Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: po červen 02 2008, 19:22 Předmět:
Ahoj mám ale starší. Ale plně funkční. Za 450 kč je Tvůj - pokud jej chceš dát opravdu pořádně do kupy tak není problém. Dokoupil bych uhlíky - 80 kč. ložiska - 100 kč a odrušovací člen za 100 kč. Takže dohromady by to vyšlo na 730 kč - za motor po GO. Ale pozor.. Na šťítku - je umístěn mezi kolečky je příkon : buď 1000W nebo 800W a na motoru je číslo. To bych potřeboval. Tyto dva údaje. Napiš mi je sem a do soukromé zprávy Tvůj tel a domluvíme se co a jak. Zatím čusky. Honza
Zdravím. Abych nezakládala nové vlákno tak to dám sem.
O víkendu mi onemocněl vysavač ETA2407. Při vysávání začaly padat otáčky a byly "cítit" uhlíky. Vysavač jsem rozebrala, komutátor byl úplně černý a uhlíky lehce ohořelé. Jedna lamela komutátoru byla zjevně ohořelejší než ostatní. Komutátor jsem vyčistila, uhlíky obrousila ale po sestavení a zkoušce motoru na 12V se situace opakovala, uhlíky na jedné lamele hodně jiskřily a po minutě provozu už byl komutátor zase jako prasátko. Na fotce je vidět komutátor po minutě provozu a jak černá šmouha začíná na té jedné zlobivé lamele. Při provozu na 4V, kdy se motor pomalu otáčí je slyšet, jak uhlíky při přejezdu té lamely vydávají jiný zvuk, jakoby lamela měla jinou výšku než ostatní. Je možné že se komutátor nějak zbortil nebo je problém někde ve vinutí? V motorech se moc nevyznám, závada se objevila poměrně náhle, během jednoho vysávání, při minulém vysavač vysával normálně. Předem díky za každou radu.
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: út září 16 2008, 14:10 Předmět:
Ahoj - jedná se o motor z rotorem typové řady 0986 94 001. mám doma jeden zánovní - používaný asi rok - mám bna mysli rotor. Pokud by jsi jej chtěla zaslat as vyplatilo by se ti to tak mi zašli soukromou zprávu s Tvým kontaktem. Alex.
Taky se pripojim s problemem. Stary vysavac Pluto? (vejce) pouzivam obcas na auto. Jednou vyhodil jistic (6A), tak jsem ho rozdelal, ale zadnou spaleninu jsem nevidel. Po sestaveni zase sel. Jenze vzdycky jen par minut, pak jistic. Kdyz vychladne, zase jede. Vypada to asi na zkrat mezi zavity ? rotor? stator? Ma s nekdo zkusenost s touhle zavadou?
Založen: Dec 07, 2007 Příspěvky: 1878 Bydliště: Kroměřížsko
Zaslal: st září 17 2008, 10:52 Předmět:
tá spálenina nemusí být vidět. Třeba máš zkrat ve šňůře anebo nějaký přechodový odpor ve vypínači že ti to hřeje. Ale v těch plutech jsou jednoduchý malinký motorky z příkonem cca. 300 W. Požádal bych tě o foto toho motoru ze strany kde je vidět kondenzátor a prohlédni i uhlíky. případně zkus ten motor běžet na chvíli mimo vysavač a uvidíš co Ti dělá problémy. Třeba může být špatnej kondenzátor - nejčastěji ten co je připojen vývody k uhlíkům - pokud jej tam máš tak jej preventivně odcvakni štípačkami. Ten motorek se sice točí ale vyhodí Ti jistič z důsledku přehřátí toho kondenzátoru. V podstatě jsou uhlíky vzájemně spojené do zkratu. Jak píši ucvakni ten kondík co je připojen k uhlíkům a pak vysavač vyzkoušej...
