Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: čt listopad 20 2008, 14:07 Předmět:
Nabitie za 1€ je počítané cez noc (samozrejme pri dvojtarife). Inak by to nevyzeralo tak supervýhodne. Životnosť aku odhadujem tak na tri roky, ich cenu tak do trištvrte milióna. Cenu celého auta tak medzi troma, štyrmi miliónmi. A to sa iste oplatí... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Nov 19, 2004 Příspěvky: 1772 Bydliště: Wien
Zaslal: čt listopad 20 2008, 17:07 Předmět:
Sparen Sie im Schlaf! Mit Wien Energie NachtStrom ist das ein Kinderspiel.
Dieser Tarif für alle, die im Schlaf Strom sparen wollen, gilt von 22.00 Uhr abends bis 6.00 Uhr morgens und eignet sich bestens für Heizung und Warmwasser.
Nabitie za 1€ je počítané cez noc (samozrejme pri dvojtarife). Inak by to nevyzeralo tak supervýhodne. Životnosť aku odhadujem tak na tri roky, ich cenu tak do trištvrte milióna. Cenu celého auta tak medzi troma, štyrmi miliónmi. A to sa iste oplatí...
Jakou metodou odhaduješ ty ceny? Podle letu ptáků nebo srovnáním s něčím?
Jinak asi od reality nebudou některé komentáře pod článkem typu "kdyby se to rozšířilo, ČEZ operativně zavede nové ceny a stát daň z úspor nebo z větru ve vlasech"
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá listopad 21 2008, 10:27 Předmět:
Presné ceny nepoznám, odhadujem ich približne, podľa tých málo dostupných informáciách na internete. Chevy používa údajne 15kWh batérie. Keby tam boli NiCd v počte 27ks 6V/100Ah, cena jedného cca 15000,- už sa dostaneš niekde na cenu 405000 len za batérie. LiOn baterky asi lacnejšie nebudú. Ak ma niekto v cenách aku poopraví smerom dolu, budem len rád. Ceny sú totiž údaj, ktorý bežne nie je dostupný ani na stránkach výrobcov.
Svojho času som chcel na svoj elektrobajk vyskúšať LiOn batérie 36V/20Ah. Cenová ponuka bola 20000,-Sk za celú batériu. Je pekné, že LiOn majú len zlomok váhy olovených, ale 5 násobne vyššia cena a životnosť okolo troch rokov ma spoľahlivo odradila. Keby si chcel vyskladať 15kWh akumulátor z týchto LiOn-ov, tiež sa dostaneš niekde na 416000,-.
Neviem, nech počítam, ako počítam, stále mi vychádzajú takéto hororové ceny.
Tiež by som bol rád, keby cena takýchto hybridných áut bola pod milión, sám by som uvažoval nad kúpou takého. Ceny sú však umelo našponované tak, aby boli vždy v prospech ropákov, ktoré sú výrobne lacnejšie, a ropná lobby (včetne štátu) nemá záujem o masové nasadenie elektromobilov, z ktorých nemá tak vysoké príjmy (spotrebná daň na palivá). _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 34718 Bydliště: Bratislava
Zaslal: pá listopad 21 2008, 12:00 Předmět:
Ceny nemusi nikto umelo zvysovat. Uz samotny fakt, ze okrem spalovacieho motora je tam navyse bateria a elektromotory znamena, ze lacnejsie to nebude. A ked sa k tomu prida mala predajnost...
Cele se mi to zda nejake divne. Kdyz napr. pojedu rychlosti 60km za hodinu, tak za hodinu prave vycerpam uplne baterky a to mam prosim po celou dobu k dispozici prumerny hnaci vykon pouhych 16kW po celou dobu jizdy. Nedovedu si predstavit, ze 16kW pro slusnou jizdu na auto staci. To snad mel i trabant vice. Chapu, ze je supr aerodynamika, vaha atd., ale auto s vykonem 16kW si nedovedu predstavit. Co vy na to, kteri mate pod kapotou cca 80kW?
Ono pri nizsich rychlostiach sa érodynamika moc neuplatni, je to o pomere hmotnost a vykon. Ak ma priemerne auto tonu a 60kW, potom bude 250kg monstrum jazdit i s 16kW podobne. Ina vec je ze ta vlastna hmotnost by musela byt niekde okolo 180kg, tak malo nebudu vazit ani baterky
Špičkový vůz a to elektromobily na ukazování obyčejně bývají, je poměrem hmotnost/výkon úplně jinde než konzumní vozy z Fe plechu kde se na kila nekouká. Naopak se poslední dobou nešetří a z aut se stávají kříženci mezi autobusem a BVP.
Ten chevrolet je typický exot na předvádění, možná má naopak demostrovat že to jediné správné a reálné ještě dlouho "musí" být ropná trakce...
stavět speciál s obrovskými náklady na aerodynamiku určený pro velké rychlosti jde proti logice elektromobilů v příměstském provozu.
Ten dojezd může být optimální i kvůli rekuperaci která udělá hodně, možná až třetinu.
Pro přesun 2 lidí vozem s nízkým jízdním odporem po kvalitní vozovce vůbec nepotřebuješ desítky kW, ty jsou tam většinou pro akceleraci, stoupání, tahání tuny zavazadel atd.
Potíž je, že u auta bez odpadního tepla 20 kW se musí nějak vyřešit klimatizace kabiny v zimě
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: pá listopad 21 2008, 14:55 Předmět:
To je pravda, a preto je dolu v prospekte väčšinou malé upozornenie na benzínový bufík.
Ja by som sa prihováral za akumulačky, ale také, čo by nevážili pár metrákov. _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.