Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32391 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 04 2009, 19:39 Předmět:
Co na tom chceš za schéma, dyk tam bylo jen asi 8 žároviček jako kontrolky, dalších asi 4 nebo 6 k osvětlení a 2 diferenciální měřáky - teploměr a palivoměr - hodnoty odporů u těch měřáků by měli vědět v servisu, lišily se podle ročníku výroby. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Ja potrebujem akurat schemu pre palivomer,lebo do meraku tam idu tri kable plus dva na podsvietenie.Proste potrebujem vediet aky to je merak,ked do neho idu tri kable,ci nahodou nestacia dva
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32391 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 05 2009, 0:27 Předmět:
Ten měřák má ve skutečnosti 4 přívody - tím posledním je zem/kostra, společná s celým autem. Má dvě cívky, jednu napájenou stálým proudem z baterie přes napěťový dělič (to jsou právě ty odpory, kterých hodnoty se v průběhu výroby měnily) a druhou napájenou proudem z potenciometru, uloženého v nádrži a ovládaného plovákem (u teploměru je čidlem termistor). Výsledkem je, že v klidu ručičky leží na dorazu a po zapnutí zapalování zaujmou určitou polohu - z ní se potom vychylují jen vlivem změn měřené hodnoty, vliv změn napájecího napětí je kompenzován právě tím diferenciálním zapojením cívek - výchylka není úměrná skutečné velikosti napájecího napětí, ale pouze změně měřené veličiny. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Este taka otazocka,ked zapnem dialkove svetla,tak sa mi zvysi teplota motora o cca 20C,tu to vyzera,ze ta diferencialna kompenzacia nefunguje.samozrejme,teraz sa bavime o teplomeri
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32391 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 05 2009, 8:26 Předmět:
Kdyby to bylo na obou měřácích zároveň, tipnul bych si na špatné kostření palubovky a zároveň kabelového svazku, který vede ke sdruženému přepínači pod volantem - levá páčka. Protože podle Tvého tvrzení to ale dělá jen teploměr, bude závada jinde. Pokud máš k obyčejným dálkovým přidané ještě nějaké přídavné halogeny, podívej se, odkud jsou napájené - jestli autor zapojení nepřipojil jejich napájení někam, kde to je nežádoucí z hlediska elektrických poměrů - přívod by měl jít vždycky od pojistek. A to stoupnutí teploty motoru znamená, že se Ti zapnutím dálkových zvětší úbytek napětí někde mezi těmi světly a zbytkem, na který je kostřená palubovka. Jediné řešení je pečlivé propojení celé karosérie metodou provaření "cé-óčkem" - rezavé plochy, na kterých se jednotlivé díly karosérie dotýkají, tvoří právě ten velký přechodový odpor. Škodovky jsou tímhle nešvarem proslulé. Další pomoc by mohla vyplynout z natahání "kostry" dalšími kabely - stačí pro spotřebiče s relativně velkým odběrem = velká světla, výkonné audiozesilovače, motorky s výkonem nad 15W... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18772 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 05 2009, 9:14 Předmět:
Jak psáno výše , běžná věc . Pokud je ta změna polohy ručky o "kousek" , patří do skupiny , když věci fungují , tak se neopravují . Je 99% předpoklad , že sice takto , ale bude fungovat až do šrotu . Mám třetí kus této DODO serie a dělá to taky . Jinak zvyšující se teplotu chlazení rozeznáš i na tomto . Apropos , jak často za jízdy hledíš běžně na teploměr ?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32391 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po leden 05 2009, 9:36 Předmět:
Teda já dokud jsem jezdil svou "šáde" (120L model M, r.v. 1987, na původním motoru najeto do vyřazení asi 163 000km - 2. majitel), tak jsem teploměr považoval za nejdůležitější budík v autě - ani mne tolik nezajímal rychloměr (na odhad rychlosti stačí dobré ucho a poslech otáček motoru), protože stodvacítky (a vůbec celá řada 105/120/125/130/135/136) díky svému extrémně komplikovanému systému chlazení (motor vzadu, chladič a topná jednotka vpředu = cca 20m hadic a trubek v prostoru pod autem) byly příšerně náchylné k uvaření v létě a k zamrznutí a následnému uvaření v zimě. Dokonce jsem v ní měl nainstalovaný manuální vypínač na větrák u chladiče - vestavnému bimetalu jsem nevěřil ani za mák... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18772 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po leden 05 2009, 10:40 Předmět:
Sám jsem se Š130 najel na originálu přes 200.000 a to jsem vozil plné vozejky z Innsbrucku a nikdy sebemenší problém s chlezením . Tedy za jízdy . Při čekání na přechodech jsem měl pochopitelně zapnut větrák natvrdo . Jako vždy píši jen z vlastních zkušeností , není-li uvedeno jinak .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.