Moju nehnuteľnosť z 98-eho, obyčajný 1,6 4-ventil, pohýbem tak raz za mesiac: len aby nezatuhla: posmradím po okolí a znovu odstavím. Pred východným konfliktom som do nej nalial viac, nik nevedel čo bude, bola práve po TK. A postupne som to míňal: ale v princípe som na to "jazdil" dva roky... Prvé mesiace v pohode, ale neskôr tomu vždy po naštartovaní začal chýbať nejaký ten valec: no už po pár zošliapnutí plynového pedála zahrali všetky štyri. Tento interval sa však predlžoval: až tak, že v deň pred ďalšou TK všetky valce nabehli až po dlhej dobe plne zohriateho motora. A keďže chlapík povedal "prídi zajtra", tak som musel najazdiť ešte nejakú tú stovku km, aby zostalo v nádrži minimum: to som dolial nejakými tromi, štyrmi litrami 100-vky z OMW, vyjazdil na minimum, znovu dolial, znovu vyjazdil, a znovu dtto, a až potom som dal 100vku do pol nádrže: motor šiel ako hodinky. Pre istotu som tam vždy lial aj akúsi doporučenú prísadu. Bola to perná noc...
Keď som ráno zahlásil chlapíkovi, že som pripravený pristaviť auto, že motor je prečistený a v nádrži 100-vka, tak že blbosť! a ma hnal pre 95-ku, s tým, že 100-vka "páli úplne niekde inde": a emisnou neprejdem určite...
Tak som zasa vyjížďal 100-vku... Pri nejakých 5-10l doplnil do polky 95-ku: našťastie emisná dopadla za 1 na prvý pokus... Teraz som práve zasa po dlhšej odstávke: uvidím aký bude štart...
Auto prešlo kontrolami, a jazdilo v poriadku, predpokladám že aj gumené časti motora, po dvoch rokoch ataku 95-ťkou, boli v poriadku...
Motorová píla tiež chodila najprv dobre. Potom začala vynechávať a skapínať pri každom (veľmi občasnom) použití čoraz častejšie: až som nevyšmaril tú starú 95-ku z 5-ky kanistra a nenatankoval nový: a stovku: a ide ok...
100-vku používať v náradí je z pohľadu degradácie síce ok, ale keďže zväčša ide o vysokootáčkové mašiny, neviem či pre rozdielne vlastnosti palív je 100-vka pre ne to pravé orechové... Či nie radšej používať 95-ku a iba pred dlhšou odstávkou to neprehnať tou 100-vkou...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33653 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá prosinec 22 2023, 0:15 Předmět:
adakar napsal(a):
Moju nehnuteľnosť z 98-eho, obyčajný 1,6 4-ventil, pohýbem tak raz za mesiac: len aby nezatuhla: posmradím po okolí a znovu odstavím. ... to som dolial nejakými tromi, štyrmi litrami 100-vky z OMW, vyjazdil na minimum, znovu dolial, znovu vyjazdil, a znovu dtto, a až potom som dal 100vku do pol nádrže: motor šiel ako hodinky. Pre istotu som tam vždy lial aj akúsi doporučenú prísadu. Bola to perná noc...
Keď som ráno zahlásil chlapíkovi, že som pripravený pristaviť auto, že motor je prečistený a v nádrži 100-vka, tak že blbosť! a ma hnal pre 95-ku, s tým, že 100-vka "páli úplne niekde inde": a emisnou neprejdem určite...
Tak som zasa vyjížďal 100-vku...
...
100-vku používať v náradí je z pohľadu degradácie síce ok, ale keďže zväčša ide o vysokootáčkové mašiny, neviem či pre rozdielne vlastnosti palív je 100-vka pre ne to pravé orechové... Či nie radšej používať 95-ku a iba pred dlhšou odstávkou to neprehnať tou 100-vkou...
Toho mechoše kopni do prdele zepředu, tvrdit, že se 100oktanovým benzínem nalitým do auta z roku 1998 neprojdeš emisní kontrolou je výslovně na přesdržku. Vůbec totiž neví o čem mluví - anebo si z tebe dělá holou zádel. A u těch nářaďovejch motorků - vysokootáčkovým motorkům právě víceoktanovej benál líp šmakuje, jdou na něj plynulejc a mají "hladší" chod, protože dochází k menšímu výskytu nežádoucích zápalů mimo správný časování. "stooktanovým" benzínem prostě v žádným motoru vyrobeným po roce 1985-88 nemůžeš udělat chybu. Uškodit by MOHL v motorech, vyrobenejch před 2.sv. válkou a ještě v motorech, který se třeba v SSovjezSSkým SSajúzu vyráběly pro vozidla socijalystyckejch firem - ty tankovaly na speciální bločky "služební" 70oktanový palivo a na 100 oktanový palivo "nejsou stavěný jezdit"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Svinstvo je jen jedno - bioetanol. Reakcí s izobutenem se z něj dělá etyl terc butyl éter (ETBE), který obsahuje 47% bioetanolu. Proto se také započítává jen ze 47% do obsahu biosložky v benzínu. ETBE nemá některé nevýhodné vlastnosti bioetanolu.
Eurooil prodává pouze benzín BA 95 Natural, BA 98 Super plus a BA 95 Optimal, což je Natural s aditivy. Ve všech případech se jedná o benzín s obsahem max. 10% bioetanolu. ČEPRO nepoužívá dodatečné přimíchávání ETBE.
ETBE se používá u vysokooktanových benzínů, tj. více než 98 oktanů. U nás tudíž 100oktanové benzíny. Např. Orlen u VERVA 100 přímo uvádí, že neobsahuje bioetanol.
Jezdit tankovat na Eurooil kvůli benzínu bez bioetanolu nemá smysl. Někdy se ale stane, že na některou čerpací stanici dovezou benzín s menším obsahem biosložky - dá se to zjistit v jejich aplikaci. Ve finále je to ale stejně k ničemu, protože nevíš, kolik a čeho jim zbylo v nádrži z minulé dodávky.
A ještě dodatek - kvůli vyššímu obsahu kyslíku u bioetanolu stoupne spotřeba paliva zhruba o polovinu obsahu bioetanolu. U benzínu E10 tedy bude spotřeba o cca 2,5% vyšší proti E5.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3074 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá leden 19 2024, 18:41 Předmět:
Niečo k téme: https://www.youtube.com/watch?v=vZ3dkQb8KCQ
Môžem potvrdiť na mojej, dnes 19,3 ročnej Fieste.... Inak, keď u nás E10 nanútili už dávnejšie, tak čerpám raz za čas na Shellke... A je to badateľný rozdiel.
Sice moc nenajezdím, od začátku roku zatím 4 nádrže, ale i s těmi sračkami v benzínu navíc se mi zdá, že to jezdí stejně jako před tím.
Čepuji u Orlenu a do každé nádrže vždy cvrnknu trochu VIFu. Motor mám s turbem bez palivového filtru a přímým vstřikováním z roku 2015.
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3074 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá duben 04 2025, 19:38 Předmět:
Trochu to tu obnovím. Nedávno som bol na STK a EK. Moja Fiesta má už 20r. Najazdené 165t km. Od septembra minulého roka som bral benzín už iba na SHELL, ten červený 95. Jazdím už málo, cca 2.5 - 3t km/rok. Na EK som sa bál, lebo technik v aute začal krútiť hlavou, potom opäť ,,túroval" motor, nakoniec, keď vystúpil, povedal: Emisná v poriadku. Keď som sa doma pozrel na namerané údaje.... 👀 Porovnal som to so staršími meraniami a teraz neviem: je ten Shell zázračný ? S motorom som od poslednej kontroly nič nerobil, sviečky boli menené ešte pred 3 rokmi. Dávam do pozornosti prvé dva riadky, na porovnanie je vpravo záznam z r. 2023, ktorý viac-menej korešponduje aj s predchádzajúcimi EK. Emisnú som robil o 14:00hod, a po mne ešte šli ďalší, čiže na poruchu ich sondy by som to nezvaľoval.... 😁
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 33653 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá duben 04 2025, 19:51 Předmět:
Zázrak to není, je jen silně aditivovanej a líh v něm je nahrazenej chemickýma sloučeninama z něj vyrobenýma. Takže i když má velká část biopůvod, nemá ty charakteristický negativní vlivy a vlastnosti, jako "pouhej" etanol. Bohužel, ta "prerábka" biobabišsraček na stabilní sloučeniny je drahá, proto je ten V-power taky tak nelacinej. Tak velkej percentualní rozdíl ve vlastnostech jako v ceně to ale rozhodně není, testama v labáku Ústavu motorovejch vozidel bylo zjištěno, že sice V-power je lepší než 90% ostatních beneli 95oct, ale prakticky stejný vlastnosti jdou dosáhnout mixem "Superbenzín Aditivu" čili "VIFu" do nejběžnějšího paliva z TankONO - a cenově to vyjde o několik korun na litru levnějc ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 12, 2008 Příspěvky: 3074 Bydliště: Považie - Vorošilovo
Zaslal: pá duben 04 2025, 20:14 Předmět:
To mi je jasné, Ale ide o výsledok na EK. CO2 - čmudivosť roky bola cca +/- v hodnotách roku 2023 a teraz taký pokles? Tie ich aditíva majú ozaj dobrý vplyv na ,,vyčistenie" motora. V disciplíne ,,voľnobeh" už isto porazím aj hybrid.... 😁
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Strana 7 z 7
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.