Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: st leden 30 2008, 12:13 Předmět:
Ten lúh je hydroxid draselný kryštalický, dá sa kúpiť vo firmách predávajúcich chemikálie. Z neho si s pomocou destilovanej vody vyrobíš roztok o hustote 1,20.
Staré aku najprv vybi, potom vylej elektrolyt, niekoľkokrát dobre vypláchni dest. vodou. Pozor na ruky, je to žieravina. Potom naleješ nový lúh o hustote 1,20 po rysku max na akumulátore. Necháš ho zopár hodím v kľude, potom začneš nabíjať prúdom 1A. Doporučujem zaobstarať si hustomer na lúh, spýtaj sa naň tam, kde budeš kupovať ten hydroxid. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Aug 19, 2007 Příspěvky: 75 Bydliště: Hronovce
Zaslal: ne duben 27 2008, 14:50 Předmět:
V PE 2 2007 na strane 30 Karel mžiček v članku Desulfatizace a regenerace autobaterii doporučuje baterku pred regeneraciou vybit na 8 V. nie je to trochu drasticke
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne duben 27 2008, 21:15 Předmět:
Ak sa pritom vylieva starý elektrolyt z Pb akumulátora, je to prinajmenšom čudné. Výrobcovia kyselinových aku doporučujú vymieňať elektrolyt vtedy, keď má najvyššiu hustotu. Takže po nabití až po "var" elektrolytu.
U alkalických aku (NiCd, NiFe) je to presne naopak, hustota je najvyššia pri vybití článku, takže u nich vylievať lúh jedine vo vybitom stave. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32949 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: so květen 03 2008, 10:43 Předmět:
Pokud je to 1,3V/článek v klidu, je to smrtelný chropot akumulátoru. Jiná věc je, pokud je to při zatížení alespoň minimálním vybíjecím odporem - životaschopný akumulátor se i při takovém napětí při zatížení po odpojení zátěže dokáže zregenerovat a dosáhne znovu své nominální hodnoty 2V/článek. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: so květen 03 2008, 20:15 Předmět:
presne tak, Pb 12V aku by sa nemal vybiť pod hranicu 10V. Akumulátor to síce prežije, ale je riziko, že sa pri znovu nabíjaní nerozpustí všetok síran na doskách a tým stúpne vnútorný odpor článku a zníži sa jeho kapacita. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Po provedeném připojení začne provádět tento aktivátor periodicky (po 30 sekundách)
pomocí špičkových impulsů až 90 A vybíjení akumulátoru a opětný návrat
spotřebované energie zpět do akumulátoru s velice nepatrnými ztrátami (neboť odběr
proudu z baterie se pohybuje pouze v rozmezí 3 až 12 mA).
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt listopad 06 2008, 13:16 Předmět:
Mohol by to byť nejaký klon "battery desulfatora" , len mi tu chýba na DPS výkonová tlmivka, blikajúce ledečky to nezachránia.
Zapojenie desulfátora aj s rozpisom súčiastok nájdeš tu:
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32949 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt listopad 06 2008, 21:43 Předmět:
Ten desulfátor je docela síla - rozhodně tam chybí důležitá podmínka pro jeho fungování: musí se připojovat k baterii, která je trvale dobíjena zdrojem malého proudu jako udržovacím/konzervačním dobíječem, který navíc musí být zkratuvzdorný. Pokud se připojí k baterii bez konzervačního dobíječe, velice rychle ji svým pulsováním vybije a pokud se ta baterie zase hodně rychle nedobije, odešle ji milý "desulfátor" do pekel. Na obrázku je jednoduchý desulfatační dobíječ, který po připojení k akumulátoru na 24 hodin umí regenerovat zhruba 10% jeho kapacity. Kdo ho bude chtít nechat připojený dlouhodobě, musí jako trafo použít kus se sekundárním proudem asi 0,5A a použít kontrolkovou žárovku 24V/2W. VŠECHNY HODNOTY JSOU PRO AKUMULÁTOR 44-55Ah, běžně používaný v nejobvyklejších vozech. Pro akumulátory s větší kapacitou JE NENÍ POTŘEBA UPRAVOVAT - protože malé proudy olověnému akumulátoru neškodí, naopak mu prospívají.
Môžem potvrdiť tieto všetky informácie a rekuperácii akumulátorov. Ja som túto metódu použil pri gelových akumulátoroch, do ktorých som po odlepení viečok strekol destilku až do výšky dosiek a vošlo jej neúrekom. Teraz ich používam na vysielanie, no chystam sa vyrobit nejaky elektropohon na trojkolku, tak na vyskúšanie bude stačiť. Potom zainvestujem do nových. Nabíjanie som predlžil na cca 3 mesiace a trpezlivosť priniesla ruže.
Doporučujem.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.