Zdravím, při poslední výměně kola při defektu se chová nějak divně. Při povolování nastaven na 400 Nm, vpohodě povolil šrouby, při montáži šroubu nastaven na 100Nm , šroub dotažen na délku závitu a začal zpomalovat, jakoby byla slabá baterie , až do úplného zastavení bez přeskoku kladiva. Ale baterka na 100 % nabitá. Následně při zmáčknutí tlačítka se nic neděje. Ani tam ani zpět. Přepnutí na 400Nm, taky se nic neděje. Po chvíli již jede , ale chová se to stejně. Po výměně baterie jede , ale při nastavení na 100Nm mohu zastavit rukou bez přeskoku.
Již řeším reklamaci, ale může mi někdo vysvětlit , jak funguje přepínání, když je tam jen tlačítko. Co měří sílu dotahování?
A v čem by mohla být závada. Pokud zapnu 400Nm , tak to jede a když to zastavím rukou tak to přeskakuje jakože je dotáhnuto na 400Nm, jenže takhle dotahovat šrouby nechci. Protože nevím ,jestli to nepřetáhne. Vždy jsem utáhl na 100Nm a pak dojel Klasickým momentovým klíčem.
Založen: Jun 30, 2021 Příspěvky: 174 Bydliště: Frýdek-Místek
Zaslal: so březen 01 2025, 11:38 Předmět:
Zvláštní, že nikdo neví jak to přepínání momentu funguje. Zřejmě to nikdo neměl rozebráno.
Tak počkám, až mi pošlou nový kus a ten starý rozeberu a uvidím co tam je.
Nemyslím si, že by to přepínání momentu úplně fungovalo. Dle mě je tam jen omezení napětí na motoru. Jde to poznat když ho vytáhneš studený tak se nechce skoro točit. A taky se ta síla mění v závislosti na baterce. Ty momenty na které to dotáhne jsou často informativní a to jako že hodně. _________________ Internet - metla lidstva
Čo mám rázový skrutkovač PDSSA 20Li A1, tak tam bude systém "nastavenia momentu" na rovnakom princípe, lebo mechanicky sa nenastavuje... len podľa regulácie prúdu do motora (otáčiek) sa reguluje aj sila "príklepu" .
Mám na ňom ale nejakú chorobu... na spodnom - riadiacom plošáčiku, kde sa prípaja batéria je nejaký "zvod" a stály odber je 25mA... za 2-3 dni vycucá batériu.
jirika môžeš poskytnúť link, kde si objednal ND ? Mne ukazuje len UA a RU stránky...
Číslo plošáku je LY758AX V1.1
Keby mi ho bolo treba uťahovák ..Len baterka je u nás za dvacku..
Založen: Apr 02, 2011 Příspěvky: 19226 Bydliště: Nový Bydžov
Zaslal: so březen 01 2025, 19:56 Předmět:
Já měl půjčenej tenhle nebo podobnej utahovák od souseda. Nic moc, pokojně jsem se vrátil ke vzduchovýmu utahováku. Dvakrát za rok tu prcačku s desetimetrovou vzduchovou hadicí zvládnu. _________________ Jirka
Nestačí - poloha prepínača nemá na to vplyv - za prepínačom je už len komutátorový motor. Všetko riadi ten obvod, ku ktorému sa batéria pripája...
Je tam nejaký "procesorík" čo riadi otáčky + kontroluje stav bat. - no buhužiaľ bez označenia (čísla).
Mosfety aj ostatné polovodiče sú OK, na gejtoch spínacie impulzy ani napätie nie je, čiže k motoru nejde žiadne napätie vo vypnutom stave.
Ten stály odber (25mA) je tam rovnaký od cca 5V až do 20V (pod 5V už nie je). Skúsim ešte odpojiť "riadenie" z potenciometra spínača (resp celý vypínač).. či nemá nejaký zvod.. Ale funguje normálne... pri miernom zatlačení sa rozsvieti LED (prisvietenie) a potom idú otáčky plynulo regulovať...Aj "elektrická" brzda funguje správne ... ešte raz to rozoberiem.
Založen: Jan 06, 2017 Příspěvky: 148 Bydliště: Litovelsko
Zaslal: po březen 24 2025, 11:12 Předmět:
Snad to není moc OT, ale z vlastní zkušenosti bych doporučil na utahování kolových šroubů nebo matic jakýmkoliv rázovým utahovákem, momentový nástavec. Stojí pár stokorun, zamezí nadměrnému utažení a těm zvlášť poctivým, kteří dotáhnutí prováděli momentovým klíčem, ušetří spoustu práce (a těm, co to utahují jako dobytek bez citu, to ušetří velké problémy na cestě při defektu a nemožnosti povolit kolo normální fajfkou a další problémy se zničenými šrouby a možná i hliníkovými disky). Jediná nevýhoda je, pokud máte víc aut s rozdílným předepsaným utahovacím momentem, tak těch nástavců musíte mít víc. Funguje to na principu torzní pružnosti materiálu toho nástavce, po dosažení jmenovitého utahovacího momentu nástavec při torzních rázech už jen pruží a šroub nebo matice se dál neutahuje. Takže funguje jen s rázovýma utahovákama, jedno jestli elektrickýma nebo vzduchovýma. Nástavce jsou značeny podle utahovacího momentu barevně.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.