Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Majáky tesla a řídící jednotka

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Protipožární technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 18:16    Předmět: Majáky tesla a řídící jednotka Citovat

Sestava výstražného majáku na hasičském autě se skládá ze zdroje AZZ530, ovládacího pultu AZJ530 a majákové rampy která má v sobě 2 otočné majáky 2 světla která jsou zapojené přez přerušovač a reporduktor. Ovládací pult ja se zdrojem propojen kabelem s nezaměnitelnými konektory. Maják se zdrojem je zapojen jedním združeným autokonektorem a kulatým průmyslovým konektorem. Můžu tuto sestavu zapojit na 24V? Nemáte někdo dokumantaci k těmto propojovacím kabelům (co, kde, jak zapojit)? Na netu to nemůžu nikde najít. Už tady po tom byla scháňka ale nikdo se neozval.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 18:56    Předmět: Citovat

Zkus Aldax - Leoš Malaník, ten chlap má všechno.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 19:12    Předmět: Citovat

Budiž, chce peníze. To by šlo ještě skousnout. Ale zrovna tohle nemá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honza_jan



Založen: Nov 22, 2007
Příspěvky: 425
Bydliště: Doma

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 20:34    Předmět: Citovat

Nejrychlejší budeš mít, když to rozdekluješ a prozvoníš si dráty. Provozní napětí určíš nejsnáz podle napětí žárovek a motorků na pohon zrcadel. Napětí se u toho nedá přepínat. Vyrábělo se to jako souprava pro příslušné napětí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 21:14    Předmět: Citovat

Tak to mají hasiči (nebo já?) docela problém. Žárovky jsou na 12V. Na dodacím listě je napsáno že je na 12-24V ale mám obavy do toho pustit 24V. Hlavně se jedná o ten zdroj, maják a ovládací pult jsou krmený z toho zdroje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32984
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 21:22    Předmět: Citovat

Mám pocit, že ten maják je přepínatelný na 12/24 - při 12V je motorek paralelně k žárovce, na 24V je v sérii - proto taky některé majáky na náklaďácích svítí, ale rotační clonka se sotva pohne a jiné se točí jako bláznivé - myslím teď na naše městské popeláře a jejich oranžové majáky na popelářských Renaultech - každý si bliká, jak se mu chce, přitom když ta auta byla nová (rozuměj nově vybavená), rychlosti blikání (rotace clonek) byly téměř synchronní. Tipuju, že do toho majáku vrazí každý žárovku takovou, jaká mu padne do ruky - a podle toho se i točí motorek.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 21:27    Předmět: Citovat

Zítra pro to skočím. Vyoperujeme to z auta, a budu dumat doma. Sice nevím až si zahoukám doma co tomu řeknou sousedi...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 22:05    Předmět: Citovat

dej do zvukovodu od tlakáče roubík z flanelové košile Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 32984
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 22:15    Předmět: Citovat

Osobně bych radši tlakáč přilepil sousedovi na okno nebo na dveře - mám na něj pifku jako málo na koho, ten bas.tard si zásadně parkuje svou hrkačku (fávo ´94) vedle té mé (také ´94, ale pro změnu forman) takovým stylem, že několikrát ročně musím buď prolézat kufrem nebo (v tom lepším případě) se přesmýkávat přes šaltrpáku z místa spolujezdce - prostě se mi nalepí svým pravým bokem na řidičské dveře (nechá tak 15cm škvíru jen co by prošlo zrcátko kolem zrcátka) a nezajímá ho, jak já se dostanu na palubu... Už jsem mu polil čelní sklo silikonovým olejem, zapěnil výfuk stavební pěnou, v zimě jsem mu nastříkal injekční stříkačkou vodu do zámků - ale ten par.chant je snad splachovací a nic mu nedocvakne... Tak snad by ho hasičská siréna uprostřed noci trochu probrala... Příště mu to auto snad zapálím...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honza_jan



Založen: Nov 22, 2007
Příspěvky: 425
Bydliště: Doma

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 22:41    Předmět: Citovat

Samotné majáky byly vyráběny přímo na 12, nebo na 24 V. Motorek na pohon zrcadla tam byl výrobek DDR o kousek větší, než naše IGLA. Na osvětlení byla žárovka H1, nebo H3. Tenhle krám co mají hasiči je asi taky modernější, protože první modely byly stejné, jak měli policajti. Na tlakovém reproduktoru byl jenom jeden maják - hrnec cca 30 cm v průměru. Pokud bylo třeba dodržet podmínku viditelnosti výstrahy, tak se montovaly jenom přídavné samostatné majáky buď velké hrnce, nebo malé o průměru cca 15 cm. K majáku s reprákem byl ještě v jedné bedýnce výkonový zesilovač a druhá bedýnka sloužila na ovládání. Na nových majácích to vypadá, že tam jsou zábleskové výbojky a i další příslušenství bude odlišné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1555
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: pá červenec 25 2008, 22:54    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne červenec 27 2008, 19:23    Předmět: Citovat

Tak je to v pořádku, už bliká a houká. Zkoušel jsem to radši v hasičárně. Ještě že jsem to nebral domů, to je rámusu. Maják přišel TOPTRANSem a měl prasklý kryt a popraskané žárovky. Není to poprvé co jsem se setkal s rozbitým zbožím od TOPTRANSu. Takže máják a řídící jednotka je na 12V. Trošku zlobí myke, musí se víc zmáčknout. Budeme instalovat ještě měnič 24/12V pokud někdo chcete tak to nafotím uvnitř. Díky za podporu a za to že jste se sem vůbec podívaly.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8154
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: ne červenec 27 2008, 20:40    Předmět: Citovat

To jsem zvědavej jakej měnič tam nainstalujete, ta siréna s majákem si řekne o 15A.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1811
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: po červenec 28 2008, 13:22    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 8154
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: po červenec 28 2008, 14:41    Předmět: Citovat

...už mlčím
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Protipožární technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund