Levný a dobrý olej je ten,který najdu v práci Nedramatizoval bych to,spíš asi řidší olej,ať to nahodíš i v zimě _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 755 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: pá květen 09 2008, 11:47 Předmět:
Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.
kbulda díky, taky jsem to studoval, musím se po něčem podívat ve svém okolí. Měl jsem na mysli, jestli někdo nepoužívá co dům dal s dobrými výsledky. V návodu doporučují SAE 15W/40, tak asi koupím nějaký laciňák. Kompresoru za 1550,- Kč to musí stačit.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2626 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út květen 13 2008, 8:29 Předmět:
vombat napsal(a):
Je-li kompresor nový - nezanešený karbonem je lepší M6AD - rozpouští karbon. Jinak, jak je výše doporučeno M6A. Dáš-li M6AD do starého zakarbonovaného kompresoru, můžeš ho zadřít.
Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32930 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út květen 13 2008, 11:26 Předmět:
Sandal napsal(a):
Kde by se ti v komresoru vzal karbon?Ten vzniká spalováním.
To by ses divil, co umí udělat v kompresním prostoru z oleje ohřev stlačováním! Sice to není tak rychlé, jako ve spalovacím motoru, ale i v kompresoru se olej spaluje nebo alespoň minimálně tepelně degraduje až karbonizuje - a tím je míněn onen karbon, kterým se každý kompresor po určité době provozu zanese. Myšleny jsou samozřejmě klasické pístové kompresory - u těch rotačních, spirálových neboli šroubových tento proces není tak pozorovatelný, protože karbon se neusazuje na stěně kompresního prostoru, ale je odplavován olejovou náplní - ta pak degraduje (černá) a je ji po odběhání výrobcem předepsaného počtu provozních hodin nutno vyměnit - úplně stejně jako v obyčejném "písťáku"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2626 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: út květen 13 2008, 16:26 Předmět:
Já mák kompresor Orlík 1JSK 75-15.Stlačuju na 1500 kPa a mám tam motorový olej Agip 15W-40.Používám kompresor skoro denně.Olej měnim jednou za rok a když ho vypouštim tak má barvu jako bych ho tam právě nalil.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.