Zaslal: ne červenec 06 2008, 17:47 Předmět: AKO VYROBiT ISKRU NA SVIECKE MIMO VOZU
Poradi niekto ako vyrobit iskru na automobilovej sviecke mimo vozu teda na stole,ak mam baterku 12v zapalovaciu cievku a svicku?co este potrebujem a ako to je treba pozapajat aby to iskrilo? dik za spolupracu.(uvitam aj sz)
Naposledy upravil josch dne ne červenec 06 2008, 21:26, celkově upraveno 1 krát.
Připojíš indukční cívku na baterii a při odpojení Ti přeskočí jiskra. Jak rychle budeš simulovat přerušovač, tak rychle Ti bude svíčka jiskřit... Jo, a svíčku musíš mít připojenou na mínus baterie.
pokud k tý indučce nedáš kondík, tak Ti jiskru nikdy nedá.
Paralelně k přerušovacímu kontaktu dej kondík kolem 500nF/250VAC.
(ten přerušovací kontakt můžeš mít dva dráty, kterýma "křesáš" o sebe)
Pro případ, že by jsi chtěl zdroj VN pro zapalování třeba propanových kamen, dej do Google "Ignition coil driver" a hledej to jako obrázky
pokud k tý indučce nedáš kondík, tak Ti jiskru nikdy nedá.
Paralelně k přerušovacímu kontaktu dej kondík kolem 500nF/250VAC.
(ten přerušovací kontakt můžeš mít dva dráty, kterýma "křesáš" o sebe)
Pro případ, že by jsi chtěl zdroj VN pro zapalování třeba propanových kamen, dej do Google "Ignition coil driver" a hledej to jako obrázky
Nechci se Tě dotknout Artaban001 , ale asi jsi nikdy nic takového nezkoušel.
Funguje to i bez kondíku.
Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry!
Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Poradi niekto ako vyrobyt iskru na automobilovej sviecke mimo vozu teda na stole,ak mam baterku 12v zapalovaciu cievku a svicku?co este potrebujem a ako to je treba pozapajat aby to iskrilo? dik za spolupracu.(uvitam aj sz)
pokus c1,skusil som zapoit bez kondiku vysledok -nic iskri to len na spoji kablov co spajam a rozpajam idem zohnat kondenzator skusim ten co poradil Artaban001 (ale kope to jak svina)
Naposledy upravil josch dne ne červenec 06 2008, 21:28, celkově upraveno 1 krát.
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne červenec 06 2008, 21:07 Předmět:
Môže to iskriť aj bez kondíku, ale slabo. Prerušovací kontakt treba premostiť kondíkom, stačí aj 0,25uF/200V. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Souba: Právě že jsem to zkoušel, proto to sem píšu. Testoval jsem tak 12V ZC z auta a málem jsem ji vyhodil, když jsem si vzpoměl na ten kodík..
Když odpojíš kondík u zapalovacích kladívek, nebude Ti dávat jiskry. Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32761 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po červenec 07 2008, 6:42 Předmět:
Artaban001 napsal(a):
...Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora
Osobně vyzkoušeno, funguje to. Erteple přitisknutá sika-páskou k tomu "krku" rozdělovače a do ní jednoduše zabodnutej drát od "kladívek". Vyzkoušeno na motoru Š120L, dá se tak dojet - bohužel to nešlo "vytočit", asi ta erteple byla nějaká zapařená a "nešla do otáček"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Souba: Právě že jsem to zkoušel, proto to sem píšu. Testoval jsem tak 12V ZC z auta a málem jsem ji vyhodil, když jsem si vzpoměl na ten kodík..
Když odpojíš kondík u zapalovacích kladívek, nebude Ti dávat jiskry. Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora
S tím co píšeš ohledně odpojení kondíku u přerušovače souhlasím , auto nepojede ,
Ohledně zkoušení na ponku pro kontrolu ZAPALOVACÍ CÍVKY jsem neměl problém vyzkoušení bez kondíku.
Podotýkám,že jsem zkoušel zapalovací cívku NE svíčky.
Pokud bude svíčka nová a dobrá jiska bude.Jak bude znečištěná nebude.
Ještě pro upřesnění chci dodat,že zkoušení svíček tímto způsobem nemá cenu.
Existuje přístroj na zkoušení svíček pod tlakem.
........no tak pokus c2- zapojenie podla schemi iskri jak blesky ale iba take mensie.cakal som trochu krajsie,lebo tie supy do prstov boli ozaj svinske ,dala by sa nejakota iskra zvecsit?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19829 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červenec 08 2008, 21:15 Předmět:
Ten kondík je tam hlavně kvůli tomu, že při sepnutých kontaktech je vybitý, takže je při rozpínání zkratuje. A v okamžiku nárůstu napětí na kondíku už by kladívko mělo mít tak velký odtrh, aby na něj pokud možno nepřeskočila jiskra.
Nebo se musí ta na odbočce, vlastně na primáru, naindukovaná napěťová špička snížit aspoň tou bramborou. Tam půjde asi o elektrolýzu škrobu, ta není z nejrychlejších, když to vyšší frekvence nezvládá.
Když se tedy ta špička nepotlačí, kontakty se po pár otáčkách motoru oprskají a nejede to. Studený motor s tím někdy naskočí, teplý už těžko.
Když se kladívko nahradí spínacím tranzistorem, s kondíkem to nejede. Nejvyšší kapacita, se kterou to ještě spolehlivě pálí, je asi 10nF, ale jen do určitých otáček (závisí na konstrukci zapalovací cívky). Takže nejlíp žádná přídavná kapacita.
Zajímavé přitom je, že, patrně vlivem konečné rychlosti zavření tranzistoru, je i bez kondíku vyzařované rušení daleko menší, než u mechanického přerušovače s kondíkem, o rušení od kladívka jiskřícího bez kondíku nemluvě - to je teprve rachot (stačí vyzkoušet rádiem na AM).
Můžete bádat, jak je to možné.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.