Zaslal: pá prosinec 19 2008, 20:11 Předmět: Je tu někdo od Českých Drah?
Aktuální zážitek vs. minulost: vlak EC/IC byl před pěti lety za příplatek asi 50,-. Člověk seděl v klimatizovaném voze, na sedadle připravené noviny ČD a leták o vlaku s trasou a časy příjezdů do jednotlivých stanic, vagóny měly perfektní osvětlení, interkom hlásil příjezdy, vlakem procházel servír (asi soukromé firmy) s nápoji a občerstvením. Podvozky bezhlučné, bez otřesů. Sedadla řazena za sebou, perfektně čalouněna mikroplyšem. Zpáteční jízdné Kolín/Č. Třebová bylo asi za 120 nebo tak nějak.
Dnes: jízdné 230, příplatek EC zrušen, ale taky zrušen standard "vlak vyšší kvality" ve spojení s EC/IC... na příjezdu z Prahy do Kolína už sekera 30 minut. Místo výše popsaného vagónu klasické zaplivané vozy s upatlanými kupé s 8 sedadly s hnědými okny a posprejovanou koženkou, bez interkomu, klimatizace, občerstvení, záchody pochcané nebo zamčené...
Na cestě zpět (opět vlak "jakoEC") vozy typu BDbmrsee, na trase Bratislava-Praha 4a půl vagonu (!) žádná místa k sezení, na můj dotaz co je tohle za zvýšenou kvalitu vlakový poskok arogantně odpověděl, že EC není o zvýšené kvalitě ale splnění standardů: 6 míst v kupé a polstrovaná sedadla.... Pak se mi vysmál do ksichtu, že pláču hezky ale mám plakat na generálním ředitelství
návrat do 50. let, do (_._) místo do Evropy, navíc drzý personál a permanentní zdražování.
To je ČD dneska.
Rozpustit, zprivatizovat, postřílet, zavést léčbu Pinochetem, ale ne pořád dotovat...
Já jsem naposledy jel IC asi před půl rokem z Prahy. Jediné co mě štvalo byla asi 20min. sekera kterou ale vlak za chvíli dohnal.
Co se týče kultury cestování tak to bylo na úrovni, všechno čisté. V Praze jsem se přežral něčeho z fast-foodů, takže za 2 hodiny cesty vlakem jsem musel asi 3x na záchod... a s komfortem záchodu jsem si nemohl stěžovat
Kdyby jsi byl z vesnice, hlavní tahy využíval jen minimálně, tak by jsi teprve poznal co je to cestování s ČD. Vozy 40-50 let staré, v zimě kolikrát něvytápěné. Občas se stane, že vlak ze stanice už neodjede protože mu něco selže... :- )
Vůbec se nedivím lidem kteří jim občas něco v těch vagónech ukopnou nebo rozbijou- občas mám sto chutí udělat to stejné.
V létě jsem jel vlakem v Itálii po regionální trati. Vagony čisté, klimatizované, rozdělené do několika oddílů. Nad každými dveřmi monitor, reálný čas, čas příjezdu do příští stanice, název příští stanice, rychlost vlaku, teplota vnitřní a venkovní, čas zpoždění /max asi 3 minuty/, stav obsazení WC, hlášení před příjezdem do stanice. Cena nebyla o moc vyšší než u nás.
P.S. místní dělnický vlak.
Z vesnice jsme celý náš Kocourkov, mám často dojem
Venkovské vlaky znám, mají spolu s venkovskými nádražími svoji poetiku která ale taky mizí. Je fakt, že spousta lidí u ČD "tam dole" dělá svoji práci pořád poctivě i v těch strašných mantinelech které určuje management (a asi odbory). Těm bych něco ukopnul, ne chudákovi který jezdí s motorákem podél Sázavy. Pamatuju na TV šot asi před 10-12 lety který nějaká kur.va (díky za ni...) podstrčila ČT na VHS: prasata z GŘ něco slavila v extrovním vlaku a v jídelňáku ožralým náměstkům s vyvaleným panděrem z bílých košil tančily servírky s kozama ven...
