Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3698 Bydliště: Praha
Zaslal: ne říjen 26 2008, 21:25 Předmět:
Na Volchovech jsem byl jen v přijímači, pak jsem byl na těch menších jako špagát jako velitel řídícího RL P15 a taky velitelské čety (spojaři, chemici a další týloví povaleči ). Na polygon do Ruska se jezdilo každý druhý rok, a na mě to bohužel nevyšlo. Tehdy jsme se z toho těšili, dnes toho lituji. Viděl jsi na vlastní oči (nebo uši) odpal?
Založen: Jun 13, 2004 Příspěvky: 5793 Bydliště: Břeclavsko
Zaslal: ne říjen 26 2008, 21:34 Předmět:
mtajovsky napsal(a):
... Viděl jsi na vlastní oči (nebo uši) odpal?
Jo, viděl. Je to fascinující. Jak velkého klacku, tak těch malých. Protože se střílelo starými raketami, většinou nevybuchly u cíle, (pro splnění stačil průlet v dostatečné vzdálenosti od cíle, destrukční zóna měla poloměr 80m) pak startovaly dvě Něvy, aby ji sundaly. Obyčejně totiž selhala i autodestrukce.
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6628 Bydliště: Milotice u Kyjova
Zaslal: ne říjen 26 2008, 22:03 Předmět:
pajosek2 napsal(a):
...U mag. motoru se předpokládá,že využie energii dosud nevyužívanou. No to je jedno. nevím jestli mám pravdu,ale vím co jsem viděl a nemyslím nějaké video. docela chápu Vaše reakce.Byl jsem naprosto stejný. Vžycky jsem říkal: "Pokud to neuvidím,tak neuvěřím". teď už věřím.
Jestli mne máte za blbce,Vaše věc. Je potřeba si uvědomit,že když někdo něco napíše,tak má své důvody.
Pajosku, já teda taky uvěřím, ale první bych chtěl vědět jak je vyřešená tahle ta malinkatá věc:
Je mi jasné, že pokud se budou magnety vzdalovat od sebe, tak se budou odpuzovat, ale co když se budou přibližovat? Nevznikne náhodou síla stejná jako v minulém případě jen s opačným znaménkem?
V Točné u Prahy se nacházel 11. protiletadlový raketový oddíl pražské 71. protiletadlové raketové brigády, vyzbrojený protiletadlovými raketovými komplety S-125 NĚVA. Oddíl vznikl počátkem 70. let a zanikl v polovině 90. let.
Tým rusákom to muselo drbať..namiesto vyvinutia magnetického motora vyvíjali rakety a vozili sa na žigulákoch a moskvičoch
Pajosek - chcem sa opýtať, kde by bolo možné si pozrieť ako to funguje naživo? Ako som spomínal, skeptik nie som, ale takisto ako ostatní by som to rád videl aj inde ako na inete..kľudne zaplatím aj vstupné..Ak hovoríš o tom patente - ak by sa na tom dalo zarobiť, myslíš že by sa už dávno nenašla firma čo by sa do toho pustila, patent kúpila a veselo vyrábala a predávala?
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4355 Bydliště: u HK
Zaslal: po říjen 27 2008, 7:23 Předmět:
kruci to je nostalgie, sloužil jsem jsem na Vidouli ale hned jsme se stěhovali do Knovízu u Slanýho , dělal jsem u spojařů a tak jsem telefonoval se všemi 17 oddíly v okolí Prahy tam se děli věci
Náporový motor z ventilama používali němci u V1 - (pulsační)Problém je, že ten motor fungoval až od určité rychlosti. Ty letounové střely se vystřelovaly z ramp, který připomínaly skokanský můstky.
Náporový motor druhé generace - RAMJET - funguje až od rychlosti, kdy v něm působí supersonická tlaková vlna - tudíš nad 1 mach.
Kdysi jsem se pokoušel stavět "magnetický" motory ruzných typů a ... Ani jeden nefungoval. Debat na toto téma je na bastlírně už docela dost..
