Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: ne únor 01 2009, 10:39 Předmět: Nastavenie výšky svetiel-Felda
Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min? _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Feb 11, 2008 Příspěvky: 2120 Bydliště: Praha
Zaslal: ne únor 01 2009, 11:19 Předmět:
jandu napsal(a):
Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
Nevím jak to máš ty, ale já u své Feldy mám nastavení světel hydraulické. Po nějaké době se sníží účinnost té hydrauliky a tak jde méně nastavovat úhel. Musí se vyměnit ta hydraulika jako celek. Ale jde to vyměnit i doma _________________ Když něco nevíte...klidně se zeptejte Co vás nezabije, to vás posílí Jenys
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1792 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: ne únor 01 2009, 11:30 Předmět:
Správně, jak píše Jenys. Je to hydraulika. Je to dělané tak že si to doma neopravíš a musíš koupit tuto sestavu celou novou. Jde to vyměnit i doma. Je to lepší dělat ve dvou. Cena 700,- až 1000,-
V knihe Opravy automobilů Škoda Felicia vydavatelstva Grada píšu že rozsah je od 0,5 do 2,5 percenta. V praxi - pokiaľ regulácia reaguje na gombík v celom rozsahu, je to ok. Pokiaľ ide len do určitého bodu (z tej pol otáčky ktorá je k dispozícii) napr len štvrť otáčky je to zle. Sú dve možnosti. Buď sú málo vyskrutkované nastavovacie skrutky na konci "hadičiek" v svetlomete, alebo je málo kvapaliny v hydraulickom systéme. V prvom prípade stačí nastavenie, v druhom výmena.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: ne únor 01 2009, 15:16 Předmět:
Aha - takže nie el.motorčekom priamo. A čo ovláda tú hydrauliku? Tiež el.motor?
Ak bude trochu lepšie počasie, tak sa na to musím pozrieť. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Sep 17, 2005 Příspěvky: 1285 Bydliště: Praha
Zaslal: ne únor 01 2009, 15:17 Předmět:
Řeší se to montáží motorku z Fabie http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel, já mám doma motorky už skoro dva roky a ještě jsem to neudělal. Místo ovladače lze dát potenciometr tuším 10k.V originále do ovládá nějaký pístek ručně, je to pěknej nesmysl.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: ne únor 01 2009, 15:20 Předmět:
Och bože - teraz ma zabijete - mám to nie na Felícii, ale na Fabii! Sory, stal sa omyl na mojej strane, ospravedlňujem sa!!! Mea culpa. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32377 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2009, 20:43 Předmět:
Ve Fóbiji i všech pozdějších škodárnách je ta regulace řešená malým servomotorkem - obyčejný motorek s trochou elektroniky a se šnekovým převodem na lineární posun plastové tyčky s kuličkou na konci - ta zapadá do protikusu kulového kloubu upevněného na "parabole" reflektoru. Na palubce je ovládací potenciometr, který buď přímo, nebo u verzí vybavených xenony přes řídicí jednotku (ta podle polohy snímače propérování sama mění nastavení světel) dává ze svého jezdce napěťovou informaci na střední kontakt 3-pinového konektoru tohoto serva - krajní piny jsou +12V a GND, potenciometr je zapojen svými okraji tamtéž přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace. U xenonových verzí je nastavování krajních mezí řešeno softwarem. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18772 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po únor 02 2009, 8:45 Předmět:
Auta tahaná zvenku mají již dlouho servomotory . Ale jelikož jsou starší a těsnění dotěsnila , mají motorek často pryč . A ve většině případů právě motorek . Jestli jsi prošel na technice , tak si to važ . S feldou stálé problémy . Protože ta nová hydraulika nevydrží ani do příští STK . Uvažoval jsem , odlehčit tu hydrauliku po STK a dát světla natvrdo . A tlakem zatížit opět až bude potřeba . Pokud není na autě automatika , chtěl bych vědět , kdo s tím kroutí . Naopak si libuje , jak to svítí . Jezdím často "za snížené viditelnosti " a kdyby tohle poliši kontrolovali ,jako kdysi dříve na cestě , tak by to byl pro ně dobrý vejvar . A to nehovořím o stále zapnutých mlhovkách . Za to bych dával body .
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: po únor 02 2009, 10:47 Předmět:
Na STK moja Fabia prešla bez problémov - svieti v max. polohe najviac na 20-25 metrov. V min. polohe to je asi o 5 metrov menej. Keďže v noci vlastne ani nejazdím, tak mi to doposial ani veľmi nevadilo. Vŕtať vo mne to začalo, až keď som šiel pre susedu s jej Renaultom v noci na stanicu a svetlá jej svietili iba tesne pred nos. Už-už som chcel vziať moje auto, ale keď som prestavil výšku svetiel, tak to šlo až takmer na úroveň reflektorov! Jasne, trochu preháňam, ale v porovnaní s tým moja Fabia NEMÁ nastaviteľné svetlá!
Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami? _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18772 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po únor 02 2009, 11:02 Předmět:
Nevím o čem píše Ekkar , ale co jsem měl rozdělané od Pegota a Citroena , tak je to obdoba modelářského serva . Uvnitř servomotou je servozesilovač , na pojezdovém mechanizmu poťák a poťák máš na palubovce . Pozor může mást , jsou na něm jakoby přepínací polohy , taky jsem si původně myslel , že je to přepínač . No a základní poloha se seřizovala mechanicky , kdy se táhlo , co naklápí světlomet , posunuje v závitu"matici" , kterou hýbe servo .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.