Vlaky CityElefant jsou taky velmi slušné na naše poměry (vlastně taky dělnické, pro lidi z Říčan nebo Peček co jezdí za prací do Prahy).
Co mě dnes nasralo, je to co ČD vydávají za EC a ještě s tím jezdí pozdě.
Každý zaměstnanec ČD a.s. , když přijde do práce, tak projde několik vagonů, tu něco počmárá, tam něco urve, tady pobleje dveře, tam hovny omatlá záchod... a pak jde teprve předstírat činnost.
To si vážně myslíš, že řadový zaměstnanec s tím něco zmůže? Je sice jednoduché řvát na průvodčího, ale ten to prostě neovlivní. Takže jak už bylo řečeno, pláčete hezky, ale na špatném hrobě.
Jinak sama patřím mezi největší kritiky politiky ČD a.s. ale přesto je to prdlajs platné. A za sekeru často dráhy nemohou, když z rajchu přijede EC seknuté o hodinu a v něm uřvaný germáni co se chovají jako dobytek, nebo spíše ještě hůře, tak to pak také odnesou lidé z ČD. Doporučuji podívat se do vlaků "Jan Jessenius", to je často pro silné povahy.
Všechno dělají lidi. Ne jenom cestující a ne jenom zaměstnanci ČD či jiné společnosti. Je to v lidech a blba člověk najde všude.
ps: Nejsem zaměstnaná u ČD a.s. ale u jedné státní společnosti.
Kde jsi, Sašo, četla že někdo na průvodčího řval? Zeptal jsem se ho na přecpané chodbičce, jestli je tohle vlak zvýšené kvality EC. On mi odpověděl, že EC neznamená zvýšenou kvalitu (čímž lhal, domnívám se). http://domaci.ihned.cz/c1-31615980-drahy-zdrazuji-kvalita-vlaku-je-ale-stale-nejista-loterie
Ani on, ani já jsme nezvýšili hlas víc, než bylo v tom 30 let starém vagónu nutné
Možná blekotal něco o tom, že EC neznamená zvýšenou kvalitu od té doby co ČD zrušily příplatky za EC a zdražily plošně a vydatně, možná jsem něco přeslechl.
Co bych ale rád měl vysvětleno, proč před několika lety ta zvýšená kvalita šla a dneska, v době Pindolino a dvojnásobných cen nikoliv. Před 4 lety nesrali cestující na kliky záchodů?
Vlakový personál samozřejmě nezmění nic ale jeho chování by mělo být standardně slušné, nikoliv cynické, a mohl by přání a připomínky cestujících tlumočit výš, nebo to aspoň předstírat. Některé firmy to tak dělají. ČD ale bohužel mají cynického i tiskového mluvčího, tuším Zmr. Kubala.
S tím sraním a močením po kupé, je to tak: v čistém luxusním vagonu plném slušných lidí (asi za citelně slušné jízdné) se ožralý póvl z Ostravy který pendluje do TPCA sotva dovolí tak prasit jako ve svém tradičním chlívním vagonu. A když už - každý průvodčí a vlakvedoucí má mobil, není problém při prvním zjištění nechat vlak dojet zamčený před nejbližší stanici se zásahovou jednotkou na peróně. Pár rozbitých fotbalistických pivních ksichtů a některé by to přešlo. To by ale ČD (i PČR) musely chtít.
Zpoždění vlaku Praha-Žilina se na blijící Sasíky těžko vymluví, a když, nikdo se o to ani nepokusil.
(Večer jsem se ptal na Informacích v Kolíně proč měl EC Praha-Žilina v Kolíně 25 min. sekeru a bylo mi zablekotáno něco o nehodě na přejezdu v Olomouci )
To není arogance jen u ČD, vzpomínám si velmi dobře na nejistotu a úslužnost až vlezlost úředníků veřejný správy těsně po revoluci. Měli všichni strach o svý teplý místečka. Dnes člověk jde na finanční a na dveřích zvenku koule a úřední dny jen pondělí a středa a to jsou tam fronty. Hajzlíci jsou to, mají svý jistý a jejich vedoucí je jen kryjou, protože čím většímu stádu šéfují, tím mají větší love. Kde by si po revoluci drážní odbory dovolily stávkovat kvůli zdanění stravenek, nebo režijních jízdenek. Bordel jak sviňa.
