v rukavicích neregistroval teplotu řemeničky. Ponaučení pro příště. Vše kontrolovat a nikomu nevěřit. Ještě jednou díky všem za poznámky. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 2099
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 12:11    Předmět: Citovat

A nebylo ten řemen slyšet, že kvičí? V tomto vlákně jsme popisoval, co mi to dělalo, teď po výměně je konečně pokoj. Vymontovaný alternátor čeká na rozsápání, zatím na to není čas. Vymontovaný co zlobil se točí volně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
petrvk



Založen: Nov 27, 2012
Příspěvky: 157

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 12:36    Předmět: Citovat

Mno,na prázdno nic. Jen když jsem dal plný rejd, tak byl slyšet, ale nepřikládal jsem tomu nějakou pozornost. Přeci takových co kvičí je na silnicích... |Chyba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 2099
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 13:20    Předmět: Citovat

Jasně, naprázdno, tedy na volnoběh, je sice nabuzený, kontrolka nesvítí ale jak má při otáčkách dát větší proud a je víc zatížený tak kvičí. Každá zkušenost dobrá.
Jednou jsem viděl, jak po výměně startéru nechtěla škodovka 120 ani za boha chytit, baterka točila motorem jak zběsilá a nic. Po delší době na to chlap co koukal do motoru řekl, zatoč mi s tím ještě jednou a bylo jasno, startér točil na opačnou stranu. Přesně si nepamatuju proč, tak nějak se mi zdá že byl z Š1203 ale nevím to jistě. Taková blbost....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 33414
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 15:07    Předmět: Citovat

Hvízdají starý klínový řemeny, ztvrdlý stářím, když jsou studený - to pak prokluzujou na bocích. Jak se ohřejou, změknou a je po hvízdání - až do dalšího vystydnutí. Plochý mikrodrážkový řemeny hvízdají z jinýho důvodu - ty hvízdají proto, že mají třeba zadřenou řemenici nebo napínací kladku a na ní tím pádem prokluzujou, ne proto, že by byly tvrdý a neohebný.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jardafiala



Založen: Jun 20, 2010
Příspěvky: 2099
Bydliště: Česká Lípa

PříspěvekZaslal: ne únor 09 2025, 15:10    Předmět: Citovat

No mě, jak jsme popsal někde výš, kvičel klínový řemen i po výměně, s pravděpodobností hraničící s jistotou kvůli přidírání alternátoru při vybuzení. Starý řemen si kvíkne třeba po nastartování na chvilku a pak je klid, mě to kvičelo pokud otáčky a s nimi napětí na baterce spadly a pak bylo potřeba dodat nějaký výkon, teplý, studený, všecko jedno. Při jízdě kdy jsem viděl na měřáku 13,9 - 14,1V to neudělalo nikdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 5 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund