U radiopřijímače dochází k rozlaďování naladěných stanic.Tzn., že se vysílání přeruší, ale za malou chvilku (od 2 do 5 minut) zase samovolně naladí.Na studený spoj to nevypadá. Rádio používá varikapy. Má s tím někdo nějaké zkušenosti? Předem dík.
Napis typ radia, toto bolo bezne u niektorych autoradii tesla, po chvilke sa ohriali polovodice a s teplotou odislo ladiace napatie bezne o 0.2V. Riesil som to presnou stabilizaciou.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 20 2005, 10:05 Předmět:
Pozor taky na další věc - někteří výrobci obcházejí potřebu nízkonapěťových varikapů použitím měniče napětí pro získání ladicího napětí vyššího, než je napětí v autosíti. Zároveň používají zpětnou vazbu tohoto měniče pro stabilizaci - tady může být zakopaný AZOR v nějaké nežádoucí tepelné nebo napěťové závislosti. Efekt je ale stejný - ladění ujíždí.
A za druhé - s naprostým klidem bych vyměnil ZA NOVÉ VŠECHNY elyty v napájení a stabilizaci Ulad, protože stačí 1 částečně vyschlý se sníženou kapacitou anebo s větším svodem a s okolím to může dát nádhernej RC člen s poměrně dlouhou periodou - a popisovaný efekt je na světě.
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: ne listopad 20 2005, 10:34 Předmět:
Jen pro úplnost - vypadávání stanic VKV můžou způsobovat i přistávající dopravní letadla, pokud člověk bydlí poblíž letiště. Pozoroval jsem to, když jsem jeden čas bydlel v Praze - Motole. Kdysi dávno o tom byl i nějaký článek v Amatérském rádiu (tam byl myslím rozebírán tento jev z hlediska dálkového příjmu).
Ale co si pamatuju, tak to byly kratší výpadky, možná tak půl minuty, ale to je určitě závislé i na vzájemné poloze antény a dráhy letadla.
Ale myslím, že při tom výpadku to ani doladit nešlo, prostě to letadlo odrazilo vlny jinam.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32214 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne listopad 20 2005, 11:09 Předmět:
Letadla ano, ale odražením signálu těžko, na to by i C5A Galaxy nebo B747 byly moc malé, aby pri jejich průletu osou příjmu došlo k zákrytu na dobu delší, než srovná AFC. Tady spíš šlo o zahlcení vstupní jednotky příliš silným signálem, který produkuje každé letadlo. Sice je frekvenčně mimo FM, ale je (aspoň spojení s "věží") hned vedle - asi tak od 120Mhz nahoru, a dost možná jsou i některé kanály mezi 73 a 88 MHz - a co udělá blízký vysílač i na jiné frekvenci se vstupem komerčního rádia bez opravdu ostrého filtru je nabíledni. Ono se to nepublikuje, ale stálo by za to zjistit, co všechno takové éro vlastně všecko vyzařuje a s jakou úrovní. Asi by se hodně lidí dost podivilo. Pro představu ZNAČNĚ NEÚPLNÝ výčet: AM rádio pro spojení s ŘLP, radiovýškoměr, sekundární radar (odpovídač), vlastní meteo radar, automatické systémy pro let a přistání bez vidu...
Naposledy upravil EKKAR dne čt říjen 01 2015, 21:20, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Nov 11, 2005 Příspěvky: 1064 Bydliště: Hradec Králové
Zaslal: ne listopad 20 2005, 11:24 Předmět:
Ano, to je možné. Byl to VKV tuner z plošnými cívkami (známý jako "Klabalofón", myslím dle AR 1984, co já se s ním natrápil ), dipól z TV dvoulinky, tuner jsem provozoval v nějaké papírové krabici a jako nf zesilovač starý stereo kotoučák Unitra. Takže to tam asi opravdu mohlo lézt kudykoliv.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.