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: so prosinec 20 2008, 2:07 Předmět:
Dokud budou vlaky jezdit , kteri plivou, chcijou, cmaraji po vagonech a vyhazuji kusy interieru vozu ven z vlaku, budou tak vypadat vsechny vozy CD. Az se tito budou strilet verejne na namestich, tak to spad prestane. Nechapu, co z toho ti maji, co jim na tom dela dobre. Asi proto, ze nejsem uživatel a vlak pouzivam jako dopravni prostredek, prijede, sednu, odjedu kam potrebuju a vylezu.
Crifodo, to se na me nezlob, ale co s temi maji CD delat? Vis co stoji opravy techto hratek penez? Ja byt ve vedeni CD, tak se na to vyseru, zabalim to a jdu podnikat jinam, do jineho statu, kde ti nebudou, nebo jich bude minimum.
Ten socialismus s kapkou komunismu, co tady byl pred 89, byl preci jenom k necemu dobry...nikdo si nedovolil tyhle hratky. Tohle uz ted neni a vyrustaji nove generace (samozrejme ne vsichni, ale i ten zlomek staci, aby bylo vsechno v hajzlu).
Videl si nekdy chudaka pruvodciho ve vagonu s z FC Banik Ostrava, ci Sparta Praha, nebo jineho fan clubu? Pruvodci do toho vagonu radsi ani nepachne...se mu ani nedivim, kdyz se tam boji i policajti. A jak ti ty vagony zdemoluji...ja bych za to normalne strilel!
Vlaky EC/IC nejezdim nijak casto, ale pokazde co jsem jel, jsem byl mile prekvapen stavem vozu...fakt parada tim jezdit.
O obsluze, ci pruvodcich se nema cenu bavit...jsou to take jenom lidi a obcas se neda svitit, proste nalada pod psa, tak jim nejaky cestujici s dotazy muze lezt krkem...ale nemelo by se to stavat, natoz byt pravidlem.
A kdyz jsme u toho...jak casto jezdis s CD, ze delas zavery? _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Stepa, s existencí uživatelů v populaci zatím (kromě Ády) celkem nikdo nic zásadního neudělal. Podle stavu železnice v x zemích, většinou na západ od ČD, bych usuzoval že tam neřeší existenci hovad jako takových, ale spíš opatření aby nebyli v jejich vlacích jako doma.
Ten EC/IC poplatek byl jedním ze způsobů, jak lidem kteří po hovadech netouží, aspoň částečně soužití s hovadem eleiminovat, lidlový člověk by se dal radši zbičovat, než by +50 zaplatil protože to jsou pro něj 2 kila "klobásy v akci".
Nejsem pro nereálná silácká řešení, ale fungování toho, co by řešil každý rozumný hospodář. Proč nejsou demolující hovada v autobusech SA, he?
Veřejné střílení na náměstích používá snad akorát China, mají jinou mentalitu.
Taky metro se více-méně brání proti vandalismu jak popisuješ. Problém s fotbalisty vzniká už při nástupu, myslím že kdyby byla snaha dal by se eliminovat. V přepravním řádu je pasáž o možnosti vyloučení opilce z dopravního prostředku, neměla by to být možnost ale zásada. Před několika málo lety procházívali od nástupu na Hlaváku vlakama dva cajti v kombinézách, pořezové okolo 2m, nějak to vymizelo. Kdyby měli povoleno používat střelnou zbraň místo průseru ve služebním postupu, odpadly by řeči o tom, že se bojí Možná jich má PČR málo, protože všechny postavila do služby před Synagogu a před Svobodnou Evropu
Místo toho jsem v nabídce ČD viděl nabídku speciálních vlaků na fotbalová utkání. Pravděpodobně jim dávají vagóny ke zničení a ty zbývající pak v tom krachujícím dotovaném podniku podstrkují jako EC
V tomhle konkrétním příspěvku mi nešlo o zdevastované vozy, ale o to co ČD vydávají za vyšší kvalitu, absence osvětlení, zásuvek, občerstvení, klimatizace, to není práce vandalů a ta 20let nemytá dvojitá poloneprůhledná okna taky ne, klepající podvozky taky ne. Kam ty moderní vagóny zašmelili? Hlavně že nakoupili ND na Pendolina kterým skončí záruční doba než budou použity.