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: st září 17 2008, 11:55 Předmět:
pepik9 napsal(a):
Taky se pripojim s problemem. Stary vysavac Pluto? (vejce) pouzivam obcas na auto. Jednou vyhodil jistic (6A), tak jsem ho rozdelal, ale zadnou spaleninu jsem nevidel. Po sestaveni zase sel. Jenze vzdycky jen par minut, pak jistic. Kdyz vychladne, zase jede. Vypada to asi na zkrat mezi zavity ? rotor? stator? Ma s nekdo zkusenost s touhle zavadou?
Podobný problém som mal aj ja - vinutie bolo vonkajším používaním navlhnuté čo spôsobilo mierny zvod medzi vinutiami. Po vysušení nie je problém. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Tak jsem se zase trochu vrtala v tom motoru. Nejdřív jsem sháněla vhodné trafo na provedení v tomto vlákně uvedeného testu zkratu ve vinutí. Bohužel jsem vhodné trafo nesehnala. Tak jsem zkusila udělat jiný pokus. Nabudila jsem motor do statoru (cca 1A), rotor jsem roztočila vrtačkou a osciloskopem koukala na kratáče (s připojenou zátěží 10 Ohmů). Domnívala jsem se, že pokud bude některé vinutí zkratované, bude ve výstupním průbehu propad. To co jsem ale viděla na osciloskopu byl "krásný" zubatý průběh se stejnosměrnou složkou, žádné propady, jeden zub jako druhý. Tak nevím, jestli se takový pokus dá brát jako důkaz, že tam zkrat není a problém je v šišatém komutátoru.
Založen: May 21, 2008 Příspěvky: 642 Bydliště: Moravský Krumlov
Zaslal: út září 23 2008, 17:24 Předmět:
Je otázka (nevím jak jsi to měřila a na jakém osciloskopu) jestli jsi to tam viděla. Osciloskop totiž může synchronizovat od libovolné vlnky, tím pádem může vyjít ta menší vlnka pokaždé na jinou pozici a není proto vidět (má velmi malý jas).
Je otázka (nevím jak jsi to měřila a na jakém osciloskopu) jestli jsi to tam viděla. Osciloskop totiž může synchronizovat od libovolné vlnky, tím pádem může vyjít ta menší vlnka pokaždé na jinou pozici a není proto vidět (má velmi malý jas).
Mám digitální osciloskop a měla jsem to v režimu roll. S osciloskopem zacházet umím, v tom problém nebude
Ten mezizávitový zkrat se při malém napětí nemusí projevovat. Co oměřit průběh proudu při 230V? _________________ Věci,které fungují,se ZÁSADNĚ neopravují...
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: út září 23 2008, 18:54 Předmět:
Marie Fůrie napsal(a):
Tak jsem se zase trochu vrtala v tom motoru. Nejdřív jsem sháněla vhodné trafo na provedení v tomto vlákně uvedeného testu zkratu ve vinutí. Bohužel jsem vhodné trafo nesehnala. Tak jsem zkusila udělat jiný pokus. Nabudila jsem motor do statoru (cca 1A), rotor jsem roztočila vrtačkou a osciloskopem koukala na kratáče (s připojenou zátěží 10 Ohmů). Domnívala jsem se, že pokud bude některé vinutí zkratované, bude ve výstupním průbehu propad. To co jsem ale viděla na osciloskopu byl "krásný" zubatý průběh se stejnosměrnou složkou, žádné propady, jeden zub jako druhý. Tak nevím, jestli se takový pokus dá brát jako důkaz, že tam zkrat není a problém je v šišatém komutátoru.
Pokud ho takto pripojis a zvednes uhliky,zkus ho otacet rukou,pokud ma zkrat je citit v urcitem miste zretelny narust potrebne sily k otaceni.Nekdy to funguje
za tie roky co som uz nieco takychto rotorov vymenil, este nikdy som nepouzival ziadne trafo ani osciloskop a ked je vytrhana med medzi dvoma lamelami komutatora a je to ociernene je to na 99% medzizavit.skrat na rotore,takto ked je to obrusene sa to uz neda urcit, najlepsie a najkratsie riesenie je skusit nový rotor..akurat clovek riskuje ze potom sa zisti este zly stator co sa mi tiez uz stalo ale to je riziko povolania.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.