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12449 Bydliště: Ostrava
Zaslal: út říjen 28 2008, 21:28 Předmět:
Pulzační motor funguje, dokonce při malých rychlostech. Znám kluka, který stavěl model větroně s pulzačním motorem, dokonce to i nějakou dobu létalo (k velké radosti sousedů), než se to rozpadlo.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: út říjen 28 2008, 21:53 Předmět:
Pulsační motor funguje už od rychlostí v řádu 100km/h, důkazem budiž modelářské použití pro upoutané rychlostní modely (startuje se to takovým fukarem na spalovací motor od pily nebo křovinořezu). Pro jeho funkci je důležitý tvar vstupního konfuzoru - v něm vlivem změny průřezu nastává stlačení a ohřev vzduchu - následně v difuzéru dojde k rozprášení paliva (princip shodný s karburátorem) a následuje opět rozšířená část = spalovací komora s výfukovou rourou.
Nadzvukové RAMJETy mají ve vstupním průřezu navíc měnitelnou vložku - posouváním se reguluje účinný průřez, čímž se mění množství "nasávaného" vzduchu - ve skutečnosti je do motoru vtlačován náporovým efektem a ten měnitelný průřez snižuje jeho tlak a teplotu na hodnoty přijatelné pro vůči motoru nedestruktivní hoření paliva. Pro funkci potřebují počáteční rychlost v řádu 100m/s a vyšší.
Hypersonické SCRAMJETy (hypersonický let se počítá zhruba od rychlosti Mach 3 nahoru) nemají vložky žádné, změnu vnitřních poměrů v plynu (tlak, teplota a rychlost proudění ve vstupujícím vzduchu a v hořící směsi) realizuje pouze změna vnitřního průřezu motoru, který v reálu vypadá jako obyčejná roura - je něj regulérně vidět skrz naskrz. Do funkce se uvádějí buď pyrotechnickým spouštěčem (miniaturní raketový motorek na TPH, který urychlí proudění uvnitř motoru přibližně na rychlost Mach 1) nebo prostým urychlením celého létajícího prostředku na takovou rychlost - v podzvukové oblasti nejsou bez dalších pomůcek vůbec schopné fungovat... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: May 06, 2007 Příspěvky: 4138 Bydliště: Zlín
Zaslal: út říjen 28 2008, 23:54 Předmět:
Na Discovery běží pořad, ve kterém borci staví různé šelmostroje z věcí nalezených na vrakovišti. Jednou dostali za úkol zkonstruovat vozík s tryskovým motorem. Jeden tým použil turbínový motor (z velkého turbodmychadla) a druhý postavil pulzační motor. Bylo to takové velké účko z trubek, poháněl to propan-butan, zabíralo to už od nulové rychlosti a pěkně se to rozpalovalo do červena.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32819 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: st říjen 29 2008, 0:06 Předmět:
Jo, ale to byl reverzní/rezonanční typ pulzačního motoru, který se musí konstruovat s ohledem na průměry a délky těch rour. Výpočet je podobný, jako u píšťal pro varhany. Předpokládám, že u letadel (anebo bezpilotních bojových prostředků) by se moc dobře neuplatnil...
Jinak SMETIŠTĚ nebo SMETIŠTNÍ MEGAVÁLKY jsem taky sledoval moc rád, co ti tam dokázali sbastlit... Ale u toho rezonančního pulzáku je nutný výpočet, který jen tak někdo na koleně nezvládne - od toho tam měli ty poradce - každý měl to své řešení už navržené a připravené, jen poslal "votroky" vyhrabat patřičné roury a posvařovat je do správných délek/tvarů... Je to záležitost aerodynamicko-akustická, ty rázové vlny z jednotlivých výbuchů musejí dospět na oba konce té "U" roury v patřičné fázi. Nechtěl bych vidět, co to udělá někomu, kdo se shlídne v reaktivním pohonu a bez výpočtu si posvařuje nějaké roury od kamen, načež do nich napustí PB a bude se to snažit rozhýbat fukarem a letlampou... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 22, 2006 Příspěvky: 431 Bydliště: Na soutoku Labe a Orlice
Zaslal: st říjen 29 2008, 1:41 Předmět:
Tak mi to nedalo a konečně jsem se pročetl až sem, zajímavosti ohledně raket a letadel fakt dobrý, ale ten 95% zbytek byl jako školení od Jehovistů. No nic, je půl druhý dám jako prevenci před infarktem prcka ferneta a jdu to zaspat.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.