Management ČD rozhodně nelituju že mají těžký život, dělají ho naopak cestujícím, svou nekvalifikovaností a svůj podíl mají ti zhovadilí odboráři.
Nechal bys jako majitel vlakovou soupravu přes noc nehlídanou abys ji ráno našel posprejovanou a pořezanou, škoda naráz za čtvrt mega? Místo cifršpiónů a tiskových mluvčích na GŘ měl být v depu dohled s brokovnicí.
Jinak souhlas s blahodárným efektem represivních složek za bolševika vůči vandalům, v tomhle nám to posrali humanisti, nejvíc tuším v období pravdalásky
Ročně asi tak 15 jízd > 100km, bývaly časy i každý týden. A samozřejmě pamatuju i éru osožáků
Já jezdím vlakem každý den do práce 20km tam a 20km zpět. No a 2x týdně 100Km tam a 100km zpět do školy. Potom ještě občas do Přerova, ale to jen několikrát do roka. Takže toho najezdím docela dost.
S tím řvaním na průvodčího jsem nemyslela jenom tebe. Pochopila jsem tě špatně a myslela, že jsi řval. Ale viděla jsem to už několikrát, že si lidi otevírají držku na průvodčí, co za nic nemůže. Promiň.
S tím hlídáním vagonů je to těžké, nejsou lidi. Lidí v provozu je totiž méně a méně (o to více jich je jinde...). Nemá kdo by to hlídal a hlavně, i kdyby to jeden člověk hlídal, tak to neuhlídá. Já bych tedy určitě nešla sama proti deseti "dětem" co jim za týden bude 15 a mají v ruce spreje a řetězy. A nedej Bože jsou z nějaké "menšiny s jinou mentalitou".
Policajty ve vlaku občas vidím. Většinou projdou vlak a pak zalezou do kupé a spí. Jaký to má efekt, to nevím. Ale věřím, že kdyby se něco dělo, tak budou pracovat
Poku dvím, tak většina vlaků z výchozí stanice jede vyzbrojená. Tzn. že má vodu, papíry, je uklizeno. Ne vždy, ale velice často ano. Problém je v zimě, kdy se voda napouštět do většiny vozů nesmí, protože by mohlo popraskat vodní zařízení.
Zajímavé je, že na Moravě jezdí vlaky o dost čistější a méně zdemovolvané. Čím to asi bude? Nebo že by existovali ještě i MD ?
Celé miliardy nalité do modernizace koridorů budou v řiti, když se dopravní společnost nedokáže postarat o svůj majetek. Jednoduchá úvaha, jaká je škoda způsobená ročně na počmáraných rozřezaných vozech a kolik by stála externí hlídací služba, když už ČD při svých 50000 zaměstnancích nenajdou volné lidi které můžou postrádat v kanclech? Proč se vlastně nečmárá po odstavených kamionech o víkendu kterých je všude plno a proč se nic nepřístojného neděje na Ruzyni? ČD smrdí od hlavy.
Vlakový personál je možné seřvat i bez zvýšení hlasu, nemá cenu si s bastardem pumpovat adrenalin, když je splachovací on i postupně vyšší i vyšší vedení...
Bohužel dokud vlaky vozí většinou ovce které ustupujou jak vandalům tak zhovadilým způsobům ČD, zůstaneme takovým malým špinavým Rumunskem uprostřed Evropy. Kde to jsme, když se dáme zatlačit do defenzivy 15letým smradem se sprejem?
Zamrzání vody ve vlaku a proto její absence, to je snad vtip.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4360 Bydliště: u HK
Zaslal: so prosinec 20 2008, 9:41 Předmět:
myslím, že dráhy usnuly někde hodně hluboko v minulém století. Nechápu proč v dnešní době, neposkytují komplexní sluby, tj aby zásilku dovezli až k zákazníkovi pod nos a ne že jim to na nádraží končí. A s chováním hovad ve vlaku, to je obecný problém nepostihování přestupků a vymahatelnost práva. To se proplétá celou společností , že než by si někdo dělal s něčím hlavu když to někde výš stejnak někdo shodí ze stolu .
Kde to jsme, když se dáme zatlačit do defenzivy 15letým smradem se sprejem?
Zamrzání vody ve vlaku a proto její absence, to je snad vtip.
Jsme v "civilizované" Evropě. Ten 15 letej hajzl totiž "neví co činní" a je beztrestnej. Je si toho náležitě vědom a nic mu nehrozí. I když ho chytíš při činnu, tak se mu nic nestane. Policajti to sepíší a pustí ho. Nemají šanci s tím cokoli udělat.
Zamrzání vody není vtip. Staré vagony nemají v vodním zařízení topení a tak to prostě může zamrznout. To je fyzika, ne vtip. V nových vozech teče relativně teplá voda a proto tam je i v zimě.
Jenže místo nových vagonů se kupují staré německé a pak se tu opravují. Super.
Jinak nadávání na ČD je asi národní sport. Autobusy jsou také počmárané, pořezané, rozbité... a to všichni berou jako fakt. Jen do drah se furt šije. Myslím autobusy dopravních podniků, ne ty linkové.
Nemá cenu o tom moc diskutovat, tady toho moc nevyřešíme.
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: so prosinec 20 2008, 11:31 Předmět:
Kdyz jsem psal v noci ten prispevek, asi jsem se nechal trochu unest, protoze tohle nechapu a strasne me to s*re, co se deje...treba to strileni jsem prepisknul, beru zpet.
ad policie: drive byla drazni policie, ktera hlidala jednotliva nadrazi a odstavene vozy na nich. Bohuzel Drahy propousteji kde muzou a drazni policie tady neni uz dobrych 15 let(pokud si to pamatuju dobre). Policajtu ve vozech chodi cimdal min(spis uz zadny, nekde jsem cetl, ze maji prestat chodit uplne vzhledem k malemu poctu policistu...ze to neutahnou personalne), protoze jich v republice chybi nekolik tisic. Uz je moc nevidam...driv to bylo casteji.
Poslednich 5 let jezdim vicemene denne 100km tam i zpet, takze si troufam mam prehled slusny. Zase abych nekrivdil, znicenych a pocmaranych vagonu jsem zatim moc nevidel, jezdim prevazne koridor HK-PHA...treba je tam nedavaji. Ale ty hajzliky obcas stoji za to.
Je pravda, ze tady toho moc nevyresime, ale srdicko si vylit muzu _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 8100 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: so prosinec 20 2008, 11:55 Předmět:
Crifodo ses ptal jestli tu není někdo od ČD. Přečti si příspěvky a poznáš kdo je od drah, nikdo se sice k nim nehlásí ale poznáš kdo si hájí koryto a výhody socialistickýho podniku dotovanýho 12 miliardama z našich peněz. A chtějí víc, a budou stávkovat, přece oni si už zvykli na výhody pro rodinný příslušníky, režijky, stravenky, rekreaci, nemocensku. Co na tom že já jako podnikatel si nemůžu dát do nákladu ani cestu do práce. Kdyby si na sebe měli vydělat tak pochcípají za 14 dní a mě by nes-raly pořád uzavřený závory v Chlumci pře prázdnejma vlakama. _________________ ..to bude jen ňákej odpůrek
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6Další
Strana 1 z 6
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.